Skoda Enyaq iV

turez

Member
A kupując mustanga wspierasz pracujących tam mieszkańców Wrocławia i okolic;)

Ja to bym eniaqa nie rozważał ze względu na to, że id.4 ma wszystko to samo a jest po prostu tańszy o te kilkanaście tysi. No chyba, że kogoś urzeka bryła czeskiego elektryka.
 

Lsk

Active member
A kupując mustanga wspierasz pracujących tam mieszkańców Wrocławia i okolic;)

Ja to bym eniaqa nie rozważał ze względu na to, że id.4 ma wszystko to samo a jest po prostu tańszy o te kilkanaście tysi. No chyba, że kogoś urzeka bryła czeskiego elektryka.
Ja się nie zgłębiałem za bardzo, ale na ta chwile gdybym miał wybierać z tych przedstawionych tutaj to wziął bym Hyundaia, ale to tylko wizualnie i technicznie. Niewątpliwie bardzo ważny jest aspekt dostępności którego tutaj nie rozpatruje.
 

Ajax

New member
Faktycznie na id4 nie zwracalem uwagi, ale po zapoznaniu się z cennikiem, doposażeniem go, wychodzi ioniq 5... i znowu ten sam temat dopłat do ładowania 100kW itd. Itp.
Na Eniaqa podobno czeka się 4 mie. na ioniqa wstępnie usłyszałem 6 mie.
 
Last edited:

Mindive

Member
Jak zamawiałem skodę, to VW w ogóle nie oferował opcji leasingu z dużym wykupem: max 30%. Wiec sumarycznie koszt 3 lat skody wychodził mniej, pomimo droższej pozycji na fakturze, niż teoreczynie tańszy Id4. Więc warto też porównać kwestie finansowania jak się teraz mają u poszczególnych producentów.
O co chodzi z tymi dopłatami do ładowania? W id4 trzeba dopłacać do lepszej ładowarki?
W ID4 bardzo brakuje mi skórzanej tapicerki - przy dzieciach z tej alcantary nic nie zostanie. W ogóle wnętrze auta wygląda brzydko, te podłokietniczki kojarzą mi się ze starymi PKSami, a dominującym elementem kabiny jest uchwyt na kubek... Ja zwyczajnie nie mogę na to patrzeć. Do tego gama kolorów auta jest mdła. Ioniq ma piękne kolory, skoda też kilka ładnych odcieni. Ja tam lubię patrzeć na ładne auto pod domem czy na parkinku :)
 

vwir

Well-known member
kupujemy samochod oczami. Przypatrz sie skodzie, przypatrz sie hyundaiowi. Zobacz wnetrze.
zasieg porownywalny, wiec co jeszcze moze byc wazne?
hyundai tez szykuje niezly pakiet dla nabywcy w postaci wydluzonej gwarancji. Dosc odwazna sylwetka hyndaia vs. klasyczna skoda. Dlugo bym sie nie zastanawial majac taki wybor. Nie wiem czy nie zostane zrugany stawiajac do szeregu mustanga e-mach. Tylko cena 50k wyzej
Czemu 50 wyżej? Przy konfiguracji takiej jak wspomniana skoda cena taka sama (247 570PLN za RWD, extended range). Tylko w mustangu jest większa bateria (88kWh).
 

Ajax

New member
Osobiście myślę, o Ioniq 5 (73 kWh 2WD) + Comfort - cena to około 210k ale bez pompy ciepła. Enyaq wychodzi podobnie, jak nie drożej 80 startuje od 211k. Mustang RWD standard 216k costam się dorzuci i ucieka troche.
 

vwir

Well-known member
Jedyne co możesz dorzucić w mustangu to pakiet technologiczny za 8,5tys (lepsze nagłośnienie, kamery 360 stopni, bagażnik otwierany bezdotykowo). Ewentualnie jego droższą wersja z dachem panoramicznym. Tyle. Niczego więcej się już dołożyć nie da.
 

kARPIU

Active member
Czemu 50 wyżej? Przy konfiguracji takiej jak wspomniana skoda cena taka sama (247 570PLN za RWD, extended range). Tylko w mustangu jest większa bateria (88kWh).
Masz racje. przyjalem ze skoda ma naped na tyl i nawet jej nie rozwazalem a mustang mnie interesowal ale w wersji AWD z rozszezonym zasiegiem. A to juz koszt 300k
 

Konrad

Active member
wiec co jeszcze moze byc wazne?
Jakość materiałów? Ergonomia? Software? Dodatkowe funkcje? Bezpieczeństwo? Serwis? Gwarancja? Kurde, trochę ciężko kupować nowy samochód na lata na zasadzie "mają podobny zasięg, więc weź ten, który ci się bardziej podoba".
 

Mindive

Member
Masz racje. przyjalem ze skoda ma naped na tyl i nawet jej nie rozwazalem a mustang mnie interesowal ale w wersji AWD z rozszezonym zasiegiem. A to juz koszt 300k
A dlaczego dyskwalifikujesz Skodę że względu na tylny napęd? Przecież w elektryku to zaleta, bo takie koło bardzo ciężko zrywa przyczepność przy przyspieszeniu. Nie ma boksowania jak w przypadku napędu przedniego dużej mocy. A tył nie ucieka, bo elektronika pilnuje. Zima też jedzie lepiej (ID3) niż kona... Co ci w nim nie odpowiada, może coś przeoczyłem?
 

Ajax

New member
Mijalem dzis na A4 przed Gliwicami lawete pelna Enyaqow :)
Chyba jednak jest ladniejszy niz mi sie wydawalo. Pytanie jakby wygladala laweta Ionicqow :D
Tu faktycznie jest pownica Enyaq naped na tyl Iconiq chyba przod? Czy sie myle?
 

lookash_c

Active member
Wątek dla zainteresowanych Skodą Enyaq. Wrzucam swoją konfigurację zamówioną na początku lutego, może pomoże innym. Termin produkcji: 17 tydzień roku
Cena ceną, ale jakbyś już ją miał, to zmierz tylną kanapę :) Ciekaw jestem zwłaszcza ile zostanie miejsca na środku po wpięciu dwóch fotelików w isofix.
 

Cav

Active member
A dlaczego dyskwalifikujesz Skodę że względu na tylny napęd? Przecież w elektryku to zaleta, bo takie koło bardzo ciężko zrywa przyczepność przy przyspieszeniu. Nie ma boksowania jak w przypadku napędu przedniego dużej mocy. A tył nie ucieka, bo elektronika pilnuje.
Daniel w teście ID3 mówił coś dokładnie odwrotnego.
A ja zdecydowanie bardziej wolę buksowanie, niż rzucanie tyłem.
 

Mindive

Member
Nie oglądałem tego filmu Daniela, ale sam jeździłem ID3 po śliskiej drodze i zarzucenie tyłem na zakrętach nie było problemem. Ba, większy problem jest taki, że elektroniki na razie nie można wyłączyć, więc kręcenie bączków na parkingu odpada. Tesla też ma napęd na tył, a w wersjach AWD silniejszy silnik jest z tyłu. Przedni napęd w elektryku chyba tylko kia i Hyundai mają (ale nie wiem jak będzie w IONIQ 5).
 

Mindive

Member
Daniel w teście ID3 mówił coś dokładnie odwrotnego.
A ja zdecydowanie bardziej wolę buksowanie, niż rzucanie tyłem.

Tutaj masz fajna stronę, w filtrach możesz zobaczyć jakie auta mają napęd na przód, a jakie na tył. Na przód mają auta małe, na tył cała reszta w tym Tesla, tycan, Lucid, VW, BMW, kia ev6, ioniq 5.l, mach E. Więc jeżeli interesuje cię wyłącznie napęd na przód to wybór jest ograniczony, ale na pewno znajdziesz coś dla siebie.
 

Cav

Active member
Nie oglądałem tego filmu Daniela, ale sam jeździłem ID3 po śliskiej drodze i zarzucenie tyłem na zakrętach nie było problemem.
Daniel narzekał nawet na to na prostej drodze, o zakrętach lepiej w ogóle nie myśleć.
Wiara w elektronikę jeszcze nigdy nic dobrego nie przyniosła, zwłaszcza jeśli działa z pośrednictwem opon, które mogą być różne i różnie zachowywać się w różnych warunkach.
Więc wolę napęd, który z założenia nie robi problemów, które musi korygować elektronika.
 

kARPIU

Active member
A dlaczego dyskwalifikujesz Skodę że względu na tylny napęd? Przecież w elektryku to zaleta, bo takie koło bardzo ciężko zrywa przyczepność przy przyspieszeniu. Nie ma boksowania jak w przypadku napędu przedniego dużej mocy. A tył nie ucieka, bo elektronika pilnuje. Zima też jedzie lepiej (ID3) niż kona... Co ci w nim nie odpowiada, może coś przeoczyłem?
Nie moge sie z toba zgodzic. Tylny naped w i3s i opony lyse. Zrywa przyczepnosc. Moze to kwestia masy vs moc. Lubie naped 4x4 i chetnie do niego wrocilem
 

Mindive

Member
Sugerujesz, że ten sam napęd, gdyby był na przedniej osi, zrywałby przyczepność mniej i opony miałbyś dłużej? Kolega nie lubi aut z napędem na tył, co rozumiem, bo w spaliniakach też wolałem przód. Ale w elektrykach mocne silniki dają z tyłu i nawet czasem dają szerszą oponę na tył. Wiadomo, że 4x4 jest lepszy, z tym nikt nie dyskutuje.
 
Top