Realne zużycie energii na Autostradzie przy gpsowym 140km/h, jakieś linki do testów

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Skoro mam elektrykiem jeździć w trasy to potrzebuje danych z realnej jazdy, a nie naciąganych testów zakochanych użytkowników EV. Nie chcę słuchać, że zwolnisz do 120 czy 110 i niewiele później dojedziesz. Jak taka podróż 140 autostradą wygląda w warunkach zimowych, opadach śniegu. Na razie widzę, że jedyne auto w rozsądniej cenie którym da się tak jechać jest Tesla3 jakieś 25kwh/100 chyba. Tesla Y 30kwh/100, EV 6 i Loniq5 przy 140 grubo ponad 30kwh, Więc realnie przejadą 200k max 250km, więc w podrózy 1,5h jazdy i ponownie zwiedzanie stacji ładowania przez jakies 40min albo więcej.
Jest coś na rynku co zużyje na autostradzie podobną ilość energii co Tela 3, ale ma bagażnik do którego coś załaduje się?
Jak ktoś ma test elektryka z boxem na dachy lub rowerami chętnie obejrzę, oczywiście nie goscia co ciągnie się 90-100km/h, wiadomo że opory powietrza mocno skróca zasięg.
Jak przeglądam Youtuba i filmiki ludzi testujących elektryki to mnie krew zalewa, jeżeli jest to test auta która z założenia ma latać koło domu to jak najbardziej spoko. Ale jak gość pokazuje film o podróży set albo tysięcy km i jedzie z krakowa nad morze przez Wolbrom Koniecpol, póżniej wyjeżdża na A1 za Częstochową i ciągnie się w robotach do Łodzi, a następnie jedzie w rzędzie za tirami i tylko w jego lewej szybie widzę kolejne mijające go non stop pojazdy. Teksty stanołem na kawę ale nie musiałem, bo ładowałem się wcześniej, ale jestem zmęczony, a na porzednim parkingu nawet kawy nie można kupić.
Potrzebuje realnego/prawdziwego nienaciąganego tekstu obiektywnego gościa, a nie człowieka który ma zajawkę na EV i wszystko naciąga na korzyśc, albo obraca w małe niedogodności. Przepisowa prędkość na Autostradach w PL 140 , a 130 w całej Europie + niecałe 10km/h tolerancji i chciałbym jechać jak kążdy.
Jak pojadę dieslem o takiej wadze i taką prędkością jak elektryki w testch to 4l/100 nie przekrączę a niektórymi zejdę do 3l/100. Na długiej trasie będe tankował prąd po cenach komercyjnych z ładowarek, odpowiedź jest jasna
Wiem że w mieście i tankowaniu z domowego gniazdka albo fotowoltaiki elektryk jest nie do pobicia, pod warunkiem że przejedziesz w ten sposób ze 20tys/rok minimum
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Kończąc temat dla kolegi @Robur82 oto zużycie na całej trasie Wawa Soelden Wawa.

View attachment 7706

Trasa B to powrót i próba jechania na maxa jak najszybciej.
Wyjazd z Soelden o 16 a przyjazd za Wrocław o 2 w nocy czyli 10h 923km. W tym 3 ładowania po drodze prognozowane .. ale rozbiłem ostatnie na 2 bo kombinowałem z JuicePass żeby jak najkorzystniej wykorzystać pakiety.
Poniżej 5h snu w hotelu wraz z ładowaniem pojazdu ... wyjazd o 7 rano i przyjazd do Wawy o 10:15. 335km w 3h 15min z miedzyładowaniem na KFC Rokicinska w Łodzi.. dojechałem na 0 % i po 15min mogłem jechać ale w sumie śniadanie zajęło mi 25min i doładowałem się dużo więcej.

Ładowania na Ionity (juice Pass 2 pakiety Large) plus GreenWay (Energia Plus) dodatkowo 1x Supercharger w Monachium i hotel na miejscu w Soelden oraz pod Wrocławiem.
Ciekawostka .. najdroższe ładowania chyba w hotelach: 40c na miejscu i 2zl pod Wrockiem.

Warunki do jazdy słabe.. zimno wietrznie .. sporo deszczu że śniegiem, a w nocy i dzisiaj rano non stop wilgotno i mgła. Klima non stop na 21.5.
Jak tylko były znośne warunki to zamiast 130/140 leciałem 170/180. Szybsza jazda tym samochodem jest bardzo męcząca... no i nawet powyżej 150 już brak nawet zwykłego tempomatu i jakichkolwiek asystentów co dla mnie jest dużym minusem. Jak bym mieszkał w Njemczech albo często jeździł tamtejszymi autostradami to chyba nie chciałbym jeździć tym samochodem przy moim stylu jazdy. Jednak w tak długie trasy Audi czy BMW były o wiele bardziej komfortowe. Jak się jedzie do 140 i korzysta wtedy z Autopilota to przechyla się korzyść na stronę Tesli ... szczególnie jak autostrady puste wieczorami/nocą.

Generalnie za dieslem zatęskniłem ze 2 razy. Wczoraj w nocy ... pewnie bym jeden 15min postój odpuścił i grzał do hotelu jak najszybciej oraz dzisiaj rano ... też pewnie bym łyknął trasę Wrocław Wawa na raz. Poza tym jak Tesla mi dziś mówiła że mam jechać 130km/h, a ja chcialem troche szybciej bo spotkanie w Wawie umowione na 11 to jechałem 137km/h co oznaczało że wciąż mi krzyczała że mogę nie dojechać do KFC w Łodzi ... ale udało się na 0% ... lekki stresik był 🥵

Podsumowując ... da się wyskoczyć na narty i jechać szybciej niż prognozy googla ale trzeba jednak być przygotowanym na lekkie ustępstwa na niektórych odcinkach trasy co do prędkości i ilości postojów.

Na pewno przy kombinowaniu z JuicePass i abonamentami jest sporo taniej aniżeli ICE. Nie liczyłem dokładnie ale z grubsza prognozuje że wydałem jakieś 1/3 kosztów tego co bym wydał na paliwo ... czyli np karnety na narty miałem w gratisie.
Dzięki za podsumowanie wypadu, podaj jeszcze jaka średnio temperatura była na zewnątrz
 

viallos

Pionier e-mobilności
Większość trasy w zakresie -2 do około +2. W Monachium np w południe było 6 ... ale wtedy samochód stał. A jak wyjechalem i przejezdzalem przez Garmisch było już na górze -4 .. w dolinach około 0.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Z Łowicza do
Szczyrk Mountain Resort mam 340km, widziałem chyba ładowarke
Ustroń Czantoria 330km, na pewno widzialem ładowarkę
Są na rynku elektryki które przejadą zimą przy ładnej pogodzie ale raczej mroźnej lub około zera na strzała przy prędkości 140km/h ( jak wieje i pada to nie wyruszam na takie eskapady), raczej cały czas autostrada, pewnie tylko dojazd z Łowicza do a2 lokalnymi drogami 15km i z S1 z 20km do Szczyrku lokalnymi drogami
Trzeba wziąść pod uwage, to że jadąc na płd przeważnie mamy pod wiatr i pod górę
Auto parkuje w nieogrzewanym garażu, i gdzieś na youtube widziałem film jak EV6 na autostradzie bardzo słabo grzeje

Korbielów Pilsko 365km, nie widzialem i wątpię żeby coś było do ładowania
Jańskie Łaźnie/Cerna Hora 415km tutaj nie widziałem, ale jest szansa że coś mają do ładowania
mało prawdopodobne, żeby byłe elektryki na rynku które dojadą na strzała przy 140km/h

Szklarska Poręba 415km wątpie żeby była ładowarka pod stokiem
Jaworzyna Krynicka 415km ale mały % autostradą, ładowarka nie rzuciła się w oczy pod stokiem
podstarzałem się i nie będzie chciało mi się w niedziele pędzić i tego samego dnia wracać
 

aadamuss

Posiadacz elektryka
Takie rzeczy to jeszcze nie teraz. Nie ma takiej opcji żebyś zrobił to na raz. Do Szklarskiej mam lekko ponad 300 km, muszę ładować koło Wrocławia tak żeby dojechać do Szklarskiej i wracając ładuję się w tym samym miejscu. Czyli dwie przerwy na jedzenie i ładowanie.
Albo się z tym pogodzisz albo odpuścisz elektryka. Łatwiej się pogodzić 😀
 

cooler

Pionier e-mobilności
Szczyrk może by się udało ale reszta jest poza zasięgiem na strzała przy 140km/h zwłaszcza zimą. Często śmigam zimą to spod Wawy do Sopotu, trasa 355km i zwykle po naładowaniu do 100% zajeżdzam na ładowarke z kilkoma % zapasu, ale jadę S7 bliżej 130 niż 140.
Więc musisz celować w auto o jeszcze większej baterii niż 82kWh, sam uważam że te 100kWh w Tesli3 rozwiązało by problemy z zasięgiem po Polsce - 430km przy 140km/h to by było to. A idealnie by było obiecane 614km przy 140km/h jak się wiele osób sugeruje WLTP :)
 

Cav

Pionier e-mobilności
Takie rzeczy to jeszcze nie teraz. Nie ma takiej opcji żebyś zrobił to na raz. Do Szklarskiej mam lekko ponad 300 km, muszę ładować koło Wrocławia tak żeby dojechać do Szklarskiej i wracając ładuję się w tym samym miejscu. Czyli dwie przerwy na jedzenie i ładowanie.
Albo się z tym pogodzisz albo odpuścisz elektryka. Łatwiej się pogodzić 😀
A jeszcze łatwiej zwolnić i dojechać bez ładowania....
 

nabrU

Moderator
Albo zgłosić wniosek obywatelski o zmniejszenie dopuszczalnej prędkości na autostradach i drogach szybkiego ruchu do 110km/h jak u nas i sprawa załatwiona. :p
Wiem, wiem... w sumie nie o to chodziło :giggle:
 

6a8

Posiadacz elektryka
Albo zgłosić wniosek obywatelski o zmniejszenie dopuszczalnej prędkości na autostradach i drogach szybkiego ruchu do 110km/h jak u nas i sprawa załatwiona. :p
Wiem, wiem... w sumie nie o to chodziło :giggle:
Oj, nawet nie opowiadajcie takich rzeczy, bo jeszcze ktoś posłucha i zrobi.
 
Top