wiktor

Posiadacz elektryka
T3 HL RWD - trasa 400+km Wawa - Gdynia

System audio miał domyślnie podkręcone basy tak, że musiałem skręcić bo mi bębenki by popękały ;)
Generalnie audio w zupełności wystarczające, samochód jest cichy i miałem głośność poniżej 20% przez cała trasę. A na start łącznie zrobiłem dzisiaj prawie 500 km, jeszcze trochę km po Gdyni.

Zawieszenie bajka, nie jest typowo twarde sportowe, ani nie jest rodzinne jest czymś pośrodku. Auto świetnie według mnie się zachowuje na trasie. Mocno wiało dzisiaj, nic mnie nie rzucało. Samochód nie pływał, a przyspieszenie... wgniata w fotel pomimo, że to RWD.

Wykończenie wnętrza, elegancko. Wszystko doszyte, miłe w dotyku i wygląda premium. Na drzwiach wcale nie wygląda jak szmata :)

Spalanie
> 115 km / h -> 17 kWh
< 100 km / h -> 14 kWh
Żeby zbliżyć się do WLTP i 500 km, trzeba by jechać max 90/95 km / h

Jest tylko jeden mankament, bo nic innego póki co nie znalazłem, słychać wiatr powyżej 100 km w uszczelkach z przodu.

PS 1

Czytanie znaków - nie zauważyłem problemów.
Wycieraczki - nie działają idealnie.

1 dzień po odbiorze

1/ Nadal zdarzyło mi się szukać wajchy kierunkowskazów. Muszę czasami jeszcze zerknąć na kierownicę, ale jest ok naprawdę działa to dobrze.
2/ Okazuje się, że dźwięk jak damy balans tylko na tył, to sam tył słabo wypada dźwięk jest płaski.
3/ Testowaliśmy zawieszenie na serpentynach w lesie. 80 km + zakręty 30-60%, nie straciliśmy trakcji, nie zarzuciło nas, samochodem nie bujało.
4/ Nie pasuje kupiona do T3 w HL taca do konsoli centralnej. Musi do modelu T3HL być inny rozmiar konsoli centralnej.

2 dzień po odbiorze

1/ Miałem dzisiaj nieprzyjemność jechania z nienagrzaną baterią. 15% hamowania regeneracyjnego. Trzeba u używać zwykłych, które są twarde.
2/ Dzisiaj pierwsze zgłoszenie serwisowe. Okazuje się, że jeżeli nie chcę jechać do Wawy do serwisu to trzeba zaznaczyć w zgłoszeniu, że chcemy aby nas obsłużył serwis mobilny.
3/ Listwa dekoracyjna od paska led odbija się w szybie przedniej.

4 dzień po odbiorze

1/ Używam już tylko trybu przygotowania przed podróżą - samochód jest wygrzany
2/ Jednak kolor Stealth Grey nie jest odporny na brzydką pogodą brudzi się tak samo jak czarny, będzie trzeba myć często :)
3/ Żona nadal zachwycona i zadowolona. Znajomi mówią, że w środku pusto i tam nic nie ma, ale po tym jak chwilę pojeżdżą to pierwsze co mówią cytuję" Jak tu cicho". No i to przyspieszenie ...
4/ Miejsce z tyłu pomimo, że mam 185cm za kierowcą jest i pasaż nie narzekał na brak miejsca
5/ Niedługo pierwsza trasa w Polskę -> 920 km w 2 strony.

6 dzień po odbiorze

1/ Pierwsza wymiana opon na Michelin Pilot Alpin 5 - zimowe. Subiektywnie - ciszej w aucie niż na letnich Michelin e-primacy, które był domyślnie zamontowane. Dam znać za kilka dni jak chwilę na nich pojeżdżę. Opony wypełniłem dodatkowo azotem.
2/ Panowie w wulkanizacji przygotowani z podkładkami. Kołpaki AERO wchodzą lekko jeżeli dobrze spasuje się wentyl ;)
3/ Dzisiaj licznik przekroczył 1000 km.

8 dzień po odbiorze

1/ Na pewno jest ciszej w aucie na nowych oponach
2/ Pierwsza wizyta serwisu mobilnego. Szybki miło i przyjemnie w dogodnej wskazanej przeze mnie lokalizacji. Lekko wyregulowane drzwi.
++ Okazuje się, że wszystkie T3H mają tak, że szyba tak mocno dociska, że lekko się drzwi przesuwają w dół ^^
++ Sprawa wiatru w uszczelkach - wszystko jest dobrze spasowane. Wszystkie T3 oraz samochody bez ramki (szyba), mają podobno problem z wiatrem bocznym. Więc nic z tym nie zrobią.
3/ Subiektywnie wydaje mi się, że albo ja go mocniej cisnę i nie jeżdżę już tak oszczędnie albo napęd zrobił się bardziej głośny ;)
4/ Niestety słońce centralnie od tyłu mocno podświetla listwę ozdobną od paska LED na szybie czołowej :/

Pierwsza trasa Gdynia -> Spała -> Gdynia

1/ Dwa ładowania na trasie Ciechocinek, Lućmierz
2/ Jadąc na południe przy 130 km spalanie 220 Wh / 100 km. Zaczynając z 100% baterii Gdynia po autostradzie dojechałem do Ciechocinka z baterią 17%.

IMG_3360.jpg

3/ Z tego co wyżej napisano, gdybym jechał wolniej o miałbym szansę pojechać dalej (prędkość + wiatr), ale na 1 raz do Lućmierza nie dojechałbym chyba, że jechałbym około 90 km / h?
4/ Komfort jazdy na tak długich trasach jest wysoki, porównałbym to do mojego Superba
5/ Wentylowane fotele robią robotę, nic się nie klei, poci jest super
6/ Hałas powyżej 130 km jest dość spory, nie jest to auto stworzone do długich szybkich tras
7/ Autopilot potrafi wykręcić niezłe numery. Według mnie zbyt mocne hamowanie, spowodowuje że ktoś komuś w końcu w tyłek wjedzie. Np. taka sytuacja: Jadę lewym pasem 130 dojeżdżam do kilku ciężarówek i nagle jedna z nich wrzuca kierunek (jeszcze nie wjeżdża na pas) a autopilot zaczyna mocno hamować.
Z drugiej strony rozumiem tą ostrożność, widać to szczególnie po tym jak autopilot czeka z przyspieszeniem chwilę nawet po tym jak samochód zjedzie lub opuści nasz pas.
8/ Nie do końca rozumiem przygotowanie baterii do ładowania. Zaczynał mi przygotowywać jeszcze jak byłem na wysokości Gdańska? Dziwne, zresztą po drodze też włączył się ze dwa razy. Według mnie powinno to mieć miejsce dopiero przed samym dojazdem do SC.
9/ Na powrocie leciałem 150 autostradą -> spalanie 250 Wh / 100 km

IMG_3363.jpg

10/ Tak czy owak w obie strony jechałem około 5:20 - 5:40. Po załadowaniu na SC doganiałem jadąc szybko, samochody, które jechały wolniej a mijałem je jakiś czas temu. Tą samą trasę Skodą robiłem średnio w 4:30. Mój rekord to 3:50, ale na strzała tylko z szybką 1ką na MOP.

29.05.2024

To już 7 miesięcy odkąd mam Teslę.
Chciałem napisać już kilkanaście razy jak się jeździ itd, ale nie mam zbytnio czasu. Praca, life itd.
ALE dzisiaj jestem na serwsie Tesli i mam chwilę i podzielę się tym, że dzisiaj na małej baterii dojechałem Gdynia -> Ząbki w 4:20 i bez ładowania ;) i jeszcze zostało mi 12% baterii. W sumie ponad połowa czasu na autopilocie.

IMG_5180.jpg

Powyższe spalanie Wiosna/Lato jest trochę zawyżone, ponieważ obejmuje 3 trasy do Łodzi z prędkościami średnimi po 180-190 km/h.

Tesla zrobiła już ponad 19.500 tyś km łącznie :)
 
Last edited:

viallos

Pionier e-mobilności
Jest tylko jeden mankament, bo nic innego póki co nie znalazłem, słychać wiatr powyżej 100 km w uszczelkach z przodu.
No nie 🫣, miałem nadzieję że to poprawili, bo to by było coś co by mnie przekonało do upgrade'u mojej 3LR.
 

Michal

Moderator
Podobno poprawione, więc może masz źle spasowane uszczelki...
 

viallos

Pionier e-mobilności
Podobno poprawione, więc może masz źle spasowane uszczelki...
Właśnie miałem napisać ... bo ja po 2 reklamacji w obecnej 3LR miałem wymienione uszczelki i jest zdecydowanie lepiej ... ale do ideału dużo brakuje.
 

wiktor

Posiadacz elektryka
Podobno poprawione, więc może masz źle spasowane uszczelki...

hm

Właśnie miałem napisać ... bo ja po 2 reklamacji w obecnej 3LR miałem wymienione uszczelki i jest zdecydowanie lepiej ... ale do ideału dużo brakuje.

Ok to zgłoszę i zobaczymy co z tego wyjdzie, bo tak do 95 km jest ok, o ile nie ma bocznego mocnego wiatru.
 

cooler

Pionier e-mobilności
hm



Ok to zgłoszę i zobaczymy co z tego wyjdzie, bo tak do 95 km jest ok, o ile nie ma bocznego mocnego wiatru.
Skąd dobiega ten hałas wiatru? Bo mi u góry na styku szyb, ale też mam wrażenie że podszybie mi strasznie szumi
 

inter

Pionier e-mobilności
T3 HL RWD - trasa 400+km Wawa - Gdynia

System audio miał domyślnie podkręcone basy tak, że musiałem skręcić bo mi bębenki by popękały ;)
Generalnie audio w zupełności wystarczające, samochód jest cichy i miałem głośność poniżej 20% przez cała trasę. A na start łącznie zrobiłem dzisiaj prawie 500 km, jeszcze trochę km po Gdyni.

Zawieszenie bajka, nie jest typowo twarde sportowe, ani nie jest rodzinne jest czymś pośrodku. Auto świetnie według mnie się zachowuje na trasie. Mocno wiało dzisiaj, nic mnie nie rzucało. Samochód nie pływał, a przyspieszenie... wgniata w fotel pomimo, że to RWD.

Wykończenie wnętrza, elegancko. Wszystko doszyte, miłe w dotyku i wygląda premium. Na drzwiach wcale nie wygląda jak szmata :)

Spalanie
> 115 km / h -> 17 kWh
< 100 km / h -> 14 kWh
Żeby zbliżyć się do WLTP i 500 km, trzeba by jechać max 90/95 km / h

Jest tylko jeden mankament, bo nic innego póki co nie znalazłem, słychać wiatr powyżej 100 km w uszczelkach z przodu.

PS 1

Czytanie znaków - nie zauważyłem problemów.
Wycieraczki - nie działają idealnie.
Oglądałem sporo filmów po odbiorach, nikt nie zgłaszał problemu z uszczelkami, nawet przy max prędkości 203km/h. Może trzeba skalibrować ustawienie szyb.
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
T3 HL RWD - trasa 400+km Wawa - Gdynia

System audio miał domyślnie podkręcone basy tak, że musiałem skręcić bo mi bębenki by popękały ;)
Generalnie audio w zupełności wystarczające, samochód jest cichy i miałem głośność poniżej 20% przez cała trasę. A na start łącznie zrobiłem dzisiaj prawie 500 km, jeszcze trochę km po Gdyni.

Zawieszenie bajka, nie jest typowo twarde sportowe, ani nie jest rodzinne jest czymś pośrodku. Auto świetnie według mnie się zachowuje na trasie. Mocno wiało dzisiaj, nic mnie nie rzucało. Samochód nie pływał, a przyspieszenie... wgniata w fotel pomimo, że to RWD.

Wykończenie wnętrza, elegancko. Wszystko doszyte, miłe w dotyku i wygląda premium. Na drzwiach wcale nie wygląda jak szmata :)

Spalanie
> 115 km / h -> 17 kWh
< 100 km / h -> 14 kWh
Żeby zbliżyć się do WLTP i 500 km, trzeba by jechać max 90/95 km / h

Jest tylko jeden mankament, bo nic innego póki co nie znalazłem, słychać wiatr powyżej 100 km w uszczelkach z przodu.

PS 1

Czytanie znaków - nie zauważyłem problemów.
Wycieraczki - nie działają idealnie.
Jeżeli masz koła 18 to czy mógłbyś zdradzić markę i model opony na której aktualnie wydali auto?
 

ogur83

Zadomawiam się
400 km do Krakowa jazda spoko trzeba się przyzwyczaić do kierunkowskazów napewno szczególnie na rondzie. Auto sunie elegancko jezdze na chill i komfort więcej mocy nie trzeba. Napewno trzeba się rozejrzeć za zimówkami. Minusy wycieraczki i swiatla długie automatyczne działają slabo szczególnie na autostradzie w deszczu. Zużycie ok 17 przy jeździe 110 - 120 km/h w deszczu super wynik. Moja S miałbym 21kwh a X 25kwh. Audio spoko wystarczające. Auto po odebraniu mialo ok 15% ale można zaladdowac na SC na koszt tesli Wawa. Pozdrawiam wczorajszych oczekujących na auto podobno ostatni odbiór był na 22
 

Attachments

  • IMG-20231031-WA0042.jpeg
    IMG-20231031-WA0042.jpeg
    1 MB · Liczba wyświetleń: 101
  • 20231031_192122.mp4
    8,1 MB · Liczba wyświetleń: 9
Top