Cav

Pionier e-mobilności
tak w tym kontekście zgoda.
bardziej starałem się porównać koszty w 2023, masz około 190k i czy w tych warunkach lepiej kupić elektryka czy elektryka hybrydowego?
Jak chcesz lepiej, to bev.
Jak chcesz taniej, to kup Toyotę z hev - będzie jeździła tak jak ten QQ, za to prawdodopodobnie oszczędniej.
Widziałem już testy gdy mieściła się w 3 litrach.....
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Jak chcesz lepiej, to bev.
Jak chcesz taniej, to kup Toyotę z hev - będzie jeździła tak jak ten QQ, za to prawdodopodobnie oszczędniej.
Widziałem już testy gdy mieściła się w 3 litrach.....
dzięki za konstruktywną wypowiedź
 

Cav

Pionier e-mobilności
nie jestem trollem i na codzień używam elektryka i ICE. po prostu widzę w Nissanie szansę na połączenie tych dwóch opcji.
To idź na jazdę próbną i sam sprawdź.
Ja sprawdziłem i nie widzę tam alternatywy.
Jeśli już to dla Corolli Cross.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Niczym to się nie różni od Mitsubishi Outlandera - żadna innowacja.
Różni się.
In minus rzecz jasna - prądu mu nie doładujesz i za daleko ani za szybko na samym prądzie nie pojedziesz.

Fajny byłby MOŻE QQ, ale w wersji plugin z 20 kWh baterią.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
To idź na jazdę próbną i sam sprawdź.
Ja sprawdziłem i nie widzę tam alternatywy.
Jeśli już to dla Corolli Cross.
byłem i jeżdziłem X-trailem i Ariya, toyotę muszę wypróbować
 

nabrU

Moderator
wszystko fajnie jak masz 100 kW lub więcej. zrób sobie symulację w ABRP swój samochód vs. np. Dacia Spring i podaj

Ale nikt Springa nie kupuje by jeździć trasy 900km, więc tu właśnie myślenie się kłania...

dokładnie. najbardziej zbliżony jest BMW i3 REX
Tylko że i3 REX miał spore baterie (jak niżej) jak pełną gębą EV i silnik ze skutera niecałe 0,7 litra. A nie 2kWh i pełną gębą silnik benzynowy o mocy 150KM.

REx 60 Ah (with range extender)
116 km (72 mi) (EPA)
Total: 241 km (150 mi) (EPA)
REx 94 Ah (with range extender)
156 km (97 mi)
Total: 290 km (180 mi)
REx 120 Ah (with range extender)
203 km (126 mi)
 

Cav

Pionier e-mobilności
Tylko że i3 REX miał spore baterie (jak niżej) jak pełną gębą EV i silnik ze skutera niecałe 0,7 litra.
Dokładnie - i3 rex jeździ jak elektryk, a QQ jeździ bardziej jak każda inna kulawa hybryda.
Podobieństwa są czysto techniczne, ale w użyciu jest przepaść.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Ale nikt Springa nie kupuje by jeździć trasy 900km, więc tu właśnie myślenie się kłania...
no i tu właśnie myślenie trzeba włączyć w drugą stronę. kto kupi czystego elektryka w trasy.....?
 

Cav

Pionier e-mobilności
no i tu właśnie myślenie trzeba włączyć w drugą stronę. kto kupi czystego elektryka w trasy.....?
Zależy jakiego.
Mi soul w niczym nie przeszkadza (przynajmniej w 99% przypadków).
Smartem poza miasto bym nie wyjechał.

Oba to elektryki, ale to jedyne, co je łączy.
Spring to raczej odpowiednik tego smarta, może plus jazdy bliskopodmiejskie.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
@Kuba K. ale to jest de facto elektryk, który ma na pokładzie generator prądotwórczy w postaci silnika ICE

View attachment 8302
Schemat Outlandera, dokładnie to samo Silnik -> Generator -> Bateria -> Inwerter -> Motor
Zrzut ekranu 2023-01-8 o 14.01.59.png

A tutaj jeszcze jedno zdjęcie Elektryka a'la E-Power:
Zrzut ekranu 2023-01-8 o 14.03.32.png
 
Top