Prowadzenie highlanda

dyz

Nowy na Forum
Chciałbym zapytać was o ocenę prowadzenia się highlanda jako auta z pewnym przebiegiem. Jako nowy samochód (do jazy testowej miałem niestety również fabrycznie nowe auto) prowadził się, w mojej ocenie, świetnie - zwarty, stabilny na nierównościach, neutralny w zakrętach, precyzyjny układ kierowniczy. Niestety już po przebiegu ok. 3 tys. km wszystkie te cechy zaczęły zanikać. Auto stało się lekko bujające, mniej stabilne w zakrętach, bardziej podatne na pochyłości jedni, jazda na wprost wymagała pilnowania się i ciągłego delikatnego korygowania kierownicą. Zgłosiłem temat do tesli przy okazji zgłoszenia problemu wibracji. Wyważyli koła, skorygowali geometrię co poprawiło sytuację, ale na na następne 3-4 tys. km. Postanowiłem ponownie zrobić geometrię, ale z względu na odległość, w lokalnym serwisie. Byłem u nich już trzy razy i ciągle jest źle. Zdecydowałem się jednak na wizytę w Ząbkach. Zrobiłem głoszenie, zakwalifikowali to jako usługę płatną, termin za 3 tygodnie. Zastanawiam się, czy to przypadłość mojego egzemplarza i mam cisnąć serwis, czy ten typ tak ma i trzeba będzie z tym żyć.
 

TomRS

Posiadacz elektryka
Chciałbym zapytać was o ocenę prowadzenia się highlanda jako auta z pewnym przebiegiem. Jako nowy samochód (do jazy testowej miałem niestety również fabrycznie nowe auto) prowadził się, w mojej ocenie, świetnie - zwarty, stabilny na nierównościach, neutralny w zakrętach, precyzyjny układ kierowniczy. Niestety już po przebiegu ok. 3 tys. km wszystkie te cechy zaczęły zanikać. Auto stało się lekko bujające, mniej stabilne w zakrętach, bardziej podatne na pochyłości jedni, jazda na wprost wymagała pilnowania się i ciągłego delikatnego korygowania kierownicą. Zgłosiłem temat do tesli przy okazji zgłoszenia problemu wibracji. Wyważyli koła, skorygowali geometrię co poprawiło sytuację, ale na na następne 3-4 tys. km. Postanowiłem ponownie zrobić geometrię, ale z względu na odległość, w lokalnym serwisie. Byłem u nich już trzy razy i ciągle jest źle. Zdecydowałem się jednak na wizytę w Ząbkach. Zrobiłem głoszenie, zakwalifikowali to jako usługę płatną, termin za 3 tygodnie. Zastanawiam się, czy to przypadłość mojego egzemplarza i mam cisnąć serwis, czy ten typ tak ma i trzeba będzie z tym żyć.
Mam co prawda M3P HL, ale rzeczywiście to auto "wyszukuje" sobie nieustająco powodu do lekkiej zmiany kierunku jazdy. Mocno reaguje na koleiny i pochyłość jezdni. Geometrię mam ok, fabryczna była lekko poza zakresem jeśli chodzi o zbieżność, skorygowałem to w zaufanym serwisie. Mam wrażenie, że tuleje gumowo-metalowe w tym aucie są stosunkowo miękkie (dla większego komfortu) i łatwo się odkształcają (odwracalnie) podczas jazdy. Podczas jazdy testowej LR HL zwróciła moja uwagę "gąbczastość" tylnego zawieszenia. W Performance nie ma tej przypadłości, zawieszenie jest sztywniejsze, no i adaptacyjne, co w jakimś stopniu pomaga, szczególnie jego usztywnianie się przy rosnącym tempie jazdy. Powolna jazda po mieście również wywołuje efekt bujania się na większych nierównościach. Ale szybsze wejście w zakręt powoduje błyskawiczne usztywnienie się amortyzatorów. Ogólnie zawieszenie jest niezłe, ale widać, że Tesli brakuje jeszcze trochę doświadczenia w strojeniu zawieszeń .
 

Jeffero

Zadomawiam się
U mnie przy 7.3k przebiegu co raz częściej kierownica po puszczeniu wraca nie do "zerowej" pozycji, tylko zostaje skręcona minimalnie w prawo, przez co mnie znosi. Gdy skręce w lewo i wracam na środek to z reguły wraca do jazdy prosto, a gdy skręce w prawo i puszczę kierownicę to nie wraca do tej zerowej pozycji, tylko znosi lekko w prawo. Nie wiem na ile to problem zawieszenia, geometrii, czy może jakiś banał do wyregulowania w samej kierownicy.

Totalnie się nie znam, mało samochódów w życiu przetestowałem, ale generalnie mogę potwierdzić, że wrażenia są inne niż po wyjeździe z salonu (mimo że na start miałem problem z wibracjami przy autostradowych prędkościach - dalej go mam, ale mniejszy po wyważeniu).

Btw może wiecie czy przy wyważenie w serwisie opisanym jako "Balance, Road Force" obejmuje to też sprawdzenie geometrii? Dwa razy mi już to robili w Berlinie, wydaje mi się że po drugiej takiej wizycie ten luz i niewracanie do wyjściowej pozycji kierownicy się wzmocniło, i za późno o tym pomyślałem by ich dopytać.
 

TomRS

Posiadacz elektryka
Btw może wiecie czy przy wyważenie w serwisie opisanym jako "Balance, Road Force" obejmuje to też sprawdzenie geometrii? Dwa razy mi już to robili w Berlinie, wydaje mi się że po drugiej takiej wizycie ten luz i niewracanie do wyjściowej pozycji kierownicy się wzmocniło, i za późno o tym pomyślałem by ich dopytać.
To raczej tylko wyważenie z testem drogowym. Nie wracanie kierownicy może świadczyć o problemie z geometrią.
 

dyz

Nowy na Forum
U mnie przy 7.3k przebiegu co raz częściej kierownica po puszczeniu wraca nie do "zerowej" pozycji, tylko zostaje skręcona minimalnie w prawo, przez co mnie znosi. Gdy skręce w lewo i wracam na środek to z reguły wraca do jazdy prosto, a gdy skręce w prawo i puszczę kierownicę to nie wraca do tej zerowej pozycji, tylko znosi lekko w prawo. Nie wiem na ile to problem zawieszenia, geometrii, czy może jakiś banał do wyregulowania w samej kierownicy.

Totalnie się nie znam, mało samochódów w życiu przetestowałem, ale generalnie mogę potwierdzić, że wrażenia są inne niż po wyjeździe z salonu (mimo że na start miałem problem z wibracjami przy autostradowych prędkościach - dalej go mam, ale mniejszy po wyważeniu).

Btw może wiecie czy przy wyważenie w serwisie opisanym jako "Balance, Road Force" obejmuje to też sprawdzenie geometrii? Dwa razy mi już to robili w Berlinie, wydaje mi się że po drugiej takiej wizycie ten luz i niewracanie do wyjściowej pozycji kierownicy się wzmocniło, i za późno o tym pomyślałem by ich dopytać.
W moim przypadku, za pierwszym razem pomogła regulacja geometrii, tylko dlaczego tak szybko się rozregulowała ponownie.
Ogólnie jestem lekko załamany całą tą sytuacją. Kupując mowy samochód nie podejrzewałem, że już po kilku tygodniach będę jeździł do serwisu z zawieszeniem. Moje poprzednie 10-letnie auto (civic 9 gen) lepiej się prowadziło, a nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek robił geometrię.

Wszystkie procedury serwisowe możesz znaleźć na portalu serwisowym tesli:
W twoim przypadku to będzie chyba to:
 
Last edited:

paradox

Pionier e-mobilności
niestety Tesla najwyraźniej "nie umie" w zawieszenie i potrzebowaliby pozyskać jakiegoś konkretnego fachowca jak np. kiedyś Hyundai. nie wiem czy wrodzone skąpstwo Elona na to pozwoli ;)
 

inter

Pionier e-mobilności
niestety Tesla najwyraźniej "nie umie" w zawieszenie i potrzebowaliby pozyskać jakiegoś konkretnego fachowca jak np. kiedyś Hyundai. nie wiem czy wrodzone skąpstwo Elona na to pozwoli ;)
W Tm3HL, zawieszenie dostrajała zewnetrzna firma.
 

adamq

Zadomawiam się

inter

Pionier e-mobilności
a wiesz może co to była za firma?
Było to przy którymś filmie na Youtube z kilka miesiecy temu. Trudno by było to znaleść.
To samo było przy wersji performance, tam też zewnętrzna firma robiła zawieszenie.
Zapamietałem, że to firma z doświadczeniem.
 
Top