Pulled the trigger ;)

nabrU

Moderator
Obniżać? Nasi sąsiedzi zdaje się przebili stawkę i legalna prędkość w Czechach to 150km/h na razie na wybranych drogach.
Chyba na złość elektrykom.

Całe 50km jednego odcinka autostrady co daje 20 min jazdy z tą prędkością :ROFLMAO: To wszystko w planach od połowy 2025 i jako 'variable speed' czyli może być 150 a może być i 130 czy ile się będzie wyświetlało.

W NL też podnieśli z powrotem do 130.

Dopiero w planach na Q2 2025 (o ile to klepną w NL) i tylko na 3 wyznaczonych odcinkach.


Warto zapłacić winietę żeby się tak komfortowo przemieszczać. Oczywiście userzy BEV na trasach zaczną jęki i tłumaczenia że stawanie co 1:15 - 1:30h na.0:30h ładowania jest cool i zdrowe, ale większość wie swoje.
Ja nie mówię że wszystkie elektryki muszą mieć duże baterie, ale rodzinne na pewno.
Ja jestem z tych którzy za komfort podróży chętnie zapłacą więcej, bo mój czas i odpoczynek jest więcej warty niż te parę ojro. Niech mi tylko Bev-y dadzą szansę

Super, mnie nie potrzeba Toyoty Sienny więc nie staraj się w tym wątku :p
 

cooler

Pionier e-mobilności
Całe 50km jednego odcinka autostrady co daje 20 min jazdy z tą prędkością :ROFLMAO: To wszystko w planach od połowy 2025 i jako 'variable speed' czyli może być 150 a może być i 130 czy ile się będzie wyświetlało.



Dopiero w planach na Q2 2025 (o ile to klepną w NL) i tylko na 3 wyznaczonych odcinkach.




Super, mnie nie potrzeba Toyoty Sienny więc nie staraj się w tym wątku :p
Oczywiście nie każdy może mieć Sienne, całkiem Cię rozumiem. Ale jak pomyślisz że byle skodą ice każdy będzie szybciej i wygodniej niż Ty w swoim maksymalnie wyposazonym super nowoczesnym cyfrowym pojeździe to jednak trochę słabo
 

cooler

Pionier e-mobilności
Ale po co stawać co 1:15-1:30 h na 0:30 h ładowania? Ja na trasie Kraków-Budapeszt stanąłem jeden raz na obiad (podczas którego samochód nie próżnował, i się ładował). I to nawet nie Teslą, ale mieszczuhem.
Wiedzialem że argument obiadu podczas ładowania padnie. Nie zawiodłem się :) Ktoś tu niedawno pisał że się do małych samochodów nie mieści, widać uboczne efekty jazdy BEV.

Ale gdybyś jechał te 400km ice to ten obiad mógłbyś zjeść w Budapeszcie, przyjechawszy na miejsce i jeszcze byś miał 200-300km zasięgu żeby się pokręcić po okolicy? Mają tam fajne aquaparki
:)
 
Last edited:

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Wiedzialem że argument obiadu podczas ładowania padnie. Nie zawiodłem się :)
Ale gdybyś jechał te 400km ice to ten obiad mógłbyś zjeść w Budapeszcie, przyjechawszy na miejsce i jeszcze byś miał 200-300km zasięgu żeby się pokręcić po okolicy? Mają tam fajne aquaparki.
:)
Jak jeździłem w trasy swoim poprzednim samochodem (dieslem, ze zbiornikiem 80l, co umożliwiało jazdę 1000+ km bez tankowania), też się zatrzymywałem na obiad na trasie, więc nie wiem, dlaczego miałbym rezygnować z obiadu, i słuchać jak kiszki marsza grają, po zmianie samochodu z ICE and BEV (a w BEV ciszej, więc te kiszki byłoby lepiej słychać).
 

cooler

Pionier e-mobilności
Jak jeździłem w trasy swoim poprzednim samochodem (dieslem, ze zbiornikiem 80l, co umożliwiało jazdę 1000+ km bez tankowania), też się zatrzymywałem na obiad na trasie, więc nie wiem, dlaczego miałbym rezygnować z obiadu, i słuchać jak kiszki marsza grają, po zmianie samochodu z ICE and BEV (a w BEV ciszej, więc te kiszki byłoby lepiej słychać).
Bo teraz MUSISZ się zatrzymać na obiad w trasie. A nie MOŻESZ. Subtelna, ale jednak ważna z punktu komfortu i BMI różnica.
Tesla planer wyznacza mi 5-7 przystanków po drodze do moich ulubionych destynacji, a ice tylko jeden przystanek.
Jakbym za każdym razem gdy stanąłbym Teslą jadł obiad, to niedługo się w Siennie bym nie zmieścił. Unikam śmieciowego jedzenia w knajpach po drodze.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Bo teraz MUSISZ się zatrzymać na obiad w trasie. A nie MOŻESZ. Subtelna, ale jednak ważna z punktu komfortu i BMI różnica.
To nie jest prawda. Z ICE też się musiałem zatrzymać na obiad. Alternatywa, to rozwód :).
 

cooler

Pionier e-mobilności
To nie jest prawda. Z ICE też się musiałem zatrzymać na obiad. Alternatywa, to rozwód :).
No ten argument trafia do mnie. Punkt dla Ciebie.
 

Michal

Moderator
Ale jak pomyślisz że byle skodą ice każdy będzie szybciej i wygodniej niż Ty w swoim maksymalnie wyposazonym super nowoczesnym cyfrowym pojeździe to jednak trochę słabo
Gdzie będzie szybciej?
Bo ja w zasadzie codziennie jeżdżę szybciej niż inni. Do pracy zwykle zamiast prognozowanych 45 minut jadę 35.

Dlaczego wygodniej?
Bo ja w zasadzie odkąd jeżdżę tym maksymalnie wyposażonym (raczej nie jest maksymalnie wyposażonym autem) dojeżdżam wypoczęty. Znacznie bardziej, niż wcześniej ICE, a czasy przejazdu w zasadzie nam takie same, bo ICE jeździłem 120 kmh (powyżej był wir w baku). A teraz 140-150 kmh.

Jeśli chodzi o przystanki, to mam teraz niemowlaka w aucie, więc i tak wypada się z nim zatrzymać co 2 godziny na rozprostowanie, więc nawet gdybym miał milion litrów mazutu w baku, to nie przejadę więcej :p
 

cooler

Pionier e-mobilności
Gdzie będzie szybciej?
Bo ja w zasadzie codziennie jeżdżę szybciej niż inni. Do pracy zwykle zamiast prognozowanych 45 minut jadę 35.

Dlaczego wygodniej?
Bo ja w zasadzie odkąd jeżdżę tym maksymalnie wyposażonym (raczej nie jest maksymalnie wyposażonym autem) dojeżdżam wypoczęty. Znacznie bardziej, niż wcześniej ICE, a czasy przejazdu w zasadzie nam takie same, bo ICE jeździłem 120 kmh (powyżej był wir w baku). A teraz 140-150 kmh.

Jeśli chodzi o przystanki, to mam teraz niemowlaka w aucie, więc i tak wypada się z nim zatrzymać co 2 godziny na rozprostowanie, więc nawet gdybym miał milion litrów mazutu w baku, to nie przejadę więcej :p
No z niemowlakiem to inna sprawa. Bev autem dla rodzin z małymi dziećmi?
Ale już z 2-3 latką pojechałem na objazdowkę na koniec Europy z przelotami w nocy gdy spała, nie chciałbym tego zrobić obecnymi bev.
 

KrzysztofFly

Moderator
Ale po co stawać co 1:15-1:30 h na 0:30 h ładowania? Ja na trasie Kraków-Budapeszt stanąłem jeden raz na obiad (podczas którego samochód nie próżnował, i się ładował). I to nawet nie Teslą, ale mieszczuhem.
Ja w odróżnieniu od kolegów, bardziej od tego dlaczego się zatrzymałeś na obiad i przy okazji się naładowałeś, jestem ciekaw kogo Ty tam zawoziłeś do tego Budapesztu? :ROFLMAO::ROFLMAO: Jak rozumiem, to wtedy jeszcze nie był poszukiwany, więc nie było problemu z zatrzymaniem się na obiad i ładowaniem w trasie? :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Top