Prowadzenie highlanda

Jeffero

Zadomawiam się
Ciekawe czy dostaniesz protokół z pomiaru i regulacji, bo podobno nie dają. Z ciekawości, wiesz już jaki koszt ? Mi powiedzieli 1,2 tys
Ale w ramach gwarancji, tak? Czy faktycznie Ząbki kasują pieniądze za naprawę tego typu ukrytej usterki?
 

TomRS

Posiadacz elektryka
Ale w ramach gwarancji, tak? Czy faktycznie Ząbki kasują pieniądze za naprawę tego typu ukrytej usterki?
chciałem dodać kontrolę i ew poprawkę geometrii przy zgł reklamacji na opony, dostałem info, że to płatne, 1200 PLN. Samochód miał wtedy ca 2 tys km przebiegu. Oczywiście zrezygnowałem i ustawiłem geometrię w niezależnym serwisie do którego mam zaufanie.
 

dyz

Nowy na Forum
chciałem dodać kontrolę i ew poprawkę geometrii przy zgł reklamacji na opony, dostałem info, że to płatne, 1200 PLN. Samochód miał wtedy ca 2 tys km przebiegu. Oczywiście zrezygnowałem i ustawiłem geometrię w niezależnym serwisie do którego mam zaufanie.
W moim przypadku niezależny serwis poległ na geometrii w tesli mimo trzech poprawek. Nie mam w okolicy innego do którego miałbym zaufanie, dlatego zdecydowałem się na ponowną wizytę w Ząbkach.
 

TomRS

Posiadacz elektryka
W moim przypadku niezależny serwis poległ na geometrii w tesli mimo trzech poprawek. Nie mam w okolicy innego do którego miałbym zaufanie, dlatego zdecydowałem się na ponowną wizytę w Ząbkach.
To faktycznie słabo. Nie wiem czy wiesz, ale Tesla publikuje w necie Service Manual, tam jest precyzyjnie opisane jak reguluje się geometrię w Tesli, bo faktycznie na pierwszy rzut oka pochylenia kół i wyprzedzenie sworznia zwrotnicy jest nie ustawialne. Natomiast zbieżność reguluje się jak w każdym innym aucie. Może warto to pokazać w tym serwisie. A skąd jesteś ?
 

dyz

Nowy na Forum
To faktycznie słabo. Nie wiem czy wiesz, ale Tesla publikuje w necie Service Manual, tam jest precyzyjnie opisane jak reguluje się geometrię w Tesli, bo faktycznie na pierwszy rzut oka pochylenia kół i wyprzedzenie sworznia zwrotnicy jest nie ustawialne. Natomiast zbieżność reguluje się jak w każdym innym aucie. Może warto to pokazać w tym serwisie. A skąd jesteś ?
Tak, wiem. Wydrukowałem sobie nawet tę procedurę, żeby im pokazać, ale szef serwisu powiedział, że im komputer wyświetla krok po kroku wszystkie czynności. Wiem, że prawie 1kpln za geometrię to rozbój, ale chcę mieć to już zrobione. Jestem z lubelskiego, wiec jak ktoś coś może polecić (bardziej na przyszłość), to poproszę.
 

Siostra Irena

Posiadacz elektryka
Jeśli u Dobruckiego na prymasa tysiąclecia, pracuje jeszcze owiany już sławą Sylwek ... to jedz tam jak w dym :)
Ceny były uczciwe a Sylwek jak nikt znał się na geometrii, a jego osoba na różnych forach legendą była otoczona :)

Dalej Google go pamięta :) Serio sprawdź :)

Zrzut ekranu 2024-09-22 o 22.12.35.png
 
Last edited:

TomRS

Posiadacz elektryka
Tak, wiem. Wydrukowałem sobie nawet tę procedurę, żeby im pokazać, ale szef serwisu powiedział, że im komputer wyświetla krok po kroku wszystkie czynności. Wiem, że prawie 1kpln za geometrię to rozbój, ale chcę mieć to już zrobione. Jestem z lubelskiego, wiec jak ktoś coś może polecić (bardziej na przyszłość), to poproszę.
Komputer to im wyświetla co ustawiać krok po kroku, na bazie typowych konstrukcji. A tu jest trochę nietypowo. Ciekawe, czy oni w ogóle wiedzą co robią i dlaczego, czy robią bo komputer każe 😆
 

swistak

Posiadacz elektryka
Polecam instrukcje :D Wiem, że prawdziwi mężczyźni jej nie tykają ale tam to opisano.

Rozdział: Asystent zmiany pasa ruchu:

Zapoznaj się również z informacjami o zatrzymywaniu się w korku (Zatrzymywanie się i zwalnianie) oraz (Jazda z użyciem na zjazdach oraz w ich pobliżu) bo to nie są standardowe zachowania znane z VW np.
A widzisz. Ja z tych co zawsze czytają instrukcję.
Ale nie zawsze da się wszystko wyłapać, zapamiętać, zrozumieć.
Łatwiej o te niuansiki zapytać doświadczonych użytkowników.

Przestudiowałem całą instrukcję zanim odebrałem auto.
Ale oczywiście nie wszystkie szczegóły się pamięta.

Samo dwuklikowe uruchomienie autopilota...powiem że na 10 razy 5-6 załapie.
Jest dość niepewne. A nawet zamiast uruchomić autopilota wyłącza mi tempomat.
Muszę pewnie wyczuć - szybciej/wolniej/mocniej - to kółko.

Co do zmiany pasa.
Próbowałem wczoraj na autostradzie mając na uwadze wszystkie ograniczenia.
Ani razu mi się nie udało.
Włączam kierunkowskaz, nie ma nikogo na pasie obok. Linia przerywana.
Trzymam kierownicę.
I nic.
Leciutko nią ruszę - autopilot się wyłącza.
Już nie mam pomysłu na to.

Ogólnie nie jest to coś czego potrzebuję. Zdecydowanie lepsza byłaby chwilowa deaktywacja linii i ponowna aktywacja po powrocie na pas. Zresztą - w wątku z życzeniami wielokrotnie to się powtarza :).

EDIT: Widziałem to na video z YT ale video stare i myślałem że coś zmienili.
A w instrukcji jest.
Mi nie pokazuje mi się taka grafika. To i manewru nie wykonuje.
Muszę chyba coś popróbować typu włączyć wyłączyć w opcjach autopilota itp.
GRAFIKA
 
Last edited:
Top