Skandaliczna jakość samochodu

Bronek

Pionier e-mobilności
Przy aktywnym AP nie da się wyłączyć automatycznych wycieraczek, ale da się wyłączyć automatyczne światła (do czasu wyłączenia i ponownego włączenia AP) - przynajmniej wydaje mi się, że u mnie to tak wygląda.
No i fakt a się dawało. Specjalnie teraz pojechałem i świata jako tako wycieraczki w automacie nie do ruszenia na off tylko na poziomy. Odszczekuje te wycieraczki.

Dążą do tej autonomii i jak gdyby uproszczenia korzystania z samochodu. Do tego dochodzi chęć optymalizacji wyposażenia. A ma to zrobić oprogramowanie opierające się na jednym jak gdyby zmyśle? To tak jakbym miał być głuchy a w okularach noktowizyjnych z oczami pająka. O ile póki co jedzie dobrze, to co raz więcej mieszają w funkcjach istotnych acz pobocznych.
Chyba to ślepa uliczka? Jedyny ratunek, to że cały czas kombinują zdalnie
Ciekawe jak w Becie? Moim zdaniem nie powinni ruszać już tej naszej Europejskiej wersji, była ograniczona i OK Dało radę z tym jechać na luzie. Teraz Chgw co dalej?
 

cooler

Pionier e-mobilności
Już widzę te nagłówki gazet: kierowcy ciężarówek ich nienawidzą: jeżdżą na automatycznych światłach drogowych i za nic mają innych użytkowników dróg.
Albo:
Producenci wycieraczek i szyb ich kochają! Jeżdżą swoimi technologicznie przestarzałymi Teslami na AP i bezsensownie zużywają wycieraczki niszcząc jednocześnie swoje szyby!
Albo:
Jak co roku na konferencji Giga Tesla 2033 Elon Musk ogłosił że już za 2 tygodnie będą działać światła matrycowe nie oślepiając pieszych oraz samochodów a także nowy, ulepszony soft 2033.36.125 już na pewno będzie poprawnie sterował wycieraczkami. Dla pewności i bezpieczeństwa AP został ograniczony do 30km/h ale za to można wyłączyć całkiem automatyczne wycieraczki oraz światła drogowe, gdyby jednak ciągle oślepiały😁
 

viallos

Pionier e-mobilności
Dlatego jak cieszę się tym samochodem bez wszystkich tych wspomagaczy ... inaczej to jest porażka. Ale żeby po 2 tygodniach jechać z nowym na serwis i 3 rzeczy naprawiać to mi się nie zdarzyło nigdy: klapa, domknięcie szyb, grzechotanie z lewego słupka nad głową.
Niestety choćby się posr... aktualizacją takich niedoróbek nie poprawia. To jest po prostu brak doświadczenia w projektowaniu samochodów i takie rzeczy będą wychodzić.
A przed TM3LR miałem BMW3GT które też miało bezramkowe szyby i choć było trochę głośniej niż w standardowych to do Tesli im kilka decybeli brakuje. Tesla chyba myśli im więcej tym lepiej .. ale w tym przypadku to się nie sprawdza. 😀
 

Bronek

Pionier e-mobilności
A mnie to cieszy. Moze dlatego że to zabawa a nie jakieś w moim przypadku narzedzie super potrzebne ?Dopóki to można na OFF, to OK. Sorry ale z perspektywy kilkuletniej to widać per saldo postęp. To swoistą sinusoida i teraz mamy okres dołka gdzie coś się komuś tam coś w Tesli wydaje za optymalne , może tańsze itp ?. Z tymi sensorami i ich umiejscowieniem, nawet jakby zprzęgli superkomputer to z g bata nie ukręcisz.
Ratują Teslę osiągi, przynajmniej dla większości i niektóre bajery plus kontrowersyjność/inność. To i tak trwa długo. Kupę lat i ciągłe jest przewaga zadowolonych , niwelująca nie tylko tych co krytykują, a mają Teslę i są zawiedzeni , ale w szczególności olbrzymią masę teoretyków internetowych itp.
Zobaczymy ?, A mnie to ,znającgo koleje losu Tesli lekko dłużej na razie tak nie wkurza.. ale zobaczymy. Skrzydełka Xsa zrekompensuje AP na jakiś czas:)
 

Agacia76

Posiadacz elektryka
Już widzę te nagłówki gazet: kierowcy ciężarówek ich nienawidzą: jeżdżą na automatycznych światłach drogowych i za nic mają innych użytkowników dróg.
Albo:
Producenci wycieraczek i szyb ich kochają! Jeżdżą swoimi technologicznie przestarzałymi Teslami na AP i bezsensownie zużywają wycieraczki niszcząc jednocześnie swoje szyby!
Albo:
Jak co roku na konferencji Giga Tesla 2033 Elon Musk ogłosił że już za 2 tygodnie będą działać światła matrycowe nie oślepiając pieszych oraz samochodów a także nowy, ulepszony soft 2033.36.125 już na pewno będzie poprawnie sterował wycieraczkami. Dla pewności i bezpieczeństwa AP został ograniczony do 30km/h ale za to można wyłączyć całkiem automatyczne wycieraczki oraz światła drogowe, gdyby jednak ciągle oślepiały😁
Kurcze na swiatla nie narzekam, wyczaja nawet robaka na drodze i zmieniaja na drogowe. Gorzej z wycieraczkami,srodkowy palec ciagle w uzyciu😀
 

Michal

Moderator
Dzisiaj zrobiłem trasę Warszawa - Szczecin i mam pewne wnioski, którymi chciałbym się z Wami podzielić - niektóre moim zdaniem naprawdę ciekawe:
  • Wyjazd z Warszawy o 14:30 oczywiście jakaś tragedia... średnia prędkość do Łodzi około 95 kmh :/ Do dupy taka robota, ale jutro rano muszę wracać, więc nie było wyjścia.
  • Phantom braking (hamowanie z dupy) - miałem na całej trasie 3 razy i ciekawostka jest taka, że za każdym razem miałem w ręku telefon i nie było w okolicy żadnej przeszkody, wiaduktu, samochodu, no nic. Trzeci z tych przypadków wywołałem specjalnie i zadziałało. Trzeba wziąć do ręki telefon i się na niego gapić jakieś 10-20 sekund (albo udawać, ze się na niego gapisz). Możliwe, że podobne zachowanie wywołują inne zachowania pokazujące brak uwagi kierowcy - zamknięte oczy, odwracanie głowy, ... Tesla używa obecnie kamerki wewnętrznej do oceny zachowania kierowcy i widziałem kiedyś jakiś wpis na TT Greentheonly, w którym widać było filmik z przejazdu, w którym auto oceniało prawdopodobieństwo różnych zachować kierowcy (między innymi distracted, phone, eyes closed, ...) ale wtedy jeszcze nic z tym nie robili.
    Podsumowując ten mój eksperyment - moim zdaniem osoby (@krzyss ;)), które w aucie z vision only nadal narzekają na phantom braking mają takie przypadki, bo gapią się w telefon :p
  • Światła automatyczne działają bardzo słabo i mam na ten temat kilka teorii i przemyśleń - nie tłumaczę ich, bo działa to źle, tylko przyszły mi do głowy takie rzeczy to piszę.
    • Moim zdaniem używają do wykrywania pojazdów tylko kamery z dalekim polem widzenia, dlatego jak jesteśmy na zakręcie, to razimy długimi auto przed nami, które jest trochę z boku i wyszło poza pole widzenia tej kamerki.
    • Niestety tak jak pisałem gdzieś wcześniej, uważam że gaszenie/zapalanie długich jest sprzężone z wykrywaniem pojazdów przez system FSD, i kiedy auto gubi z ekranu ikonkę auta z przodu, to chwilę później zapala długie, albo odwrotnie jak ikonka się pokazuje to gasi. Poprawa oznaczałaby konieczność wykrywania uczestników ruchu dalej i bardziej na boki i moim zdaniem wydaje się dość prosta, możliwa i może być już nawet zaimplementowana w autach z Beta FSD w USA, bo tamte wizualizacje wydają się dużo bardziej zaawansowane niż nasze.
    • Obserwacja dotycząca innych aut na drodze - nigdy specjalnie nie zwracałem na to uwagi ale dziś byłem wyczulony i widziałem po zmroku, już na S3, co najmniej 10 nowoczesnych aut, które miały jakąś formę reflektorów matrycowych albo aktywne długie i raziły mnie jadąc dość daleko, a wyłączały sekcję lub całe światła podjeżdżając bliżej. Rozpoznałem na pewno 3x jakieś Audi (nie znam się na modelach ale raczej sedany), Superba (raził jadąc za mną), 2x VW Passat albo ten Atheon czy coś, 1x Volvo inne nie wiem jakie.
    • Te cholerne suvy to bym wszystkie w piździec wywalił na śmietnik, bo co drugi przejeżdżając razi zwykłymi światłami mijania. Są tak wysoko zamocowane, że walą w lusterka auta z przodu, mimo, że są niby dobrze ustawione. W tych autach światła potrzebują znacznie więcej miejsca żeby opaść poniżej linii lusterek, więc jak ktoś nie ma przyciemniania, to ma wypalane oczy. Tutaj w TM3 nie boli aż tak bardzo, bo są przyciemniane ale i tak mnie to denerwuje, bo później każdy chce duże auto, bo ich nie będą razić po oczach i tak się nakręca to durnoctwo :p
  • Wycieraczki wystartowały raz, bo chwilę padało i rzeczywiście zwariowały i jeździły na sucho. Nie miałem tak już dawno. Na czuja obstawiam, że to robale, których nie mogą zmyć i/albo jakaś para która osiada na szybie po przemyciu płynem. Klepnąłem zapisywanie nagrania i chcę zobaczyć (jak się dwie niedziele do kupy zejdą i znajdę czas), co widać na kamerze w tym czasie. Pomogło wyłączenie auto wycieraczek na chwilę (~1-2 minuty) - stąd teoria o tej parze wodnej na szybie, bo ona zdążyła by wyparować, a robal raczej by został.
  • Jazda w znaczącej większości na AP i żadnych problemów poza opisanymi wyżej 3 hamowaniami i durnymi światłami. Żadnego zjeżdżania z pasa ruchu itp. W kilku miejscach roboty drogowe, i wtedy zwykle nie bawię się w AP, bo różnie to działa - nieraz trzyma się linii, nieraz słupków, wariactwo. Kilka ograniczeń prędkości za późno weszło, ale bez tragedii.
  • Auto stanowczo za krótko się ładuje! :mad: - 22 minuty, na ładowarce (12 - 73%) to jest jakieś przegięcie... Musiałem prawie biegać siku i po jedzenie, tym bardziej, że w najbliższej żabce nie było Wegerów i znalazłem dopiero w trzeciej. Zamiast usiąść sobie spokojnie, zjeść w aucie i może coś obejrzeć albo poodpisywać na forum, jadłem wracając do auta w biegu jak szczur jakiś, bo już widziałem, że prawie naładowane... Jeszcze żeby ktoś się obok mnie podłączył, to nieee... Wszystko zajęte oprócz słupka obok mnie, a taki miałem piękny plan na odpoczynek. Ehh... Dobrze, że idzie zima, to trochę większy pobór będzie i trzeba się będzie więcej ładować ładować :D
 
Last edited:

viallos

Pionier e-mobilności
mam na ten temat kilka teorii i przemyśleń
Ja też mam pare teorii i przemyśleń na temat twoich postów .. ktoś płaci ci za te wypociny?

Wmawianie kolegom z forum że jeżdżą z telefonem w ręku jest słabe ... te kamery w środku naszych Tesli chyba Ty musisz obserwować.
No i zdecydowanie za wolno biegasz :)
 

Michal

Moderator
Ja też mam pare teorii i przemyśleń na temat twoich postów .. ktoś płaci ci za te wypociny?

Wmawianie kolegom z forum że jeżdżą z telefonem w ręku jest słabe ... te kamery w środku naszych Tesli chyba Ty musisz obserwować.
No i zdecydowanie za wolno biegasz :)
Oj człowieku małej wiary...
Ps. Ja chociaż sam siebie nie wychwalam jaki to wspaniały nie jestem po moich "wypocinach", tak jak Ty :p
Czekaj, spróbuję:
Taki już jestem, trochę kontrowersyjny, skrupulatny, ciekawy świata. Zero ściemy, tylko prawdę ode mnie usłyszycie. Mówię jak jest. lol
 
Last edited:

viallos

Pionier e-mobilności
Ah, rozumiem że to nasz kolega @krzyss

Czekaj, spróbuję

Dobre , dobre .. widać że uczysz się od mistrza. Zapomniałeś tylko dodać że cham i prostak obrażający kogokolwiek kto śmie krytykować Teslę. Ale to przecież nie pierwszy raz.

Jeden szczegół: to forum miało trzymać 'poziom' ... no i zdaję się równa do poziomu co niektórych samochodow Tesli opisywanych w tym wątku.

.. hmmm .... wszystko co napisales dotychczas
to prawda ... ale w Twoim wydaniu to często gównoprawda.

EOT.
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Miła pogawędka z rana.
Ale swego czasu pisałem, że odwracając głowę itd, to na ekranie pojawiały się niebieskie sygnały, które znikały po tym jak przestawałem się kręcić.. Normalnie by się nasilały aż do sygnał itd bez dotknięcia kierownicy.
To byłyby początki obserwacji przez kamerkę wew. Tak bywało już tez dawniej ,ok 2 lat temu , chyba coś wtedy próbowali ,po cichu?
Moje auto wtedy było dziwne, miało czasem to czego w Europie nie dawali.
Będą jechał 500x 2 do serwisu , to sobie posprawdzam. Miesiac temu nie było źle. A jeżdżę z wykorzystaniem FSD czasem i 70-80% trasy, tylko nie tak uparcie aby oczekiwać cudów i luzu w 100% wśród naszych asów na naszych drogach. Niestety to wymaga czasem "stosunku przerywanego" w korzystaniu z AP
 

Najnowsze dyskusje

Top