Realne zużycie energii na Autostradzie przy gpsowym 140km/h, jakieś linki do testów

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Skoro mam elektrykiem jeździć w trasy to potrzebuje danych z realnej jazdy, a nie naciąganych testów zakochanych użytkowników EV. Nie chcę słuchać, że zwolnisz do 120 czy 110 i niewiele później dojedziesz. Jak taka podróż 140 autostradą wygląda w warunkach zimowych, opadach śniegu. Na razie widzę, że jedyne auto w rozsądniej cenie którym da się tak jechać jest Tesla3 jakieś 25kwh/100 chyba. Tesla Y 30kwh/100, EV 6 i Loniq5 przy 140 grubo ponad 30kwh, Więc realnie przejadą 200k max 250km, więc w podrózy 1,5h jazdy i ponownie zwiedzanie stacji ładowania przez jakies 40min albo więcej.
Jest coś na rynku co zużyje na autostradzie podobną ilość energii co Tela 3, ale ma bagażnik do którego coś załaduje się?
Jak ktoś ma test elektryka z boxem na dachy lub rowerami chętnie obejrzę, oczywiście nie goscia co ciągnie się 90-100km/h, wiadomo że opory powietrza mocno skróca zasięg.
Jak przeglądam Youtuba i filmiki ludzi testujących elektryki to mnie krew zalewa, jeżeli jest to test auta która z założenia ma latać koło domu to jak najbardziej spoko. Ale jak gość pokazuje film o podróży set albo tysięcy km i jedzie z krakowa nad morze przez Wolbrom Koniecpol, póżniej wyjeżdża na A1 za Częstochową i ciągnie się w robotach do Łodzi, a następnie jedzie w rzędzie za tirami i tylko w jego lewej szybie widzę kolejne mijające go non stop pojazdy. Teksty stanołem na kawę ale nie musiałem, bo ładowałem się wcześniej, ale jestem zmęczony, a na porzednim parkingu nawet kawy nie można kupić.
Potrzebuje realnego/prawdziwego nienaciąganego tekstu obiektywnego gościa, a nie człowieka który ma zajawkę na EV i wszystko naciąga na korzyśc, albo obraca w małe niedogodności. Przepisowa prędkość na Autostradach w PL 140 , a 130 w całej Europie + niecałe 10km/h tolerancji i chciałbym jechać jak kążdy.
Jak pojadę dieslem o takiej wadze i taką prędkością jak elektryki w testch to 4l/100 nie przekrączę a niektórymi zejdę do 3l/100. Na długiej trasie będe tankował prąd po cenach komercyjnych z ładowarek, odpowiedź jest jasna
Wiem że w mieście i tankowaniu z domowego gniazdka albo fotowoltaiki elektryk jest nie do pobicia, pod warunkiem że przejedziesz w ten sposób ze 20tys/rok minimum
 

Rafalski

Posiadacz elektryka
D70DDFB5-9782-4CD0-8623-425BF357F3A5.png
 

Teslowychopak

Posiadacz elektryka
taki pakiet można mieć tylko raz na miesiąc? potem trzeba płacić normalnie ? i dopiero od następnego miesiąc ZNOWU MOZNA MIEC PAKIET?
 

cooler

Pionier e-mobilności
taki pakiet można mieć tylko raz na miesiąc? potem trzeba płacić normalnie ? i dopiero od następnego miesiąc ZNOWU MOZNA MIEC PAKIET?
Na to wygląda. Więc na około 725km masz taniej. Razem z ładowaniem do pełna w domu masz pierwszy 1000km w rozsądnej cenie. Wykup odpowiednio wcześniej przed jazdą (np 8 grudnia jeżeli wyjazd ma być 6-7 stycznia to załapiesz się na 2x 145kWh więc starczy też częściowo na powrót.
Ogarnij roaming GreenWay żeby mieć na resztę trasy też trochę taniej.
Wybieraj hotele gdzie można się ładować w cenie. Ja będąc w Genewie w wakacje tak się ładowałem, znacząco zmniejsza to koszty podróży, jeżeli jeszcze hotel nie jest droższy niż inne :)
 

viallos

Pionier e-mobilności
Ja ogarnąłem trasę 2600km z 2 pakietów 145kWh (ja i żona) + tani abo greenwaya z roamingiem . Generalnie wyszło że JuicePass i szybkie ładowarki w trasie kosztowały mnie taniej niż wolniejsze Greenwaya w roamingu z których korzystałem jak się ładowałem gdzieś zwykle pod hotelami bądź w mieście. Ale praktycznie wszystko co potrzebowałem na szybko w drodze zapewnił JuicePass.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Przejścia pomiędzy taryfami trwają chyba 1 dzień bo dostałem info ze Basic będzie aktywne od kolejnego dnia. Nie wracałem na abo na razie. Ale podejrzewam że jest szansa że się da ... tylko pytanie czy nie ma jakichś warunków na podstawie których ci to cofną i normalnie zchargują ... mają twoją kartę kredytową.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Przejścia pomiędzy taryfami trwają chyba 1 dzień bo dostałem info ze Basic będzie aktywne od kolejnego dnia. Nie wracałem na abo na razie. Ale podejrzewam że jest szansa że się da ... tylko pytanie czy nie ma jakichś warunków na podstawie których ci to cofną i normalnie zchargują ... mają twoją kartę kredytową.
Tak napisali ze jeden dzien ale aktywne mialem po 15 minutach.
Jesli sie da aktywowac kilka razy to nie widze zasadniczo problemu. Musze doczytac.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Ale to mówisz o aktywacji pakietu i faktycznie jest aktywny szybko, tez mialem w kilka minut. Ja mówię o powrocie na Basic którą musisz wykonać żeby potem wrócić na abo jeszcze raz. Na pewno nie zrobisz tego w drodze przy ładowarce. Na taką akcję przynajmniej trzeba liczyć jeden dzień.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ale to mówisz o aktywacji pakietu i faktycznie jest aktywny szybko, tez mialem w kilka minut. Ja mówię o powrocie na Basic którą musisz wykonać żeby potem wrócić na abo jeszcze raz. Na pewno nie zrobisz tego w drodze przy ładowarce. Na taką akcję przynajmniej trzeba liczyć jeden dzień.
A no to moze, sprawdze jak mi sie aktualny skonczy jak to dziala.
 
Top