Salon Poznań Swadzim

kubatar

Posiadacz elektryka
1,6 to nadal drogo w porównaniu do darmowego prądu z PV, czy takiego za połowę tej ceny w nocnej taryfie.
Nie wspominając o oszczędności w czasie, gdy można się ładować robiąc sobie w domu co innego.
Ale panele nie byly za darmo.
Ja mam np wyzwanie z przyłączem w mieszkaniu i jak sobie skalkuluje ze miałoby to kosztowac 5k + wallbox to jak miałbym SuC kilka km od siebie to w pgole nie bawilbym sie we wlasne gniazdko
 

TomRS

Posiadacz elektryka
No ja sobie od jakiegoś czasu próbuję wyliczyć koszt instalacji paneli i nijak mi się to nie chce zacząć opłacać w jakimś rozsądnym horyzoncie czasowym. Samochód ładuję w nocy, kiedy słońca już nie ma, więc korzyść z paneli żadna. Magazyn energii o rozsądnej pojemności to kolejne 20-30 tys pln. To przy moich przebiegach 15 tys rocznie średnio, to słabo się to kalkuluje. Założyłem WC, więc 80% ładowań mam w domu, chyba najwygodniejsze z rozwiązań. Ale trochę od tematu odbiegłem ;)
 

inter

Pionier e-mobilności
Ale panele nie byly za darmo.
Ja mam np wyzwanie z przyłączem w mieszkaniu i jak sobie skalkuluje ze miałoby to kosztowac 5k + wallbox to jak miałbym SuC kilka km od siebie to w pgole nie bawilbym sie we wlasne gniazdko
Panele nie są za darmo, ale gdy ładujesz w domu, to jest szybszy zwrot.
Ja zrobiłem upgrade zwiększając o 1500 W w zeszłym roku, stare sprzedałem (zwrot był po 5 latach) kupiłem nowe. I mam nadprodukcję i zaoszczędzone 2500 zł na paliwie.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Nie no nie popadajmy w paranoje.
No ale kto popada?
To nie ja użyłem argumentu o mieszkających w centrum miasta, którym przydadzą się SuC na obrzeżach.
Na południu mieszka ogrom ludzi z których duża część dalej w blokach z wielkiej płyty gdzie szans na lądowanie praktycznie nie maja.
I ten ogrom ludzi kupuje Tesle?
Wątpię mocno.
Co tydzień tysiące osób jadą do Komornik na zakupy. Myślę że to jest naturalna lokalizacja.

Podobnie Swadzim - zachodnia część miasta i również duże centrum handlowe w pobliżu.
I zero dużych skupisk ludzkich na codzień.
Jeśli z każdej strony miałbyś taką infrastrukturę z SuC to praktycznie nie masz problemu z użytkowaniem elektryka w takim mieście.
Nie myl elektryka z Teslą.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
No ja sobie od jakiegoś czasu próbuję wyliczyć koszt instalacji paneli i nijak mi się to nie chce zacząć opłacać w jakimś rozsądnym horyzoncie czasowym. Samochód ładuję w nocy, kiedy słońca już nie ma, więc korzyść z paneli żadna.
Ładujesz w nocy, bo inaczej nie możesz, czy bo tak było taniej bez pv?
Ja też używałem prądu głównie w nocy, a po rozbudowie pv zmieniłem nawyki i używam głównie gdy świeci słońce.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Panele nie są za darmo, ale gdy ładujesz w domu, to jest szybszy zwrot.
Ja zrobiłem upgrade zwiększając o 1500 W w zeszłym roku, stare sprzedałem
Tak z ciekawości - gdzie się toto sprzedaje?
Też bym się chętnie pozbył 1 fazowego solaredge, wraz z panelami, bo na drugiej instalacji mam duże rezerwy, bez konieczności wymiany falownika, a nie bardzo mam miejsce na nowe panele.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Ale panele nie byly za darmo.
Czyje?
Bo moje już się zwróciły, całkowicie bez użycia samochodu elektrycznego.
Więc można powiedzieć, że już były za darmo.

A dołożone niedawno zwrócą się jeszcze szybciej, z uwagi na podwyżkę cen prądu.
 

TomRS

Posiadacz elektryka
Ładujesz w nocy, bo inaczej nie możesz, czy bo tak było taniej bez pv?
Ja też używałem prądu głównie w nocy, a po rozbudowie pv zmieniłem nawyki i używam głównie gdy świeci słońce.
Zazwyczaj wracam do domu późnym popołudniem i słońce się szybko kończy ;)
 

blazej

Pionier e-mobilności
Nie wiem, o co ta przepychanka. Trudno zrozumieć inne stanowisko? Nie każdy chce mieszkać w domu, zwłaszcza kiedy jest młody. Mi jest dobrze w centrum miasta, mam słupek Elocity pod blokiem za 1.99 zł i koszt jazdy autem przy tej stawce mnie nie przeraża - jest w porządku. Ale ponieważ planuję balansować na codzień w okolicach 30-70% i nie trzymać baterii powyżej 60% dłuższy czas, to kiedy zajdzie potrzeba ruszyć w trasę, to przyda się SuC czy inny szybki GreenWay - podjadę na 20 minut, chwycę kawę i mam 95%, ruszam w trasę. Zapewne SuC też niedługo zostanie otwarty na inne marki.

Co prawda planuję w garażu zainstalować WC, ale to nie jest takie oczywiste, bo koszt zbliży się do 10k zł, a kiedy sprzedam mieszkanie i zdecyduję się na dom w przyszłości, to te pieniądze w zasadzie stracę. Czy mi się to zamortyzuje, to zależy od przebiegu i liczby lat, jakie jeszcze w centrum Poznania pozostanę z rodzinką. Na razie ruszać się nie zamierzamy, bo komfort poruszania się po centrum pieszo, do pracy - pieszo itd. jest czymś wspaniałym.

No i nawet jak będę miał ten WC w garażu, to nie będę codziennie ładował, tym bardziej do 95%. A jeżeli nie będę, a wyjazd wypadnie nagle, to wciąż najlepszą opcją będzie 15-20 minut na DC. I np. taki w Komornikach będzie znakomity, kiedy będę chciał jechać później A2.

Nie każdy kupuje elektryka głównie dla oszczędności, a tym bardziej nie każdy bierze go w pakiecie z PV.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Nie wiem, o co ta przepychanka. Trudno zrozumieć inne stanowisko? Nie każdy chce mieszkać w domu, zwłaszcza kiedy jest młody. Mi jest dobrze w centrum miasta, mam słupek Elocity pod blokiem za 1.99 zł i koszt jazdy autem przy tej stawce mnie nie przeraża - jest w porządku.
Jasne.
Ale, czy pojedziesz w tym celu ładować się na SC pod miastem?
Bo ja bym nie pojechał.
Nadal bym ładował na tym słupku pod blokiem.
 
Top