Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Człowieku moim celem naprawdę nie jest hejtowanie, tylko próba dotarcia do rzetelnych informacji, po to zarejestrowałem się na forum i po to moje utarczki min z Tobą. Po to też oglądam jakieś filmy na youtube, ale cały czas widzę tylko stronnicze poglądy, brak rzetelności danych.
Gościa który jak to kupił, to podjoł najlepszą decyzję, jeżeli chodzi o komunikacje. Nikt nie napisze, jadę autostradą według licznika 155km/h, gps pokazuje mi 149km/h, to znaczy tyle rzeczywiście jadę. Tak to szybciej niż pozwalają przepisy ale o takie nagięcie nikt nie czepia się, i połowa ludzi tak autostradami jeździ, przynajmniej Ci którzy jażdżą autami za 200/400 tys/zł, a elektryki tyle kosztują. Przy tej prędkości auto zużywa mi 35kwh/100 w temp -3C, 30kw/h w temp 15C, zasięg ma do policzenia na podstawie pojemności baterii, przebieg mojego auta to 55tys km, degradacja baterii 6%, to pojemność załóżmy EV6 77,4kw/h x 0.94= 72,7kw/h. Wiadomo , że nie jeździmy do 0% i nie ladujemy w trasie 100%.
Ale przyjmijmy 15-80%, to mamy realnie w trasie 65% aku do wykorzystania, po degradacji baterii zostaje nam w EV6 72,7kwh pojemności. 72,7kwhx0,65%=47,2 kwh średnio w trasie dołdowujemy i teraz kwestia prędkości i temp w jakiej poruszamy się, ale tak na prawdę mamy jeszcze rezerwy 15% pojemnosci aku, w tym przypadku realna pojemność aku 72,7kw/h x 0,15= mamy jesze 11kw/h rezerwy prądu, zasięg zależny od prędkości i temp.
Napiszcie z kolei, że jadąc elektrykiem 120 przy 15C zużywa mi 19kwh, a jadąc 120 przy -3C zużywa załóżmy 22kwh,
Jadąc krajówką przy 15C robie 500km.
To są tylko wartości szacowane przeze mnie, nie poparte własnym doświadczeniem.
Do tego wpisy przydałyby się takie: Tankując na Orlen auto zanotowało przyjęcie tyle i tyle kwh, a na fv czy tam paragonie lub innym dokumencie wydania mam tyle i tyle. To samo przy domowym walbox, bo wiadomo że jak podepnie się pod gniazdko, to nikt nie wie ile realnie pobrało prądu, tylko podawane są dane z kompa auta, a to ma się do rzeczywistości różnie.

A nie tylko wpisy pali mi 15kwh/100 bez żadnych danych jaka prędkość, jaka temp, jazda w kierunku na płd/płn/wsch/zach,(Dane bez żadnej wartości) i tankuje z własnych PV które mnie nic nie kosztuje, a to też inwestycja która musi zamortyzować się, Żywotność paneli jest ograniczona, jakieś ryzyko utylizacji kiedys tam. Wyprodukowany prąd a nie zużyty też ma wartosc, są różne taryfy, zawsze można go odsprzedać, ktoś napiszę, że ma tyle paneli, i stare zasady , że go nie odsprzeda-- to dalej inwestycja musi zamortyzować się.

I pewnie dalej hejtuje, coż muszę jakoś z tym żyć.
 

Cav

Pionier e-mobilności
To z jakiego cennika @krzyss dostał ofertę?
Jego pytaj.
Biznesowego zapewne, tego z którego płaci spółdzielnia/wspólnota czy kto tam mu tą ofertę złożył

Po to przecież pisał, o zamysłach na własne przyłącze.
Co z cenami po przekroczeniu limitów? Wtedy mamy cenę ustaloną na prawie 700PLN za MWh, z podatkiem i opłatami przesyłowymi to już 1.25-1.35 PLN za kWh.
W dziennej taryfie tak właśnie jest.
Tak nas rąbią.
Nic na to nie poradzisz do wyborów.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Człowieku moim celem naprawdę nie jest hejtowanie, tylko próba dotarcia do rzetelnych informacji,
Nie - trolling i hejt nie są żadną próbą dotarcia do czegokowliek, tylko próbą hejtowania.
W twoim wydaniu bardzo nieudolną.
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
Od dziś jestem użytkownikiem Corsy i w związku z tym, że lubię cyferki to dokładnie będę sprawdzał ile rzeczywiście auto pobiera a ile trafia do baterii.
Dawaj jak najwięcej info o Corsie, proszę.
Może do firmy takie auto kupię.
 
Top