różne obserwacje po kilku tygodniach z ID.3

planzero

Fachowiec
drodzy, oto moje obserwacje. oczywiście subiektywne. część wynika z braku obycia z tym autem, ale część to jakieś tam błędy w designie :)
minusy różne:
1. denerwuje mnie trochę wyłączanie się infotainmentu (radia głównie) za każdym razem, jak wstaję z fotela! co więcej ostatnio siedziałem w aucie na ładowarce i się ruszyłem - też się dziad wyłączył.
2. dalej nie nauczyłem się sprawnie regulować temperatury :) w nocy to całkiem trudne
3. czasem otwieram tylne okna zamiast przednich
4. system działa niekiedy wolno. np. czasem nie da się wejść w ustawienia klimy po ruszeniu - jakby musiał pomyśleć chwilę (ciekawe o czym?)
5. rwie mi apple carplay - to już jest dosyć irytujące, stabilność jest kiepska - na kablu w tiguanie było lepiej.
6. Nie jestem zachwycony jakością audio - znów w Tiguanie było sporo lepiej (a był tańszy o dobre 10-15k). Brak głośników z tyłu to żenada
7. lane assist - nie lubię, działa mi na nerwy, ale to nie tyle wada, co preferencja
8. czy ktoś wie, gdzie powinna być chowana gaśnica? ja dałem pod podłogę to takiej dziury, tam też upchałem jeden kabel i jakieś inne drobiazgi...
9. przyciski na kierownicy - oj wolałbym takie fizyczne...

plusy
1. czysta przyjemność z jazdy - spokój, pewność, łatwość, manewry w mieście - to auto zawraca w miejscu!
2. dynamika - nawet ten nasz pure performance to dla mnie diabeł :) w mieście to pozwala na cuda
3. ilość miejsca jest szokująca - z tyłu zwłaszcza. bagażnik też ok.
4. kosmiczny dźwięk przy manewrach i powolnym toczeniu się - uwielbiam
5. zasięg jest bardzo ok

tak to widzę, może się komuś przyda
 

Ferrari95

Zadomawiam się
Jasne, że się przyda :) Zamówiłem ID 3 dla żony i cierpliwie czekamy na odbiór.

Jak jest z zasięgiem po tych kilku tygodniach użytkowania? Jakie jest zużycie w mieście i na drodze ekspresowej, tak powiedzmy przy tempomatowych 110 km/h?
 

planzero

Fachowiec
w mieście jest ok realnie te 13kWh pali ;) moja żona głównie tym jeździ i ma raczej zawsze w trybie eko.
na trasie ja nie byłem tylko ona - w sumie nie wiem nawet, jakie było zużycie dokładne, ale na pewno pokazywał jej okolice 290 km zasięgu jak naładowała w połowie drogi do 100%. Czyli chyba znośnie, ale jechała bliżej 90/100 niż 110. Podobno wyprzedzała czasem TIRy ;)
Miała AC włączone. I pamiętamy, że to najmniejsza bateria jest.
 

Ferrari95

Zadomawiam się
Żona codziennie dojeżdża do pracy 123 km w jedną stronę głównie po drodze ekspresowej i tak się zastanawiam, czy w zimę nie będzie się stresowała zasięgiem (w pracy ma dostępną ładowarkę). Ale co w razie jej awarii?
 

consigliero

Posiadacz elektryka
110 na tempomacie z wczoraj na odcinku okolice Brzeska do Tarnowa, na Słowacji w maju na odcinku 100 km było 17.5kwh/100 km. Tempomat oznacza że wyprzedam tylko wolniejszych jak jest miejsce na taki manewr na tempomacie. Na Słowacji było bardziej normalnie, czyli wyprzedzanie z przyspieszeniem.
 

Attachments

  • C302B71B-D9CD-4650-8743-F3F23E389232.jpeg
    C302B71B-D9CD-4650-8743-F3F23E389232.jpeg
    259,9 KB · Liczba wyświetleń: 25
  • 00845978-B0DC-4F0C-B2F3-2BB508567AB2.jpeg
    00845978-B0DC-4F0C-B2F3-2BB508567AB2.jpeg
    233,4 KB · Liczba wyświetleń: 25
  • E8EBD01B-7F0B-4A8B-9BDD-891E68576FA9.jpeg
    E8EBD01B-7F0B-4A8B-9BDD-891E68576FA9.jpeg
    265,9 KB · Liczba wyświetleń: 24

Ferrari95

Zadomawiam się
Dziękuję (y)

Widzę, że nie powinno być kłopotów z zasięgiem. W ostateczności będzie zmuszona jechać po prostu trochę wolniej.
 

consigliero

Posiadacz elektryka
Ale w zimie może być problem, ja szacuję że moja zimowa niezależność to około 250 km. Na pewno jeździłem bardziej nierozważnie, mało ekonomicznie ale tak to szacuje jako prawie pewne i powtarzalne 250 km
 

vwir

Pionier e-mobilności
W elektrykach zależy to od zimy (czy jest -20 czy +5 stopni), od tego czy parkujecie na zewnątrz czy w garażu no i czy auto ma pompę ciepła czy nie. Ale generalnie zasięg potrafi spaść o dobre 20-30% w porównaniu z latem. No i po kilku-kilkunastu tysiącach km stworzy się warstwa pasywacyjna na baterii i zasięg też nieco spadnie (w nowym aucie pojemność baterii jest większa niż nominalna).
 

Famkot

Zadomawiam się
drodzy, oto moje obserwacje. oczywiście subiektywne. część wynika z braku obycia z tym autem, ale część to jakieś tam błędy w designie :)
minusy różne:
1. denerwuje mnie trochę wyłączanie się infotainmentu (radia głównie) za każdym razem, jak wstaję z fotela! co więcej ostatnio siedziałem w aucie na ładowarce i się ruszyłem - też się dziad wyłączył.
2. dalej nie nauczyłem się sprawnie regulować temperatury :) w nocy to całkiem trudne
3. czasem otwieram tylne okna zamiast przednich
4. system działa niekiedy wolno. np. czasem nie da się wejść w ustawienia klimy po ruszeniu - jakby musiał pomyśleć chwilę (ciekawe o czym?)
5. rwie mi apple carplay - to już jest dosyć irytujące, stabilność jest kiepska - na kablu w tiguanie było lepiej.
6. Nie jestem zachwycony jakością audio - znów w Tiguanie było sporo lepiej (a był tańszy o dobre 10-15k). Brak głośników z tyłu to żenada
7. lane assist - nie lubię, działa mi na nerwy, ale to nie tyle wada, co preferencja
8. czy ktoś wie, gdzie powinna być chowana gaśnica? ja dałem pod podłogę to takiej dziury, tam też upchałem jeden kabel i jakieś inne drobiazgi...
9. przyciski na kierownicy - oj wolałbym takie fizyczne...

plusy
1. czysta przyjemność z jazdy - spokój, pewność, łatwość, manewry w mieście - to auto zawraca w miejscu!
2. dynamika - nawet ten nasz pure performance to dla mnie diabeł :) w mieście to pozwala na cuda
3. ilość miejsca jest szokująca - z tyłu zwłaszcza. bagażnik też ok.
4. kosmiczny dźwięk przy manewrach i powolnym toczeniu się - uwielbiam
5. zasięg jest bardzo ok

tak to widzę, może się komuś przyda
Ad 5. Na kablu działa dużo lepiej, ja wyłączyłem bezprzewodowy
 

planzero

Fachowiec
Ad 5. Na kablu działa dużo lepiej, ja wyłączyłem bezprzewodowy
chyba w końcu sprawdzę> ale dzieciaki ciągle chcą coś puszczać w aucie z telefonu :) kabel jest wtedy nieco kłopotliwy - chyba, że tylne usb działaja też z carplay
 
Top