S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
1673175969824.png
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Tyle że prąd to nie tylko ogrzewanie, cała gospodarka stoi na prądzie, drogi prąd wysoki koszty produkcji, wyższa inflacja itepe.
zgadza się. dopóki agenci są u władzy to będziemy kupować jeszcze droższy prąd od Niemców
 

nabrU

Moderator
4,4 l po 6,59 zł to jest podobna kwota co 15 kWh z szybkich ładowarek po 2 zł

Obejrzałem ten test (robiony chyba przez Polaka ;)). Wynik spalania bardzo dobry bo:
- cały czas włączony tryb Eco (nie wiem co to 'robi' w tym Qashai'u), a w mieście jazda w trybie B. Więc gość jechał definitywnie na wynik a nie jak przeciętny kierowca,
- jazda w Szwecji więc limity prędkości niższe niż w PL (jechał maks. 110km/h na autostradzie, ok. 70 poza terenem zabudowanym i ok. 50km/h w mieście). Prędkości, z którymi nikt (z tego co tu czytam) w Polsce nie jeździ :ROFLMAO:
- autostrada stanowiła ok 1 minuty tego filmu, więc sporo mniej niż 10% całej jazdy. 6,5l/100km w trybie Eco na autostradzie przy maks. 110km/h nie wróży raczej 4,5l/100km w Polsce przy 140km/h
- cała jazda bez tempomatu, co sugeruje chęć pełnej kontroli na pojazdem i jazdę na wynik
- jak poczytacie komentarze pod filmem to ludzie piszą o ciut gorszych wynikach więc nie brałbym tego wyniku jako średniego spalania w normalnej jeździe Iksińskiego
 

cooler

Pionier e-mobilności
czyli lepsze są testy typu: zjechałem autem z górki -> super spalanie a drugim wjechałem pod górę -> beznadziejna konstrukcja żłopiąca paliwo.
Dobry przykład.
Ja dam jeszcze jeden przyklad @Cav, obrazujący Twoje "do 140km/h":
- często jadę A2 Wawa - Stryków, jadę do 140, ale jest tam gęsto i co chwila się wyprzedzają Tiry. Są momenty, może ze 3 minuty na całą trasę że lecę te 140. Ale całą resztę jadę za Tirem. Jeżeli teraz porównasz moje 8.8 z tej trasy z kimś kto leci wtedy A1 z GPS 140 i mu pali 11l, i uznasz że ten drugi pali dużo więcej, to nie mam pytań.
 
Last edited:

Kuba K.

Posiadacz elektryka
zgadza się. dopóki agenci są u władzy to będziemy kupować jeszcze droższy prąd od Niemców
Nawet ruska ropke będzie trzeba drożej przetwarzać bo to tez wymaga prądu.
Wcale nie powiedziane ze ten prąd z Niemiec będzie wciąż taki drogi.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Obejrzałem ten test (robiony chyba przez Polaka ;)). Wynik spalania bardzo dobry bo:
- cały czas włączony tryb Eco (nie wiem co to 'robi' w tym Qashai'u), a w mieście jazda w trybie B. Więc gość jechał definitywnie na wynik a nie jak przeciętny kierowca,
- jazda w Szwecji więc limity prędkości niższe niż w PL (jechał maks. 110km/h na autostradzie, ok. 70 poza terenem zabudowanym i ok. 50km/h w mieście). Prędkości, z którymi nikt (z tego co tu czytam) w Polsce nie jeździ :ROFLMAO:
- autostrada stanowiła ok 1 minuty tego filmu, więc sporo mniej niż 10% całej jazdy. 6,5l/100km w trybie Eco na autostradzie przy maks. 110km/h nie wróży raczej 4,5l/100km w Polsce przy 140km/h
- cała jazda bez tempomatu, co sugeruje chęć pełnej kontroli na pojazdem i jazdę na wynik
- jak poczytacie komentarze pod filmem to ludzie piszą o ciut gorszych wynikach więc nie brałbym tego wyniku jako średniego spalania w normalnej jeździe Iksińskiego
ale mamy odpowiedź jak wygląda spalanie jeśli ktoś się nastawia na oszczędną jazdę.
w naszych warunkach pewnie bliżej 6l/100km
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
powoli klaruje się realny koszt przejazdu tym elektrykiem hybrydowym i śmiem twierdzić, że może być niższy niż tradycyjnym elektrykiem
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
powoli klaruje się realny koszt przejazdu tym elektrykiem hybrydowym i śmiem twierdzić, że może być niższy niż tradycyjnym elektrykiem
Używajmy poprawnej terminologii jest to samochód benzynowy z przekładnia elektryczna. Czy jak widzisz dymiąca lokomotywę nazywasz ją elektryczną ?
 

nabrU

Moderator
ale mamy odpowiedź jak wygląda spalanie jeśli ktoś się nastawia na oszczędną jazdę.
dodajmy: po mieście w temperaturze ok 20C. Ciekaw jestem testu w zimie...

Mojej żony Seat Mii też może 'zrobić' ok. 7kWh/100km (mogę dać fotkę ;)) i co z tego jak normalnie 'pali' średnio 12kWh/100km
w naszych warunkach pewnie bliżej 6l/100km
Co już Pertyn pokazał. Stawiam, że jazda po polskiej autostradzie z prędkością 120-140km/h będzie bliżej 8l/100km
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Używajmy poprawnej terminologii jest to samochód benzynowy z przekładnia elektryczna. Czy jak widzisz dymiąca lokomotywę nazywasz ją elektryczną ?
dobrze niech będzie o napędzie elektrycznym
 
Top