Pierwsza jazda Scenic

paradox

Pionier e-mobilności
Cena jest wysoka, ale jak skonfigurowałem pod siebie (wersja techno + grzane fotele, bez rozbudowanych asystentów), to wychodzi mi niewiele ponad 220 tys zł.
Biorąc pod uwagę, że jeszcze niedawno był to pułap cenowy niejednego mniejszego BEV, to tragedii nie ma. Aryia jest droższa. A Tesla? Cóż, Tesli... nie biorę pod uwagę.
no to chyba pozostaje ci jeszcze poczekać na KIA EV3 z podobną baterią ale pewnie będzie tańszy
 

Robsonics

Fachowiec
no to chyba pozostaje ci jeszcze poczekać na KIA EV3 z podobną baterią ale pewnie będzie tańszy
Patrząc na ceny Hyudnaia Kona to nie wydaje mi się, by EV3 była jakoś istotnie tańsza od Scenica.
Codziennie mijam w drodze do pracy salon KIA więc będę miał okazję przyjrzeć się EV3, ale patrząc ze zdjęć to nie podoba mi się wizualnie (szczególnie tył) i w środku przez ten "doklejony" tablet i brak wyraźnie wydzielonego osobnego panelu klimatyzacji.
EDIT:
sorry, dopiero teraz dostrzegłem, że tam jest fizyczny panel do klimatyzacji. To jeden minus mniej, ale nie zmienia to faktu, że wizualnie mi się nie podoba i ten paskudny wystający tablet...
 
Last edited:

paradox

Pionier e-mobilności
na pewno Scenic będzie kilka tysięcy euro droższy ale też ma większą baterię od EV3. wygląd to sprawa gustu i nie mnie rozstrzygać który ładniejszy, oba zapowiadają się fajnie na tle mydełkowatych Tesli ale Tesla dalej pozostaje najtańsza ;)
 

Robsonics

Fachowiec
na pewno Scenic będzie kilka tysięcy euro droższy ale też ma większą baterię od EV3. wygląd to sprawa gustu i nie mnie rozstrzygać który ładniejszy, oba zapowiadają się fajnie na tle mydełkowatych Tesli ale Tesla dalej pozostaje najtańsza ;)
Scenic jest też minimalnie większy chociaż nie wiem jak bardzo się to przekłada na ilość miejsca w środku.
 

Robsonics

Fachowiec
78 vs 87 kWh dość spora różnica ale może tak być, że zasięgi będą podobne. oba FWD podobne przyspieszenia i moce ładowania
No niestety, ale czasy ładowania zarówno w Scenicu jak i EV3 nie są wybitne. 10-80% odpowiednio 40 i 33 minut to długo (i to pod warunkim, że bateria ma odpowiednią temperaturę i stacja podaje maksymalną moc). Na pocieszenie zasięgi mają znośne, więc nie trzeba często się ładować, ale wciąż to ciemna strona elektryków.
Brakuje mi aut, które zapewniają zasięgi 400-600 km a ładowanie na taki zasięg trwa nie dłużej niż 20 minut
 

Halisep

Posiadacz elektryka
No niestety, ale czasy ładowania zarówno w Scenicu jak i EV3 nie są wybitne. 10-80% odpowiednio 40 i 33 minut to długo (i to pod warunkim, że bateria ma odpowiednią temperaturę i stacja podaje maksymalną moc).
33 minuty to wcale nie jest tak tragicznie patrząc po obecnej konkurencji (segment B/C?) z podobnym zasięgiem:
- MG4 ER 41 minut
- ID.3 26 minut, ale i cena prawdopodobnie o poziom wyżej.
I z aut o niższym zasięgu:
- e-C4 i reszta stellantisów 26 minut,
- Volvo EX30 25,
- Megane 30 minut
- EQA 29 minut
 
Top