Pulled the trigger ;)

nabrU

Moderator
Tak gwoli ścisłości (bo w innym wątku dyskusja o taryfach w UK się toczy) to 'podwyżkę' ceny energii mam od pojutrza.

1735580480058.png

Napisałem w cudzysłowie bo podwyższają 0,22 pensa za kWh :LOL: i to tylko poza szczytem. To już z VATem też... Dobrze, że listów (jak w PL) nie wysyłają, aby o tym dać znać, bo by wysyłka drożej kosztowała.
 

boolean1981

Zadomawiam się
Tak gwoli ścisłości (bo w innym wątku dyskusja o taryfach w UK się toczy) to 'podwyżkę' ceny energii mam od pojutrza.

View attachment 23318
Napisałem w cudzysłowie bo podwyższają 0,22 pensa za kWh :LOL: i to tylko poza szczytem. To już z VATem też... Dobrze, że listów (jak w PL) nie wysyłają, aby o tym dać znać, bo by wysyłka drożej kosztowała.
Chyba jednak 0,382 pensa;)
 

nabrU

Moderator
Pewnie, że tak @boolean1981 (y) Takie cyfry (i podwyżka), że człowiek się pogubił z miejscami dziesiętnymi :ROFLMAO:
 

nabrU

Moderator
Mamy nowy rok więc pora na trochę podsumowań:

Poniżej statystyka roku i 18k mil (ok. 29k km) jazdy Teslą Model 3 LR RWD (7p/kWh ładując w domu, 0p/kWh za SuC)

1735770435672.png


Daje to średnie zużycie (postój i jazda) 15,73 kWh/100km. Samochód z samej jazdy pokazuje 14,29 kWh/100km. Koszt przejazdu 100km to śmieszne 3,50 zł

Poniżej z kolei dane z domowego EVSE, którym ładowane są oba EV. Żona Seat'em Mii przejechała w 2024 roku 22k mil (czyli ciutkę ponad 35k km), ale ok. 30-40% jej ładowań to darmowe ładowarki w pracy, więc ciężko coś z poniższego wywnioskować poza może rocznym kosztem ładowania 441 funtów czyli 2280zł. Nawet i ten koszt jest zawyżony bo coś tam z PV było pociągnięte, a EVSE mi tego nie rozgranicza.

Screenshot_20250101-211628.png
 

nabrU

Moderator
TeslaFi twierdzi, że moja średnia prędkość (co prawda z całego przebiegu) to 39 mph czyli jakieś 63 km/h wiec jak na limity prędkości i tłok na drogach w UK to całkiem niezły (jak dla mnie) wynik.

Poza tym tutaj punktów jest tylko 12 i 'ważne' przez 3 lata, więc człowiek się pilnuje coby fotki nie strzelili :p

Zawsze możecie zawnioskować o obniżenie dozwolonej prędkości w PL i wyniki będą lepsze :ROFLMAO:
 

cooler

Pionier e-mobilności
TeslaFi twierdzi, że moja średnia prędkość (co prawda z całego przebiegu) to 39 mph czyli jakieś 63 km/h wiec jak na limity prędkości i tłok na drogach w UK to całkiem niezły (jak dla mnie) wynik.

Poza tym tutaj punktów jest tylko 12 i 'ważne' przez 3 lata, więc człowiek się pilnuje coby fotki nie strzelili :p

Zawsze możecie zawnioskować o obniżenie dozwolonej prędkości w PL i wyniki będą lepsze :ROFLMAO:
Obniżać? Nasi sąsiedzi zdaje się przebili stawkę i legalna prędkość w Czechach to 150km/h na razie na wybranych drogach.
Chyba na złość elektrykom.
W NL też podnieśli z powrotem do 130.
Warto zapłacić winietę żeby się tak komfortowo przemieszczać. Oczywiście userzy BEV na trasach zaczną jęki i tłumaczenia że stawanie co 1:15 - 1:30h na.0:30h ładowania jest cool i zdrowe, ale większość wie swoje.
Ja nie mówię że wszystkie elektryki muszą mieć duże baterie, ale rodzinne na pewno.
Ja jestem z tych którzy za komfort podróży chętnie zapłacą więcej, bo mój czas i odpoczynek jest więcej warty niż te parę ojro. Niech mi tylko Bev-y dadzą szansę
 
Last edited:

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
@nabrU jeździ prawie zgodnie z profilem na EV database, gdzie dla TM3 LR RWD z 2023 jest 152 Wh/km. Czyli ze zużyciem 15.73 kWh / 100 km, ma tylko ciut cięższą nogę (jakieś 3%), niż średnia noga w EV database.

Więc całkiem OK.
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
tłumaczenia że stawanie co 1:15 - 1:30h na.0:30h ładowania jest cool i zdrowe, ale większość wie swoje.
Ja nie mówię że wszystkie elektryki muszą mieć duże baterie, ale rodzinne na pewno.
Ale po co stawać co 1:15-1:30 h na 0:30 h ładowania? Ja na trasie Kraków-Budapeszt stanąłem jeden raz na obiad (podczas którego samochód nie próżnował, i się ładował). I to nawet nie Teslą, ale mieszczuhem.
 
Top