przenośna ładowarka DC (CCS2)

Kierowca23

Posiadacz elektryka
Jasne, rozumiem punkt widzenia.
Nadal oczywiście uważam to za nieopłacalne, ale jako że to nie moja kasa, to wiadomo, że ktoś może mieć inne preferencje.

Osobiście raczej obniżam moc ładowania, żeby dopasować moc do produkcji ze słońca, nie kupuję też ładowarki 7 kW (żeby szybciej można ładować auta bez 3f), ale każdemu niech będzie wg jego własnych potrzeb i zachcianek.
Punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia :)
To co w jednych instalacjach może wychodzić nieopłacalne, w innym miejscu okazuje się najprostszym i najwygodniejszym sensownym rozwiązaniem jakiejś sytuacji.

Jak u prosumenta asymetria obciążenia przy 1F-ładowaniu podbija napięcia sąsiednich faz powyżej 253 V i wywala cały system PV 20kWp warty ciężkie pieniądze (bo OSD przez 30 lat zaniedbywał w tym miejscu rozwój sieci), to doinwestowanie nawet tych 9k na specjalistyczną ładowarkę (używaną do kilku EV) może być całkiem sprytnym i szybkim rozwiązaniem problemu.

Osobiście podziwiam to rozwiązanie. Też chciałbym mieć taką ładowarkę u siebie (bo auto ładowane 1F), ale warunki sieciowe mam inne (transformator jest tylko 100m dalej, a na dachu dużo mniejsza moc PV) i ekonomia już mi się zupełnie nie spina.
 
Last edited:

KrzysztofFly

Moderator
Ja też od dawna o takiej ładowarce myślę, sam mam w e-C4 ładowarkę 1F, co dałoby możliwość trzy razy szybszego naładowania samochodu w razie W ;), a i Teslę bym dwa razy szybciej naładował. Jedyne co mnie przed tym powstrzymuje, to to, że na ponad trzy lata jeżdżenia elektrykami, taką konieczność aby szybko doładować samochód miałem tylko raz ;) i wtedy nie było u mnie w okolicy żadnej możliwości, aktualnie mam pod nosem (3-4km) dwie szybkie ładowarki pod Biedronką i pod Lidlem ;), więc chyba nie warto inwestować ;), co nie znaczy, że na pewno takowej sobie nie sprawię, bo lubię mieć różne dziwne gadżety ;).
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Ja też już długo myślę nad DC, podobny problem (?) co u @KrzysztofFly , corsa 1F i olbrzymia asymetria przy ładowaniu szybciej niż 20A. A z DC ciągnęłoby równo ze wszystkich faz. Jak już piszemy o zachciankach to najlepiej jeszcze żeby miało podłączenie bezpośrednio pod panele i pakowało DC dobierając brakujące kW po stronie sieci:D
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Jak już piszemy o zachciankach to najlepiej jeszcze żeby miało podłączenie bezpośrednio pod panele i pakowało DC dobierając brakujące kW po stronie sieci:D

Niestety takie kombajny sa malo popularne a przez to drogie. Tutaj mogłoby byc jedno urządzenie gdzie po stronie DC mamy ładowarkę do samochodu, panele i magazyn a po stronie AC sieć i load(dom). Oczywiście auto powinno miec V2G aby dzielić sie energią gdy np magazyn pusty a w sieci droga energia albo blackout jak w Hiszpanii.

Niestety okazuje sie ze dużo taniej wychodzi kupić do każdej rzeczy osobne urządzenie i konwertować AC-DC w 2 strony.

Tak samo z pompą ciepła gruntową. Szukałam klimatyzacji w której sprężarkę możnaby wpiąć pod gruntowy wymiennik ciepła i rurkami wyjść z kotłowni na poddasze i podłączyć jednostki w pomieszczeniach. Na czynniku to nic takiego nawet nie znalazłem a rozwiązanie z wodą lodowa i klimakonwektorami byłoby z 3x droższe niz osobny agregat na każde pomieszczenie. Nawet musiałem dopłacić sporo do wersji multi split żeby nie mieć 4 agregatów na elewacji. Im mniej potencjalnych klientów tym większe cena, dodatkowo jeśli mamy jedno urządzenie do wszystkiego to w razie awarii wszystko leży.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
7kW 1F gdy mam 3F 20kWp PV to mało

dla ciebie moze bez sensu, tak jak dla mnie doplacanie 5-6k za czerwony lakier w tesli lub białe wnętrze itp
Tak, to ta sama kategoria bezsensu.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia :)
Ano.
Dlatego pisałem, ze rozumiem zachcianki i indywidualne potrzeby.
Inaczej nie jeździłbym bev zresztą.
To co w jednych instalacjach może wychodzić nieopłacalne, w innym miejscu okazuje się najprostszym i najwygodniejszym sensownym rozwiązaniem jakiejś sytuacji.

Jak u prosumenta asymetria obciążenia przy 1F-ładowaniu podbija napięcia sąsiednich faz powyżej 253 V i wywala cały system PV 20kWp warty ciężkie pieniądze (bo OSD przez 30 lat zaniedbywał w tym miejscu rozwój sieci), to doinwestowanie nawet tych 9k na specjalistyczną ładowarkę (używaną do kilku EV) może być całkiem sprytnym i szybkim rozwiązaniem problemu.
Nie przeczę.
Komfort też czasem nie ma ceny.

Osobiście podziwiam to rozwiązanie. Też chciałbym mieć taką ładowarkę u siebie (bo auto ładowane 1F), ale warunki sieciowe mam inne (transformator jest tylko 100m dalej, a na dachu dużo mniejsza moc PV) i ekonomia już mi się zupełnie nie spina.
Otóż to.
 

szczur333

Zadomawiam się
Ja też od dawna o takiej ładowarce myślę, sam mam w e-C4 ładowarkę 1F, co dałoby możliwość trzy razy szybszego naładowania samochodu w razie W ;), a i Teslę bym dwa razy szybciej naładował. Jedyne co mnie przed tym powstrzymuje, to to, że na ponad trzy lata jeżdżenia elektrykami, taką konieczność aby szybko doładować samochód miałem tylko raz ;) i wtedy nie było u mnie w okolicy żadnej możliwości, aktualnie mam pod nosem (3-4km) dwie szybkie ładowarki pod Biedronką i pod Lidlem ;), więc chyba nie warto inwestować ;), co nie znaczy, że na pewno takowej sobie nie sprawię, bo lubię mieć różne dziwne gadżety ;).
ja 4 lata AUTEM i mialem 3-4 razy takie cos, wciaz malo, systacja zmienia sie z e-moto - tu czesto jest spontan - na codzien ladujesz na 80% a potem te 20% przed trasa naladowac to w HD 2h ponad, a w Energice 1h

Energici juz nie pamietam krzywej, ale HD ciagnie do samego 100% 6kW, wczesniej moze troche wiecej a nawet te 6kW daje 80-100% to 20 min
Tak, to ta sama kategoria bezsensu.
gorzej, lakieru nie sprzedasz w razie W ;)

Punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia :)
To co w jednych instalacjach może wychodzić nieopłacalne, w innym miejscu okazuje się najprostszym i najwygodniejszym sensownym rozwiązaniem jakiejś sytuacji.

Jak u prosumenta asymetria obciążenia przy 1F-ładowaniu podbija napięcia sąsiednich faz powyżej 253 V i wywala cały system PV 20kWp warty ciężkie pieniądze (bo OSD przez 30 lat zaniedbywał w tym miejscu rozwój sieci), to doinwestowanie nawet tych 9k na specjalistyczną ładowarkę (używaną do kilku EV) może być całkiem sprytnym i szybkim rozwiązaniem problemu.

Osobiście podziwiam to rozwiązanie. Też chciałbym mieć taką ładowarkę u siebie (bo auto ładowane 1F), ale warunki sieciowe mam inne (transformator jest tylko 100m dalej, a na dachu dużo mniejsza moc PV) i ekonomia już mi się zupełnie nie spina.

ja zupelnie nie rozumiem narzekan na cene - ludzie instaluja wallboxy + zabezpieczenia nierzadko za 2-3-4k, kiedys polecali taka ladowarke specjalna gdzie z dwoch faz robi sie jedna mocna - tyle ze tam bylo ograniczenie chyba na 8kW max - i kosztowala 6-7k - teraz sprawdzalem i cena 5k , stanialo z tym ze kiedys DC kosztowala 15-20k, teraz taka dc jak moja to jest 7k, ja kupilem na chinski nowy rok to jescze byla promka na 100 usd, wiec jeszcze taniej
 

szczur333

Zadomawiam się
a tak poza tym to poprostu lubie ładowarki i lubie kombinowac:

rok 2019-2020 - DIY ebike(bateria 72V 35Ah) - jak wszyscy do baterii 35Ah lub nawet wiekszych polecali ładowarki 5-8A a przy 10-15A łapali sie za głowy - ja kupilem 30A, potem podlaczylem stara 8A i 30A osiagnajac 38A, koncowo kupilem kilka roznych do testow, ale tez pokusilem sie o podpiecie na raz i osiagnalem 55A - ładujac 10-90% w 20min - stare prawie 8 letnie ogniwa sony 18650 vtc5 ;) - nic nie wybuchlo, temp tez byla ok - poza tym takimi mocami tylko raz na jakis czas jest potrzeba sie ładowac

2 lata temu kupilem traktorek koszacy - bateria 30Ah 48V (14S) ladowarka 5A - 6h ladowania - w 90% przypadkach wystarczy ale mnie to denerwowalo - oryginalna ladowarka szybka - 18A i koszt 2000zl, dwie wady - cena i troche jednak za duza moc (te szybkie ladowarki sa dedykowane raczej do wyzszych modeli ktore maja 40Ah lub 64Ah baterie), wiec myslalem co by tu ogarnac, zrobilem reverse engineering portu oraz ladowarki i drobna modyfikacja powoduje to ze moge ładowac dowolna ładowarką - taka 10A kosztuje 200-300zl
 

szczur333

Zadomawiam się
Ja też już długo myślę nad DC, podobny problem (?) co u @KrzysztofFly , corsa 1F i olbrzymia asymetria przy ładowaniu szybciej niż 20A. A z DC ciągnęłoby równo ze wszystkich faz. Jak już piszemy o zachciankach to najlepiej jeszcze żeby miało podłączenie bezpośrednio pod panele i pakowało DC dobierając brakujące kW po stronie sieci:D
sa takie ładowarki z komunikacją - z tym ze cena sie robi duzo wieksza, - jako ze mam stare zasady to az tak tego nie potrzebuje i nie widzialem sensu doplacac, chcialem najtanszą mozliwą - w dodatku jak cos to łatwiej sprzedać ;)
 

szczur333

Zadomawiam się
DOBRA
ładowarka działa :D

niewiem jak to sie stało ze wczesniej nie hulało z harleyem ale probowalem dwa razy i teraz odpalilo bez problemu
 

Najnowsze dyskusje

Top