Prowadzenie highlanda

swistak

Posiadacz elektryka
Jeszcze w sprawie Matrixów i ich opieszałości.
Tak to wygląda u mnie.
Nie ma minuty żeby ktoś nie mrugnął.

Ogromne opóźnienie mimo że ciężarówkę dawno już widać, a światła ma solidne.

Mruganie :)
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Miałem dzisiaj okazję się przejechać fajną serpentyną. Opony ePrimacy, asfalt wilgotny, prędkość ~legalna, tryb standard. Może nie była to przełęcz Stelvio, ale parę fajnych zakrętów i mam coraz lepsze wrażenia z prowadzenia.
Elektronika pozwala na lekką nadsterowność przy wyjściu z zakrętu, modulacja momentu i reakcja na gaz znakomite. Oczywiście czuć pływanie tylnej osi (bardziej z elastyczności bieżnika, niż poślizgu).
Mocno narzekałem na te uślizgi, a wychodzi na to, że była to kwestia braku czucia samochodu.

Droga w górę tędy:
 

swistak

Posiadacz elektryka
a bo jeździ się prawym pasem w PL, wtedy nie mrugają na daleko.
Tak samo mrugają gdy matrixy mają wciąż ten sam problem.
Głupia uwaga. Wybacz.
Łatwiej mi było nagrywać jadąc lewym pasem niż co chwilę przerywać żeby kogoś wyprzedzić.
 

TomRS

Posiadacz elektryka
Miałem dzisiaj okazję się przejechać fajną serpentyną. Opony ePrimacy, asfalt wilgotny, prędkość ~legalna, tryb standard. Może nie była to przełęcz Stelvio, ale parę fajnych zakrętów i mam coraz lepsze wrażenia z prowadzenia.
Elektronika pozwala na lekką nadsterowność przy wyjściu z zakrętu, modulacja momentu i reakcja na gaz znakomite. Oczywiście czuć pływanie tylnej osi (bardziej z elastyczności bieżnika, niż poślizgu).
Mocno narzekałem na te uślizgi, a wychodzi na to, że była to kwestia braku czucia samochodu.

Droga w górę tędy:
Nie znam tych opon (u mnie fabrycznie są P Zero), ale generalnie świetnym pomysłem jest zabranie każdego nowego auta w jakieś bezpieczne miejsce i wytestowanie sobie granic i zachowania auta w takich "śliskich" warunkach. I powtarzanie tego co jakiś czas, bo jednak odruchy słabną. W Polsce jest to niestety bardzo utrudnione, bo jak sobie pojedziesz na jakiś pusty plac czy parking i poślizgasz się trochę, to następnego dnia jesteś w wiadomościach ;)
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Też mnie zastanawia, że jazda 50 koło podstawówki, to "nic takiego", a jak ktoś zarzuci tyłkiem na pustym ośnieżonym parkingu to już trwoga i niedowierzanie.
Inna sprawa, że to nie Performance i dość szybko odcina napęd przy poślizgu. Takie "baw się dobrze, ale nie za dobrze".
 

wiktor

Posiadacz elektryka
Tak samo mrugają gdy matrixy mają wciąż ten sam problem.
Głupia uwaga. Wybacz.
Łatwiej mi było nagrywać jadąc lewym pasem niż co chwilę przerywać żeby kogoś wyprzedzić.
to nie była głupia uwaga. ja mówi serio bo mi nie mrugają osobówki a jeżdzę często Ską u nas. Problem jest natomiast z ciężarówkami, których kierowcy siedzą wyżej i ponad barierkami snop światła przechodzi. zresztą zwróć uwagę, że pawy pas to 2 m w prawo co też powoduje, że inaczej snop światła przechodzi i jest "ukrywany" przez barierki i słupki pomiędzy jezdniami.
 

blazej

Pionier e-mobilności
Jeszcze w sprawie Matrixów i ich opieszałości.
Tak to wygląda u mnie.
Nie ma minuty żeby ktoś nie mrugnął.

Ogromne opóźnienie mimo że ciężarówkę dawno już widać, a światła ma solidne.

Mruganie :)
Dzisiaj kolejna trasa eska po zmroku i nikt mi nie mrugnął. Odkąd mam TM3 HL jeszcze mi się taka sytuacja nie zdarzyła. Dzisiaj się na tym w czasie trasy szczególnie skupiałem i nawet próbowałem wywołać podobną sytuację, ale momentalnie wycinały tiry i nikt nie mrugał.
 

swistak

Posiadacz elektryka
Na pewno się nie da? Nie wiem jak w Highland, ale u mnie (TM3 2021Q4) mniej więcej od 2024.8 da się wyłączyć światła drogowe po włączeniu autopilota.
Screenshot_1.jpg
Na pewno się uruchamiają. Wydaje mi się, że po włączeniu autopilota gdy się włączą, przycisk się wygasza.
Ale - sprawdzę dla pewności.

Wiktor - Od początku pisałem, że moje matrixy działają jakby z opóźnieniem.
Sugerujesz by za każdym razem wyłączać matrixy gdy wjadę na lewy pas?
Cel był taki, by poznać Wasze doświadczenia. Może to normalne? I ostatnie odpowiedzi sugerują, że jednak u mnie coś szwankuje.
Widzicie video. Nie uważacie, że moja Tesla robi to bardzo późno? Mam porównanie do moich 2 innych samochodów i tam zero mrugania a wycinanie jest wręcz perfekcyjne.
Ludzie nie mrugają z nudów gdy akurat widzą/czują Teslę naprzeciwko... ;)
 
Last edited:
Top