Skandaliczna jakość samochodu

v460

Fachowiec
Serwisant potwierdził brak standardów produkcji w fabryce w US. Ręce mu opadają i jest mu przykro z tego powodu. Serwis Tesli przed odbiorem "pucuje" auta na tyle na ile może. Tyle usłyszałem. Twierdzi, że samochody z Chin lepiej wyglądają. Ja natomiast uwierzę, gdy zobaczę. Natomiast nie potrafię się wypowiedzieć na temat aut z dwóch pierwszych lat produkcji. Z tego co widzę w Internecie nie było nic lepiej.

Nie mam oczywiście jak tego sprawdzić, ale wydaje mi się, że wiele zależy od właściciela. Nie ukrywam, że jestem szczególarzem, lubię "niemiecki" porządek, więc wiele wad mnie razi i wszystko zauważam. Dlatego dla mnie to auto wykonane jest fatalnie. Jeżeli ktoś ma inne priorytety życiowe i po prostu nie widzi tego, nie szuka, nie przeszkadza mu, to może stwierdzić, że auto jest ok. Takie mam przemyślenia, ponieważ nie wierzę, że te wszystkie auta mogą się tak diametralnie różnić jakością.
No ja tego nie potwierdzam. Do mojego nie mam zastrzeżeń póki co. Mówisz, że lubisz francuski porządek, ale przecież jeździłeś C5? To auto naprawdę nie jest wzorem spasowania i montażu. A trzeba brać poprawkę na to, że Model 3 to współczesny Ford T - auto o uproszczonej i zoptymalizowanej konstrukcji przygotowane pod masową, szybką, tanią produkcję. To jest najbardziej masowo produkowany elektryk na świecie. To nie ma być ani Lambo, ani nawet Mercedes. To jest rewolucyjny samochód pomyślany tak, żeby pozwolić ludziom w miarę szybko, tanio i wygodnie przesiąść się z silnika spalinowego na nową technologię. Taka idea za tym stoi.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Amerykańce tak mają, jak z Las Vegas - nocą cudne w dzień kartonowe.
Zresztą gdy samochody się zmienia a nie dobija latami, to zanim coś odpadnie lub wylezie, auto ma nowego właściciela .
Dlugo nas przyzwyczajano w Europie do zmian kosmetycznych wciskając wizerunek a nie meritum.
Wielu kupiło auta z bryły i wyposażenia niby luksusowe ale ze starymi rozwiązaniami, liftingi to głównie pierdółki dla oka i czasem z zabraniem kosztowniejszych rozwiązań.
Normalka u nas to fura z wygladu jak dla Prezesa z silnikiem dla gosposi.

Ps ad zgłaszanie usterek, na ogół wpisanih w apkę, jest telefon i wtedy można wiecej ustalić. Ja trafiłem na cetrum Covidu to mial być niby powód wstrzymania uslugi.
 
Last edited:

slaveq

Pionier e-mobilności
Amerykańce tak mają, jak z Las Vegas - nocą cudne w dzień kartonowe.
Zresztą gdy samochody się zmienia a nie dobija latami, to zanim coś odpadnie lub wylezie, auto ma nowego właściciela .
Dlugo nas przyzwyczajano w Europie do zmian kosmetycznych wciskając wizerunek a nie meritum.
Wielu kupiło auta z bryły i wyposażenia niby luksusowe ale ze starymi rozwiązaniami, liftingi to głównie pierdółki dla oka i czasem z zabraniem kosztowniejszych rozwiązań.
Normalka u nas to fura z wygladu jak dla Prezesa z silnikiem dla gosposi.

Ps ad zgłaszanie usterek, na ogół wpisanih w apkę, jest telefon i wtedy można wiecej ustalić. Ja trafiłem na cetrum Covidu to mial być niby powód wstrzymania uslugi.
Żeby nie było pytam na przyszłość bo rozmawiałem z kolegą @supczinskib i się okazuje, że jednak drzwi mam dobrze spasowane :). Czyli u mnie wszystko elegancko.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ledwo te auta myję i to nie sam, kropek po smole jest jak pryszczy w okresie dojrzewania. Ręką jak przeciągnę to jak po papierze ściernym, więc zrobila sie warstwa ochronna.
Do tego, co udowodniono brudne auto stawia mnieszy opór.
Niedługo 2 lata i jest ok. Korci mnie następna, ale to po zakończeniu budowy domu synalka. Akurat to koszt m/w Plaida. Czyli to mała chatka 190m2.
Nic nie ma w cenie na którą z wysiłkiem mnie stać i co by mnie zaskoczyło. Mercedes? Smutne zwykle auto. Audi podobnie i oba bez jaj.
Czekam na CT ale tez raczej za ciężki będzie.
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Sandy Munro pokazywał kilka modeli i mówił o tym, że dziwi go jak auta różniące się datą produkcji o kilka dni mogą być tak diametralnie inaczej zrobione. Jeśli faktycznie masz tak, że lubisz niemiecki porządek to dziwi wybór Tesli gdzie od początku było wiadomo jaki ten samochód może być.

A zapytam Cię jeszcze jak zgłaszałeś usterkę? Da się wybrać usterkę i informację, że chcesz poczekać (nawet trzy miesiące) na serwis mobilny?
Sandy jest dla mnie zagadką. Nie wiem ile poświęca czasu na oglądanie tych aut, ale jak dostał samochód po liftingu to lakier ocenił po minucie oglądania i zachowywał sie na wideo jakby wcześniej tego egzemplarza nie widział na oczy. Na temat tych innych nic konkretnego nie powiedział poza kilkoma przebitkami jednego auta stojącego na jakimś parkingu.

Zdecydowałem się na Tesle, bo wszędzie gdzie czytałem i oglądałem przekaz był jeden - problemy to pieśni przeszłości, słaby lakier to dawno temu i nie prawda. Teraz jest dużo lepiej niż było kiedyś, itd... Wtedy nie pomyślałem, aby czytać zagraniczne fora i nie miałem świadomości, że lokalne recenzje są powierzchowne, bo ktoś wypożyczył auto na kilka godzin lub wręcz są stronnicze. Nawet na tym forum ludzie pisali ciagle o chlapaczach, ale nie pisali dlaczego je zakładają. Nawet mnie to trochę dziwiło. Myślałem, że chodzi o brud, a nikt nie pisał że lakier odpada z samochodu jak ich nie ma.

To nie znaczy, że nie podjąłbym dzisiaj takiej samej decyzji, bo auto jest fajne, ale wtedy nie wiedziałem tego, co wiem dzisiaj. I dzisiaj decyzja byłaby bardziej świadoma.

W aplikacji umawiasz normalnie wizytę z warszawskim adresem serwisu i w treści piszesz, że preferujesz Serwis Mobilny. Ktoś oddzwoni po pewnym czasie i ustali z Tobą czy taka wizyta jest możliwa i jej termin. Jak się nie dogadacie to wizyta zostanie anulowana.
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
No ja tego nie potwierdzam. Do mojego nie mam zastrzeżeń póki co. Mówisz, że lubisz francuski porządek, ale przecież jeździłeś C5? To auto naprawdę nie jest wzorem spasowania i montażu. A trzeba brać poprawkę na to, że Model 3 to współczesny Ford T - auto o uproszczonej i zoptymalizowanej konstrukcji przygotowane pod masową, szybką, tanią produkcję. To jest najbardziej masowo produkowany elektryk na świecie. To nie ma być ani Lambo, ani nawet Mercedes. To jest rewolucyjny samochód pomyślany tak, żeby pozwolić ludziom w miarę szybko, tanio i wygodnie przesiąść się z silnika spalinowego na nową technologię. Taka idea za tym stoi.
Mówiłem o „niemieckim” porządku. Natomiast mój Citroen C5 był idealny pod względem spasowanie nadwozia i jakości lakieru w stosunku do Tesli. Mam cały czas do niego wgląd, bo nadal jest w firmie.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Może będą musieli...
Coś Ci tego się...... ?
Jakbyś wzywał to daj znać , też wezwę np do ? do tego komunikatu SOS, którego już nie ma, ale wg Tesli powinien go serwis "obejrzeć". W kupie siła, jakkolwiek to zabrzmialo, to na pewno przynajmniej dla roślin ma znaczenie.
 

v460

Fachowiec
Takie pytanie mi przyszło do głowy. Przede wszystkim do kolegi @supczinskib bo zgłębia temat z podziwu godnym uporem ;)
Problem słabego lakieru - rozumiany nie jako niedomalowania, ale odpryski, łuszczące się progi itd. Czy wiadomo jakich kolorów dotyczy? Dlaczego pytam. Ano dlatego, że dwa lakiery są multi-coat (biały i czerwony) a pozostałe to metaliki. „Multi” w tym przypadku oznacza chyba 8 warstw. Przy takim lakierze zarówno trudniej zostawić widoczny podkład podczas lakierowania, ale też trwałość powinna być wyższa niż metalika.
 
Top