Pulled the trigger ;)

zibizz1

Pionier e-mobilności
@Przemmo Kiedyś sobie jechałem na aktywnym tempomacie 130 prawym i zacząłem zbliżać się do pani która jechała lewym tak z 120. Oczywiście tempomat poza terenem zabudowanym prawidłowo zwolnił aby nie wyprzedzić prawym i tak jechalismy z 5-10 minut, w końcu zwątpiłem że pani zauważy że korkuje ruch i sam juz czułem się głupio, kilka aut które się za nami zebrało zrobiło to samo a Pani dalej jechała lewym
 

daniel

Señor Meme Officer
@Przemmo Kiedyś sobie jechałem na aktywnym tempomacie 130 prawym i zacząłem zbliżać się do pani która jechała lewym tak z 120. Oczywiście tempomat poza terenem zabudowanym prawidłowo zwolnił aby nie wyprzedzić prawym i tak jechalismy z 5-10 minut, w końcu zwątpiłem że pani zauważy że korkuje ruch i sam juz czułem się głupio, kilka aut które się za nami zebrało zrobiło to samo a Pani dalej jechała lewym
To jest też dla mnie nie pojęte. Kiedyś na S5 koło Poznania spotkałem samochód na wrocławskich tablicach, który jechał lewym pasem. Jechałem za nim kilka minut. Nic. Dwa samochody na drodze. Tylko my i oni. Dosłownie nikogo innego po horyzont. Wyprzedziłem prawym, nic. Potem za Gnieznem musieli jakoś ostro przyspieszyć, bo wyprzedzili mnie. Oczywiście cały czas lewym. Potem ich dogoniłem (jadąc cały czas tą samą prędkością) i cały czas jechali lewym aż zniknęli mi z oczu.
Za kierownicą była kobieta, a pasażerem był mężczyzna. Wygląda na to, że z Wrocławia do Gdańska przejechali lewym pasem.

 

cooler

Pionier e-mobilności
Wychodzisz z błędnego założenia, że jak na autostradzie ograniczenie wynosi 140km/h to dokładnie z taką prędkością trzeba lub przynajmniej wypada jechać lewym pasem. Jakbyś dopasował się do prędkości pozostałych uczestników ruchu na lewym pasie to dojechałbyś bardziej wypoczęty, zużyłbyś mniej energii, jazda byłaby bardziej bezpieczna, spokojna oraz płynna, a w miejscu docelowym byłbyś niewiele później. Dodatkowo taka prędkość pozwala innym kierowcom jadącym prawym pasem bezpiecznie wyprzedzać ciężarówki, ponieważ nie ma zbyt dużej różnicy prędkości między pasami. A tak naszarpałeś się, naszarpałeś, a średnia prędkość wyszła Ci dużo niższa niż ta z którą usiłowałeś cisnąć. Nie ukrywam, że kiedyś też tak jeździłem. Rozsądek i doświadczenie w moim przypadku przyszło z wiekiem.
Generalnie masz rację, tylko że ja w PL obserwuję dziwną modę na 1.5km wolnego pasa z prawej a wszyscy jadą grzecznie w sznurku lewym. Oczywiście wszyscy się boją że jak zjadą na prawy to już nikt ich nie wpuści, ale o dziwo tak nie ma: dojeżdżam do ciężarówki po tych kilometrach, daję lewy kierunek i zwykle bez problemu wpuszczają.
 

nabrU

Moderator
Tak na wesoło (choć ten drugi może wprowadzić niejakie zamieszanie ;)):


 

6a8

Posiadacz elektryka
Generalnie masz rację, tylko że ja w PL obserwuję dziwną modę na 1.5km wolnego pasa z prawej a wszyscy jadą grzecznie w sznurku lewym. Oczywiście wszyscy się boją że jak zjadą na prawy to już nikt ich nie wpuści, ale o dziwo tak nie ma: dojeżdżam do ciężarówki po tych kilometrach, daję lewy kierunek i zwykle bez problemu wpuszczają.
Ja to sobie próbuję tłumaczyć inaczej : o, wjechałem, fajna droga, ale tam za 2,3,5,10 km będę skręcał w lewo, no to już się ustawię na lewym pasie żebym nie zapomniał :)
 

cooler

Pionier e-mobilności
Ja to sobie próbuję tłumaczyć inaczej : o, wjechałem, fajna droga, ale tam za 2,3,5,10 km będę skręcał w lewo, no to już się ustawię na lewym pasie żebym nie zapomniał :)
Na autostradzie? W lewo 😁
:poop:
 

nabrU

Moderator
Było trochę ostatnio dyskusji na temat zużycia energii zimną porą.
Jakoś u mnie nie jest tak źle jak piszecie (ok LR RWD to nie RWD z baterią LFP). Samochód stał na dworze (na otwartym terenie - lotnisko) od niedzielnego popołudnia i wracałem do domu dzisiaj po południu (co prawda drogami A i B - czyli takie powiatowo - wojewódzkie), ale zużycie - jak dla mnie - rewela jak na zimną baterię i 3 -4*C na dworze. Niestety nie spojrzałem na S3XY App jaka była temperatura baterii...

Screenshot 2024-12-03 205454.png
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
@nabrU 2 tony i -113m =>615Wh =>10Wh/km -> gdyby cel był na tej samej wysokości co start to byłoby ~150Wh/km. Czyli w przeciwną stronę na tej trasie było 160Wh/km
 

Najnowsze dyskusje

Top