Smart #1 - wrażenia

cooler

Pionier e-mobilności
Są grzałki w silniku, kierownicy i siedzeniach.
Nie ma w silniku. Silniki grzeją uzwojeniami ale nie miało to przełożenia na grzanie kabiny - jak pada kompresor to nie ma jak ciepła rozprowadzać. Co z tego że masz ciepłą kierownicę i siedzenia jak przy lekkim mrozie nic nie było widać przez przednią szybę która zamarzała w czasie jazdy... Jakby były PTC w dolocie nadmuchu to by dało rady.
 

daniel

Señor Meme Officer
Nie ma w silniku. Silniki grzeją uzwojeniami ale nie miało to przełożenia na grzanie kabiny - jak pada kompresor to nie ma jak ciepła rozprowadzać. Co z tego że masz ciepłą kierownicę i siedzenia jak przy lekkim mrozie nic nie było widać przez przednią szybę która zamarzała w czasie jazdy... Jakby były PTC w dolocie nadmuchu to by dało rady.
Właśnie miałem na myśli uzwojenia silnika jako grzałki.
Mi się rozszczelnił układ i przez jakiś czas jeździłem bez grzania. Nie pamiętam, żeby mocno parowały szyby, ale to oczywiście jak najbardziej możliwe.

 

p0li

Pionier e-mobilności
Wszyscy macie te całe 2 smarty w wynajmie? Bo zakup to rzeczywiście brawura dla mnie.
vwir troche zaryzykowal ale ja mam auto w kraju gdzie jest normalna dystrybucja, serwis przez siec mercedesa i czesci tez dostepne przez serwis
obaj kupilismy (co bylo juz opisywane z przygodami) ale uwazam ze za takie auto w tym stanie i w takim wyposazeniu 30tys€ to nie przeplacilem
aha - serwis mam 15km od domu, a nie jak kia - 90km
 

vwir

Pionier e-mobilności
Nie narzekaj, w Tesli jak działa pompa to na zewnątrz też słychać wiatraki, a podczas ładowania to aż buda drży tak zasuwają.
Taka jest zasada działania pompy ciepła. Im więcej przetłoczy powietrza tym więcej uzyska energii. Przydomowe do ogrzewania domu też tak robią. Jeśli ktoś tego nie rozumie to już nic nie poradzę. Tak jak pisałem - dzięki temu nie widzę jakiegoś dużego ubytku zasięgu, a obecnie u mnie jest -2 stopnie. Mach-E nie hałasuje, ale zimą łyka elektrony jak głupi.

Ale swoją drogą: że też się nie boicie iść w tak niszowy produkt...
To, że nie ma dystrybucji w PL nie oznacza, że to produkt niszowy.

brak wsparcia, brak wiedzy, słaby serwis, mało części zamiennych nie-OEM
To, że Ty nic o nich nie wiesz nie oznacza braku wiedzy na ich temat. Z tego co widzę to dosyć popularny model w DE (spotykałem na drodze) z dosyć aktywną społecznością.

Ja zawsze wchodziłem w znane i sprawdzone konstrukcje (MB, VAG, Toyoty, Lexus) i zwykle dobrze na tym wychodziłem.
A ja niekoniecznie znane i super na tym wychodziłem . W 2017 roku kupiłem Leafa I. Świetne auto, do dzisiaj mile wspominam gdy widzę na drodze. Zero problemów. Wcześniej miałem DS5 - też raczej niszowy produkt i jedynie zawieszenie miało do dupy. Poza tym świetne auto. Mach-E też jakimś masowym produktem nie jest a jestem bardzo zadowolony. Wiesz jak to jest - niektórzy lubią kaszankę a inni sushi. Co człowiek to inne upodobania.

Wszyscy macie te całe 2 smarty w wynajmie?
Nie. Dlaczego? Serwis lepszy niż w Tesli, odległość do serwisu też mam podobną jak do serwisu Tesli.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Taka jest zasada działania pompy ciepła. Im więcej przetłoczy powietrza tym więcej uzyska energii. Przydomowe do ogrzewania domu też tak robią. Jeśli ktoś tego nie rozumie to już nic nie poradzę. Tak jak pisałem - dzięki temu nie widzę jakiegoś dużego ubytku zasięgu, a obecnie u mnie jest -2 stopnie. Mach-E nie hałasuje, ale zimą łyka elektrony jak głupi.


To, że nie ma dystrybucji w PL nie oznacza, że to produkt niszowy.


To, że Ty nic o nich nie wiesz nie oznacza braku wiedzy na ich temat. Z tego co widzę to dosyć popularny model w DE (spotykałem na drodze) z dosyć aktywną społecznością.


A ja niekoniecznie znane i super na tym wychodziłem . W 2017 roku kupiłem Leafa I. Świetne auto, do dzisiaj mile wspominam gdy widzę na drodze. Zero problemów. Wcześniej miałem DS5 - też raczej niszowy produkt i jedynie zawieszenie miało do dupy. Poza tym świetne auto. Mach-E też jakimś masowym produktem nie jest a jestem bardzo zadowolony. Wiesz jak to jest - niektórzy lubią kaszankę a inni sushi. Co człowiek to inne upodobania.


Nie. Dlaczego? Serwis lepszy niż w Tesli, odległość do serwisu też mam podobną jak do serwisu Tesli.
Nie weźcie tego do siebie, bo nie czepiam się Waszego wyboru Smarta (bardziej podziwiam odwagę), ale: nie wiem jak w DE, (pewnie to inna bajka) ale jeżeli chodzi o serwis w PL to bardzo źle wspominam MB, co zresztą któryś kolega od bodajże EQC potwierdził, pomimo iż już wiele lat minęło nic się w mentalności tej firmy w PL nie zmieniło:
- Kupiłeś Mercedesa, to musi być cię stać, więc zdzieramy.
- Nie działa? Ten model tak ma.
-Nie naprawimy Pana samochodu na gwarancji i co nam Pan zrobisz?

Przejście na VAG i już było lepiej (części drogie i serwis, ale naprawiają), Toyota to mokry sen inżyniera - tanio, terminy od ręki, części dopracowane i tanie, pasują pomiędzy morzem modeli i nie psujące się. A jak wiecie mam 2 rodzynki z USA. Coś nie działa? - Nie ma problemu, już naprawiamy. Tesla pomiędzy MB a VAG - co prawda psuje się na potęgę, ale naprawiają bez marudzenia (choć słyszałem że już stawiają ograniczenia czasowe w poprawianiu niedoróbek np wnętrza).
30k Euro to rzeczywiście tanio jak barszcz za jakiekolwiek sensowne auto teraz, więc może warto było zaryzykować, zwłaszcza jak piszecie że jest aktywne community (ale to chyba nie u nas). Trochę nie moja bajka jeżeli chodzi o zasięg (ale Tesla też nie, brak postępu a nawet downgrade w wielu dziedzinach mnie zniechęcił do tej marki) więc przyjąłem postawę oczekującą na rewolucję.

Zadowolenia z nabytku i bezawaryjnej jazdy!
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Nie narzekaj, w Tesli jak działa pompa to na zewnątrz też słychać wiatraki, a podczas ładowania to aż buda drży tak zasuwają.
To ma być wytłumaczenie dla czegokolwiek?
Ja osobiście żałuję że oprócz pompy nie ma po prostu grzałek,
O tym piszę właśnie, tak być powinno, choćby i kosztem większego zużycia.
Ale może są, w Zoe były, a i tak ich nie używało.
Dopiero przy -15 je załączało i problem znikał.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Taka jest zasada działania pompy ciepła. Im więcej przetłoczy powietrza tym więcej uzyska energii.
Wiadomo.
Co nie znaczy, że musi wyć, jak nie ma z czego ciepła pobrać.
Powinien wtedy użyć po prostu grzałek, zamiast robić dramata na drodze.
Zoe przy -5 było najgłośnieszym autem w korku, stare diesle pracowały dużo ciszej.
A grzać nie grzało prawie wcale.

W takich warunkach pompa ma być wspomagaczem.
, odległość do serwisu też mam podobną jak do serwisu Tesli.
A dokąd masz bliżej niż do Katowic?
 

p0li

Pionier e-mobilności
ciekawostka z dzisiaj

zona pojechala do sasiedniego miasta zawiesc corke na praktyki i wracajac wstapila do sklepu.

po wyjsciu zapakowala zakupy i torebke z kluczykami do bagaznika, nie otwierajac wczesniej auta (w smarcie tak mozna) - no i ten sie zamknal, piknal i to by bylo na tyle
kluczyki w srodku, auto zamkniete

na szczescie miala komorke przy sobie i zadzwonila do mnie wiec otworzylem jej auto z aplikacji
ale w przypadku gdyby np moja komorka tez byla w bagazniku - no to juz widze problem
 

Ev3

Pionier e-mobilności
po wyjsciu zapakowala zakupy i torebke z kluczykami do bagaznika, nie otwierajac wczesniej auta (w smarcie tak mozna) - no i ten sie zamknal, piknal i to by bylo na tyle
kluczyki w srodku, auto zamkniete

na szczescie miala komorke przy sobie i zadzwonila do mnie wiec otworzylem jej auto z aplikacji
ale w przypadku gdyby np moja komorka tez byla w bagazniku - no to juz widze problem
Ale to chyba std przypadek w autach w których bagażnik możesz otworzyć osobno.
A raczej problem z babskimi torebkami jako dodatkowymi zbędnymi pakunkami.
 
Top