Prędkość ładowania - czy zwolniło??

Michal

Moderator
Podgrzewanie baterii w trasie jest wyłączane poniżej 20% naładowania
Moje auto grzeje baterię nawet poniżej 10%... Z tego co pamiętam przestaje jeśli prognozowany procent baterii dojeżdżając do ładowarki będzie <5%. To co piszesz kompletnie nie ma sensu, bo oznaczałoby, że przyjeżdżając do ładowarki zimą z 10% nie miałbym pełnej mocy ładowania, a mam...

Przestało grzać przy 19.9%, z 20°C do 35° zdążyło.
Bo pewnie podgrzewa tylko do 35 w trasie i akurat przypadkiem tyle wyskoczyło przy 19,9% :p

Ogólnie TM3LR najbardziej w trasie opłaca się jeździć w przedziale 10-65% (oczywiście jeśli rozkład Superchargerów na to pozwala), więc niemożliwe aby auto nie podgrzewało baterii poniżej 20%...
 

newbe

Posiadacz elektryka
Moje auto grzeje baterię nawet poniżej 10%... Z tego co pamiętam przestaje jeśli prognozowany procent baterii dojeżdżając do ładowarki będzie <5%. To co piszesz kompletnie nie ma sensu, bo oznaczałoby, że przyjeżdżając do ładowarki zimą z 10% nie miałbym pełnej mocy ładowania, a mam...


Bo pewnie podgrzewa tylko do 35 w trasie i akurat przypadkiem tyle wyskoczyło przy 19,9% :p

Ogólnie TM3LR najbardziej w trasie opłaca się jeździć w przedziale 10-65% (oczywiście jeśli rozkład Superchargerów na to pozwala), więc niemożliwe aby auto nie podgrzewało baterii poniżej 20%...
Co do podgrzewania po drodze do Ionity. Najpierw ustawiłem w nawigacji Lućmież, i faktycznie prognoza 4% i nie zadziałało.
Potem zmieniłem na Ciechocinek, 30 km jak go przejechałem i samochód zaciął mi zawracać w nawigacji i podgrzewać, ale porzucił podgrzewania przy 19.9%.
Ale parę dni wcześniej jechaliśmy z Radkiem SR+ i LR z Tczewa do Ciechocinka. Podgrzewanie uruchomiło się na starcie (125 km od mety) i w drodze mi dogrzał do 58°C. Na pewno nie przestaję dogrzebać jak osiągnie 35°C.
Ale z tym Ionity - jak przejechałem kolejny zjazd to może faktycznie prognoza przyjazdu do Ciechocinku spadła poniżej 5% i to mi zbiegło się z 19.9%. Więcej testowania potrzebne.
Ale przy 10% i tak ma być dobra moc ładowania, nawet jak bateria będzie miała tylko 20°C...
 

Jac3k

Posiadacz elektryka
Panowie, jak ładujecie samochód poza szczytem. Czy można ustawić na stałe kiedy rozpoczyna sie okres poza szczytem czy manualnie zawsze robicie Zaplanowane ładowanie. Opcja Poza szczytem i Zaplanowane ładowanie nie działa razem. Czy można ustawić okres poza szczytem od 20:00 i opcje Poza szczytem i samochód sam zacznie się ładować od 20:00 czy zawsze trzeba wybierać Zaplanowane ładowanie.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Nie wiem czy dobrze rozumiesz??? Czas końca poza szcytem jak ustawisz to na 20.. To Ci skończy przed dwudziestą.

Tesla ma to lekko popier.. Ale da się,, to też kwestia mocy ladowania, jak 16A czyli 11kW czyli ok 70 km/h, to ja ustawiam poza szczytem na ( u mnie to 7 rano) i od 22.00 zawsze obleci sobie sama. nie ma ch we wsi aby nie dała rady. Sama startuje tak aby zdążyc przed siódmą,
Normalnie w dzień gdy mam tani prąd od 13.00 do 16.00 to odpalam Macrodroida to taki program do automatyzacji i tam mam macro co mi włączy o 13.00 a wyłaczy o 16tej jakby nie zdazyła naładować.
Kwestia przygotowania do jazdy :
U mnie kończy ładowanie przed w/w siódmą, po czym grzeje auto na ósmą, bo tak wyjeżdżamy.
Nie jest to przyjazne, ale co kraj to inne zasady więc?
jak juz pisalem najlepiej jakby miała wzrorem Nissana dwa timery od do i tyle plus wybór dni tygodnia Plus zastrzezenie, że obowiązuje to tylko w lokalizcji domu.
20220121_112206_copy_2081x1836.jpg
 
Last edited:

Jac3k

Posiadacz elektryka
Tesla ma to lekko popier.. Ale da się,, to też kwestia mocy ladowania, jak 16A czyli 11kW czyli ok 70 km/h, to ja ustawiam po za szczytem na ( u mnie to 7 rano) i od 22.00 zawsze obleci sobie sama. nie ma ch we wsi aby nie dała rady. Sama startuje tak aby zdążyc przed siódmą,
Normalnie w dzień gdy mam tani prąd od 13.00 do 16.00 to odpalam Macrodroida to taki program do automatyzacji i tam mam macro co mi włączy o 13.00 a wyłaczy o 16tej jakby nie zdazyła naładować.
Kwestia przygotowania do jazdy :
U mnie kończy ładowanie przed w/w siódmą, po czym grzeje auto na ósmą, bo tak wyjeżdżamy.
Nie jest to przyjazne, ale co kraj to inne zasady więc?
jak juz pisalem najlepiej jakby miała wzrorem Nissana dwa timery od do i tyle plus wybór dni tygodnia Plus zastrzezenie, że obowiązuje to tylko w lokalizcji domu.
Wlasnie zmieniam taryfę na G12 i zacząłem kombinować jak to ustawić. Faktycznie jest to powalone. Wystarczyłoby od-do i dni robocze plus dni tygodnia. Tak naprawdę opcja Poza szczytem nic nie daje. Jest to ściema. Bronek, czyli ustawiasz wyjazd na 7:00 i zaznaczasz opcja poza szczytem? Jak podepniesz samochód do ładowarki o 19:00 to i tak uruchamia się po 22:00 tak aby dobić do ustalonego limitu no 80%.
 

Piernik

Posiadacz elektryka
Nie wiem czy dobrze rozumiesz??? Czas końca poza szcytem jak ustawisz to na 20.. To Ci skończy przed dwudziestą.

Tesla ma to lekko popier.. Ale da się,, to też kwestia mocy ladowania, jak 16A czyli 11kW czyli ok 70 km/h, to ja ustawiam poza szczytem na ( u mnie to 7 rano) i od 22.00 zawsze obleci sobie sama. nie ma ch we wsi aby nie dała rady. Sama startuje tak aby zdążyc przed siódmą,
Normalnie w dzień gdy mam tani prąd od 13.00 do 16.00 to odpalam Macrodroida to taki program do automatyzacji i tam mam macro co mi włączy o 13.00 a wyłaczy o 16tej jakby nie zdazyła naładować.
Kwestia przygotowania do jazdy :
U mnie kończy ładowanie przed w/w siódmą, po czym grzeje auto na ósmą, bo tak wyjeżdżamy.
Nie jest to przyjazne, ale co kraj to inne zasady więc?
jak juz pisalem najlepiej jakby miała wzrorem Nissana dwa timery od do i tyle plus wybór dni tygodnia Plus zastrzezenie, że obowiązuje to tylko w lokalizcji domu.View attachment 3790
Takiego zrzutu ekranu dawno nie widziałem ;) Level PESEL ;)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Nie ściema. Bo mi "raportuje* i sprawdzałem KOŃCZY PRZED 7. 00
Coś nie tak robisz. I żle czytasz wyjazd o 8 szczyt do 7
Potem jak nie odepnę to pewnie grzeje z sieci już w drogim prądzie ale mnie to wisi. Ale tylko wtedy gdy chcę mieć" przygotowanie"
Przypominam ja mam do 7. 00 TANIO nie do 6 tej

Skan z tabletu na klawiaturze dlatego skos
 

Jac3k

Posiadacz elektryka
Nie ściema. Bo mi "raportuje* i sprawdzałem KOŃCZY PRZED 7. 00
Coś nie tak robisz. I żle czytasz wyjazd o 8 szczyt do 7
Potem jak nie odepnę to pewnie grzeje z sieci już w drogim prądzie ale mnie to wisi. Ale tylko wtedy gdy chcę mieć" przygotowanie"
Przypominam ja mam do 7. 00 TANIO nie do 6 tej

Skan z tabletu na klawiaturze dlatego skos
Dzięki Bronek. Wszystko fajnie, tylko ja nie mam opcji czasu zakończenia ładowania. Mam tylko w apce wyjazd. Dzisiaj protestuje jak się to zachowa.
76CCDA77-4595-4A02-9224-2E00EB54E2BB.jpeg
 
Top