Skoda Enyaq iV

krzyss

Well-known member
Ale straty sa wieksze, jezdziles eniro dynamicznie ? Glupi leaf jak wcisniesz to mieli kolami.
Mialem i3 i zrobilem nim 25000km i zlego nic nie powiem na tyl naped mimo ze mial cienkie oponki. Vw id3 tez sie przyjemnie prowadzi i nawet mocno cisniety tej trakcji tak bardzo nie gubi.
 

Cav

Active member
Ale straty sa wieksze, jezdziles eniro dynamicznie ? Glupi leaf jak wcisniesz to mieli kolami.
Ale jedzie prosto - a to jest priorytet.
Trakcję idzie gazem wysterować, wpadania do rowu na śliskim niekoniecznie.

Ciekawa byłaby statystyka wypadkowości i3 w innogy vs leaf/zoe w vozilli.
Nie mam złudzeń, że w innogy było dużo gorzej - i dlaczego tak było.
 
Last edited:

krzyss

Well-known member
I3 ma cienkie oponki i na tym przegrywa. Z jednym sie moge zgodzic, dla malo doswidczonego kierowcy przod naped jest bezpieczniejszy.
 

Cav

Active member
Dla bardziej doświadczonego też jest bezpieczniejszy, tyle że granica jest dalej przesunięta.
To tak jak w terenie - im lepsza terenówka, tym dalej musi jechać traktor....

Ale znajdą się warunki, że i doświadczony zostanie pokonany przez RWD, więc po co ryzykować niepotrzebnie?
 

Cav

Active member
Nie tylko, bo to by stawiało jeszcze większy mur przy zakupie ev.
Nie każdy musi mieć maks. wypas i cisnąć gaz do oporu w każdym momencie.
Elektryki przyspieszają wystarczająco dobrze i bez tego.
 
Last edited:

krzyss

Well-known member
No... to skoda stawia mur oczekujac 280tysiecy za auto bez napedu na 4 kola... za naped dolicza jak nic z 20kzl i zabiora z 20% zasiegu...
Ale to tesla jest droga ;)
 

Mindive

Member
Skoda nie stawia muru, tylko buduje most dla ludzi, dla których Tesla 3 jest za mała, a X za drogi. Chyba nikt, kto potrzebuje małego (w sensie bagażnika, relingów, szerokości kanapy z tyłu) zwinnego auta do przemieszczania się solo nie kupi Enyaqa, bo to wielka rodzinna krowa, niezależnie od napędu jaki jej damy. Dla zainteresowanych opcje 4x4 będzie można zamawiać w październiku z odbiorem w 2022 roku.
 

Łukasz Bigo

Active member
Staff member
Mam tylko jedno pytanie, proszę potraktować je poważnie: czy jest Pan pracownikiem, współpracownikiem Skody lub osobą powiązaną ze Skodą jakimiś umowami (np. sprzedawca w salonie)? Co najmniej niektóre z Pana wypowiedzi zawierają informacje, które nie są publicznie dostępne.

przypomniało mi się, że Skoda ma zwiększyć moc ładowania Enyaqa do 170 kW przez aktualizacje OTA, ma to mieć miejsce pod koniec roku, więc kilka minut pewnie zostanie urwanych.

Uwaga, fragment pogrubiony to podana przez Autocar nieoficjalna i niepotwierdzona informacja dotycząca Volkswagena ID.3, nie Skody Enyaq iV.
 

Mindive

Member
Nie jestem powiązany ze Skodą w żaden inny sposób, jak zamówienie auta do produkcji. Nie jest to zobowiązanie do zakupu. Jako zainteresowany przyszły konsument śledzę wszystkie grupy na FB (norweska, międzynarodowa, niemiecka, polska) i filmy na YT. Ta informacja pochodzi od innego użytkownika forum, który dostał ją od przedstawiciela skody w innym kraju - oczywiście jest plotką, ale nie wiem co to zmienia? Podejmuje Pan decyzję zakupowe na podstawie plotek z forum?

Wątek założyłem, analogicznie do wątków o innych EV na tym forum, by gromadzić przyszłych użytkowników, bo wiem, że nie jestem jedyny w Polsce.
 

Łukasz Bigo

Active member
Staff member
Ta informacja pochodzi od innego użytkownika forum, który dostał ją od przedstawiciela skody w innym kraju - oczywiście jest plotką, ale nie wiem co to zmienia? Podejmuje Pan decyzję zakupowe na podstawie plotek z forum?

A mógłbym prosić o link do tej informacji?
 

Mindive

Member
Może Pan prosić, ale nie mam jak spełnić tej prośby. Musiałbym wertować kilkadziesiąt postów i komentarzy pod tymi postami na różnych grupach, by to Panu znaleźć. Jak Pan sobie to wyobraża? Robi Pan screenshoty wszystkiego co widzi na FB by podsyłać je nieznajomym na zawołanie? Zobaczymy co, kiedy i w jakim zakresie zrobi Skoda. Teraz trochę Pan się zachowuje jak przedstawiciel konkurencji bojący się, że VAG go wyprzedzi i próbuje Pan zdyskredytować każda informację. Internet jest pełen plotek dotyczących Tesli z jedną najważniejsza: że FSD kiedyś tam osiągnie pełną autonomię ;) miłego wieczoru
 

Mindive

Member
Cena ceną, ale jakbyś już ją miał, to zmierz tylną kanapę :) Ciekaw jestem zwłaszcza ile zostanie miejsca na środku po wpięciu dwóch fotelików w isofix.

Wg relacji tego Pana odległość od wewnętrznych ISOFIXów wynosi 40 cm. Widziałem zdjęcia, jak ludzie wpinali 3 foteliki, ale mocowali je pasami w konfiguracji: boczne skierowanie do tyłu i środkowy do przodu (lub odwrotnie).
 

Łukasz Bigo

Active member
Staff member
Może Pan prosić, ale nie mam jak spełnić tej prośby. Musiałbym wertować kilkadziesiąt postów i komentarzy pod tymi postami na różnych grupach, by to Panu znaleźć. Jak Pan sobie to wyobraża? Robi Pan screenshoty wszystkiego co widzi na FB by podsyłać je nieznajomym na zawołanie? Zobaczymy co, kiedy i w jakim zakresie zrobi Skoda. Teraz trochę Pan się zachowuje jak przedstawiciel konkurencji bojący się, że VAG go wyprzedzi i próbuje Pan zdyskredytować każda informację.

Proszę mi to wybaczyć. Po prostu zachowuję się jak przedstawiciel Wydawcy, którego celem jest odfiltrowanie spamu. Przy Pana postach zapala mi się szereg ostrzegawczych światełek, a Pan mi nie pomaga w bardzo wielu miejscach, których wolałbym tutaj nie wskazywać :)


Wg relacji tego Pana odległość od wewnętrznych ISOFIXów wynosi 40 cm. Widziałem zdjęcia, jak ludzie wpinali 3 foteliki, ale mocowali je pasami w konfiguracji: boczne skierowanie do tyłu i środkowy do przodu (lub odwrotnie).

Dziękuję. Tak, to możliwe. Przy takim układzie pasów i wyprofilowanych, zwężających się ku przodowi fotelikach to mogłoby być do zrealizowania.
 

Mindive

Member
Czy zdjęcie otwierające ten wątek nie jest wystarczającym potwierdzeniem mojej wiarygodności? Czy tylko właściciele Tesli mogą się ekscytować swoim przyszłym pierwszym elektrykiem i nazywać go najlepszym (dla siebie) wyborem? Jako konsument nigdy nie podejmowałem takiego ryzyka, by zamawiać (co kosztuje) produkt za takie pieniądze, zanim mogłem zobaczyć poważną recenzję zaufanego testera na YT, a co dopiero zobaczyć go na oczy. Stad też ten wątek, by pogadać z innymi, którzy podjęli analogiczny krok. Natomiast osobiście kibicuje koncernowi VAG i cieszę się, że jakakolwiek firma w Europie w ogóle podejmuje na serio walkę z Teslą czy chińczykami/koreańczykami i im kibicuję. To będzie mój szósty przedstawiciel VAG w rodzinie i mam nadzieję, że spełni moje oczekiwania równie dobrze, jak pozostałe pięć w przeszłości.
 

Łukasz Bigo

Active member
Staff member
Czy zdjęcie otwierające ten wątek nie jest wystarczającym potwierdzeniem mojej wiarygodności? Czy tylko ...

Dziękuję za komentarz. Nie chciałbym opowiadać w szczegółach, jak funkcjonują nasze mechanizmy. Zależy mi, by zawartość forum była wyzwolona i nieco frywolniejsza niż komentarze w witrynie, tym niemniej również tutaj chciałbym (jako przedstawiciel Wydawcy) zachować pewien porządek. Wierzę, że dzięki temu treści będą bardziej wiarygodne, a więc przydatne użytkownikom.

Pozdrawiam
 
Top