Dokładnie taki przypadek miałem w tym roku. W lipcu źle naliczona opłata za dane mobilne za granicą. Fakturę tak czy inaczej musiałem zapłacić (nie ma znaczenia czy przez polecenie zapłaty czy nie) a we wrześniu rozpatrzenie reklamacji, korekta faktur, nadpłata i należności za dwie kolejne faktury nie ściągnęli (cały czas to samo polecenie zapłaty).Nie dotyczyło to bezpośrednio mnie, ale zasadniczo "jak pan nie opłaci faktury, to zgodnie z umową wyłączymy telefon". A że się jakiś transfer źle policzył, a to lat temu było sporo, to faktura zamiast okolic 100 była blisko 1000 zł.
Podstawa prawna?Dokładnie taki przypadek miałem w tym roku. W lipcu źle naliczona opłata za dane mobilne za granicą. Fakturę tak czy inaczej musiałem zapłacić
Czyli bezprawie?Umowa z operatorem?
W przypadku wątpliwości związanych z kwotą obciążenia płatnik może do wyjaśnienia sprawy anulować każdą transakcję. Osoby nie prowadzące działalności gospodarczej mogą anulować transakcję do 8 tygodni (56 dni kalendarzowych) od daty obciążenia rachunku, a pozostałe osoby (firmy) do 5 dni roboczych od daty obciążenia rachunku. Pieniądze wracają wówczas niezwłocznie (najpóźniej następnego dnia) na rachunek płatnika.
Bywa.Ale skąd ja mam wiedzieć, jaka jest wysokość kwoty spornej, dopóki nie zakończy się postępowanie reklamacyjne? Reklamacja to nie było "naliczyliście mi o 7,5pln za dużo", tylko "miałem mieć taki pakiet, a go nie miałem". Musiałbym się ostro nagłówkować, żeby to liczyć. Mam to w nosie, mój czas jest więcej wart.
No to jest fajne.Zrobiłem wyżej edit, poczytaj sobie. Polecenie zapłaty możesz anulować nawet gdy jest już opłacone.
A widzisz, bo PZ to usługa oparta o przelewy bankowe którą oferuje KIR,No to jest fajne.
Szkoda więc tylko, że nie da się PZ robić w ciężar kart kredytowych, z których zazwyczaj opłacam rachunki.....
od 13 lat mam tak platnosci poustawiane i raz mialem taki przypadek ze (czerwony krzyz) pobral wiecej niz bylo ustalone - wystarczyl 5 minutowy telefon do banku i pieniazki wrocily na konto a ściągający stracił dostep do kontaJak Ci kiedyś ściągną z konta 10 razy więcej niż zazwyczaj, to zmienisz zdanie co do racjonalności tego rozwiązania.
no ale to w cywilizacji było...
Wbrew pozorom wiele usług bankowych i okołobankowych w PL działa nawet lepiej niż "w cywilizacji"od 13 lat mam tak platnosci poustawiane i raz mialem taki przypadek ze (czerwony krzyz) pobral wiecej niz bylo ustalone - wystarczyl 5 minutowy telefon do banku i pieniazki wrocily na konto a ściągający stracił dostep do konta
no ale to w cywilizacji było...
usług tak - pełna zgoda - ale usługobiorca nadal dla banku jest natrętem nie klientemWbrew pozorom wiele usług bankowych i okołobankowych w PL działa nawet lepiej niż "w cywilizacji"
If an error is made in the payment of your Direct Debit, by the organisation or your bank or building society, you are entitled to a full and immediate refund of the amount paid from your bank or building society
Też używam DirectDebit gdzie sie tylko da, bo comiesieczne płatności to zmora.Zrobiłem wyżej edit, poczytaj sobie. Polecenie zapłaty możesz anulować nawet gdy jest już opłacone.
Jak macie ustawiony identyfikator płatności w enerdze?Jak to nie? Przyjeło się. Czynsze, telefony energia woda itd...
Problemem jest to że ci co nie mogą zapewnić środków na koncie to tego nie uruchamiają.