Prowadzenie highlanda

Siostra Irena

Posiadacz elektryka
Kurde, 3HL LR i serio nie widzę różnicy po 11000 przebiegu … może dlatego że przesiadam się też do innych aut 🤷
Ale jestem pewny że nie odczuwam „bujania” „ściągania” auta, kierownica odbija prosto w punkt, nie muszę też zbytnio korygować toru jazdy 😉
 
Last edited:

wiktor

Posiadacz elektryka
Kurde, 3HL LR i serio nie widzę różnicy po 11000 przebiegu … może dlatego że przesiadam się też do innych aut 🤷
Ale jestem pewny że nie odczuwam „bujania” „ściągania” auta, kierownica odbija prosto w punkt, nie muszę też zbytnio korygować toru jazdy 😉

ja też
 

dyz

Nowy na Forum
W takim razie coś jest nie tak z moim egzemplarzem. Jestem umówiony w Ząbkach, mam nadzieję, że znajdą przyczynę...
 

swistak

Posiadacz elektryka
Nie ogarniam tego autopilota.
Włączam go. Jedzie. Dojeżdża do wolniejszego auta - pokazuje się info żeby lekko ruszyć kierownicą.
Ruszam lekko - a on się wyłącza. Tak to ma działać? Wszystko mam powłączane (jeszcze trwa darmowy miesiąc pełnego FSD). Tesla chyba potrafi wykonać manewr wyprzedzania... tak mi się wydawało.

W Arteonie to było idealne - trzymał się linii świetnie, jak włączam kierunkowskaz to na moment wygaszał linie, by po sekundzie jazdy po "nowym" pasie ponownie sobie to aktywować automatycznie.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Najpierw wrzuć kierunkowskaz i nie ruszaj a przytrzymaj jedną ręką np prawą . Robisz ten ruch za mocno
Jesli nic nie zrobisz będzie jechala za poprzedzającym i tyle. Potwierdzenie zmiany pasa /wyprzedzania to kierunkowskaz i potem delikatny ruch ,obojetnie w którą stronę lub przytrzymanie (tak działa np ciężarek on przecież się nie rusza!)

 
Last edited:

swistak

Posiadacz elektryka
wrzuć kierunkowskaz
No to nie mógłby być taki komunikat... :rolleyes:
Oczywiście próbowałem i z nim, ale wrzuciłem i czekałem na ruch auta, nie ruszając kierownicy.
A okazuje się że trzeba zrobić te 2 czynności.
Dzięki.
 

kaktus

Posiadacz elektryka
No to nie mógłby być taki komunikat... :rolleyes:
Oczywiście próbowałem i z nim, ale wrzuciłem i czekałem na ruch auta, nie ruszając kierownicy.
A okazuje się że trzeba zrobić te 2 czynności.
Dzięki.
Polecam instrukcje :D Wiem, że prawdziwi mężczyźni jej nie tykają ale tam to opisano.

Rozdział: Asystent zmiany pasa ruchu:

Zapoznaj się również z informacjami o zatrzymywaniu się w korku (Zatrzymywanie się i zwalnianie) oraz (Jazda z użyciem na zjazdach oraz w ich pobliżu) bo to nie są standardowe zachowania znane z VW np.
 

tanczmy

Nowy na Forum
Chciałbym zapytać was o ocenę prowadzenia się highlanda jako auta z pewnym przebiegiem. Jako nowy samochód (do jazy testowej miałem niestety również fabrycznie nowe auto) prowadził się, w mojej ocenie, świetnie - zwarty, stabilny na nierównościach, neutralny w zakrętach, precyzyjny układ kierowniczy. Niestety już po przebiegu ok. 3 tys. km wszystkie te cechy zaczęły zanikać. Auto stało się lekko bujające, mniej stabilne w zakrętach, bardziej podatne na pochyłości jedni, jazda na wprost wymagała pilnowania się i ciągłego delikatnego korygowania kierownicą. Zgłosiłem temat do tesli przy okazji zgłoszenia problemu wibracji. Wyważyli koła, skorygowali geometrię co poprawiło sytuację, ale na na następne 3-4 tys. km. Postanowiłem ponownie zrobić geometrię, ale z względu na odległość, w lokalnym serwisie. Byłem u nich już trzy razy i ciągle jest źle. Zdecydowałem się jednak na wizytę w Ząbkach. Zrobiłem głoszenie, zakwalifikowali to jako usługę płatną, termin za 3 tygodnie. Zastanawiam się, czy to przypadłość mojego egzemplarza i mam cisnąć serwis, czy ten typ tak ma i trzeba będzie z tym żyć.
Hej, wczoraj miałem okazję przejechać się nowym Performance i zauważyłem (w porównaniu do nowego LR testowanego wcześniej) dokładnie to o czym mówisz, czyli auto było mniej stabilne w neutralnej pozycji. Miałem wrażenie, że opór jaki stawiał układ kierowniczy się zmieniał od ok. połowy wychylenia jej w lewo bądź w prawo a na środku był dosyć duży luz, który dawał mniejsze poczucie kontroli nawet przy jeździe na wprost.

Zaciekawiło mnie to, bo wcześniej sposób prowadzenia M3 Highland był fantastyczny, auto było niesamowicie pewne nawet przy minimalnych skrętach, a tutaj pozostało takie nieprzyjemne wrażenie.

Teraz zastanawiam się czy to może coś z geometrią, co może być naprawione przez serwis, znalazłem taki wątek gdzie ktoś opisuje bardzo podobny problem, podobno wystarczyła wizyta w serwisie i problem spadł faktycznie do zera: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/model-3-highland-steering-issues.325093/

Czy u Ciebie udało się to jakoś zdiagnozować i naprawić?
 
Top