Ale skąd ja mam wiedzieć, jaka jest wysokość kwoty spornej, dopóki nie zakończy się postępowanie reklamacyjne? Reklamacja to nie było "naliczyliście mi o 7,5pln za dużo", tylko "miałem mieć taki pakiet, a go nie miałem". Musiałbym się ostro nagłówkować, żeby to liczyć. Mam to w nosie, mój czas jest więcej wart. Jedyne co zrobiłem to zgłosiłem reklamację na brak pakietu. Reszta już była po ich stronie. Po to mam polecenie zapłaty, żeby nie tracić czasu na takie rzeczy. Reszta się już zrobiła 'sama', bez żadnej akcji z mojej strony.
Ba - żeby było śmiesznie to jak najbardziej masz możliwość zatrzymania kolejnego polecenia zapłaty, lub całkowitego anulowania. Więc jeśli nie życzysz sobie, żeby kolejna płatnośc została zrealizowana to kwestia kontaktu z bankiem i tyle. Możesz to zrobić nawet PO płatności
W przypadku wątpliwości związanych z kwotą obciążenia płatnik może do wyjaśnienia sprawy anulować każdą transakcję. Osoby nie prowadzące działalności gospodarczej mogą anulować transakcję do 8 tygodni (56 dni kalendarzowych) od daty obciążenia rachunku, a pozostałe osoby (firmy) do 5 dni roboczych od daty obciążenia rachunku. Pieniądze wracają wówczas niezwłocznie (najpóźniej następnego dnia) na rachunek płatnika.
Bezpieczeństwo Polecenie Zapłaty jest usługą bankową wprowadzoną w Polsce do systemu krajowych rozliczeń pieniężnych na podstawie Ustawy o prawie bankowym z dn. 29 VIII 1997 r. (Dz.U. 97.140.939 ze zm.). Obecnie funkcjonuje w oparciu o Ustawę o usługach płatniczych z dn. 19 sierpnia 2011 r. (Dz.U.
www.poleceniezaplaty.org.pl