Salon Poznań Swadzim

Ev3

Pionier e-mobilności
Uważam, że powinny stanąć głównie przy najbardziej uczęszczanych trasach, w dobrze skomunikowanych punktach.
Niby tak.
Ale problem widzę w samym zjeździe do Komornik.
Nie wiem, gdzie to jest planowane, ale to może oznaczać wbicie się w korki na kilkanaście minut minimum.
 

kubatar

Posiadacz elektryka
Poważnie ładujesz z Suc w miejscu w którym mieszkasz?
Ja szybkich ładowarek używam tylko na trasie (wyjątek to bony na darmowe kWh z EVklubu).
Takich ludzi bedzie coraz wiecej. Przy infrastrukturze jak na zachodzie i cenach na poziomie 1.6 pln/MWh po co sie bawic w wolne ładowanie?
Zwróćcie uwagę ze do sprzedazy wchodza auta z coraz lepszymi bateriami tj takimi co spokojnie przyjmują 200 kW.
Wiadomo że ten kto ma przyłącze w domu ten bedzie uzywal szybkich tylko w trasie ale w mieszkaniu juz gorzej z dostępnością.
Poznań predzej czy pozniej sie doczeka kilku SuC bo jest w ważnym miejscu z punktu widzenia tranzytu. Mi osobiscie pasowalby jeszcze Konin przy A2 ale to temat na osony wątek.
 

Halisep

Posiadacz elektryka
Poważnie ładujesz z Suc w miejscu w którym mieszkasz?
Ja szybkich ładowarek używam tylko na trasie (wyjątek to bony na darmowe kWh z EVklubu).
Nie wszyscy mają swoje gniazdko. Zwłaszcza w centrum dużego miasta. IMO szybkie ładowarki w centrum miasta z dobrymi cenami to jest zachęta do zakupu EV właśnie dla takich osób.
 

Bash

Zadomawiam się
Poważnie ładujesz z Suc w miejscu w którym mieszkasz?
Ja szybkich ładowarek używam tylko na trasie (wyjątek to bony na darmowe kWh z EVklubu).
Skoro wywołałeś mnie do tablicy - czy ja gdzieś napisałem, że się ładuje tylko w miejscu zamieszkania na SuC?

Mam to szczecie, ze mam dom 🏠 z panelami, ale to nie oznacza, że infrastruktura nie okaże sie przydatna jakiegoś dnia.

Mam ładowarkę pod domem, Lidlem, Biedronką, stadionem… i ileś tam jeszcze gniazdek, a na trasie do pracy mam jeszcze Polenergie, którą bardzo lubię bo za 1,39 ładuje sie jedząc pizze.

Chce mieć komfort, a SuC przyda sie wszystkim w najmniej oczekiwanym momencie, przy ważnej trasie.

Zobacz z jakimi problemami mierzymy sie w Poznaniu mając jeden SuC (i to ile lat!) i naprawdę fajną infrastrukturę, a i tak ciągle narzekamy. A czym są nasze problemy w porównaniu do Gdańska.
 

daniel

Señor Meme Officer
Poważnie ładujesz z Suc w miejscu w którym mieszkasz?
Ja szybkich ładowarek używam tylko na trasie (wyjątek to bony na darmowe kWh z EVklubu).
Jak mieszkałem w bloku to Supercharger był najtańszy. Porównywalne było AC na GreenWay z abonamentem.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Takich ludzi bedzie coraz wiecej. Przy infrastrukturze jak na zachodzie i cenach na poziomie 1.6 pln/MWh po co sie bawic w wolne ładowanie?
1,6 to nadal drogo w porównaniu do darmowego prądu z PV, czy takiego za połowę tej ceny w nocnej taryfie.
Nie wspominając o oszczędności w czasie, gdy można się ładować robiąc sobie w domu co innego.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Nie wszyscy mają swoje gniazdko. Zwłaszcza w centrum dużego miasta. IMO szybkie ładowarki w centrum miasta z dobrymi cenami to jest zachęta do zakupu EV właśnie dla takich osób.
No tak, ale mowa była o SC na totalnych peryferiach, do których dojazd z centrum miasta w te i z powrotem to z godzinę może zająć.
A w szczycie dłużej.
 

kaktus

Posiadacz elektryka
No tak, ale mowa była o SC na totalnych peryferiach, do których dojazd z centrum miasta w te i z powrotem to z godzinę może zająć.
A w szczycie dłużej.
Nie no nie popadajmy w paranoje. Na południu mieszka ogrom ludzi z których duża część dalej w blokach z wielkiej płyty gdzie szans na lądowanie praktycznie nie maja. Co tydzień tysiące osób jadą do Komornik na zakupy. Myślę że to jest naturalna lokalizacja.

Podobnie Swadzim - zachodnia część miasta i również duże centrum handlowe w pobliżu. Jeśli z każdej strony miałbyś taką infrastrukturę z SuC to praktycznie nie masz problemu z użytkowaniem elektryka w takim mieście. I jak pisali inni - nie patrzmy tylko na siebie, ale na setki różnych innych przypadków.
 

daniel

Señor Meme Officer
1,6 to nadal drogo w porównaniu do darmowego prądu z PV, czy takiego za połowę tej ceny w nocnej taryfie.
Nie wspominając o oszczędności w czasie, gdy można się ładować robiąc sobie w domu co innego.
Juz był tu jeden kolega na forum, który rezygnował z ładowarki w domu, bo wolał wziąć właśnie taki prąd na fakturę, więc nie jest tak drogo w niektórych wypadkach.
 
Top