KrzysztofFly
Moderator
Ilość energii w naszych bateriach bardzo mocno zależy od temperatury, pomimo że to nie LFP. Zauważyłem, że jeśli bateria kończy ładowanie w okolicy 10 C baterii to wchodzi nawet o 2kWh mniej niż latem gdy kończy przy 25-27C Ale to może przypadłość mojej sztuki która stoi pod wiatą i jest narażona na niskie temperatury.
Polecam przeczytać ten wątek, w którym kiedyś przetestowałem temat zimnego akumulatora.Ja gdzieś czytałem że bms reguluje buforem górnym w zależności od temperatury, dlatego raz wchodzi więcej a raz mniej. Nie wiem ile jest w tym prawdy.
Zimny akumulator.
Zostawiliśmy wczoraj naszego e-C4 w firmie i pojechaliśmy w trasę Teslą, tak więc przez 24h samochód stał na zewnątrz, w temperaturze dochodzącej w nocy do -14 stopni. Co prawda nie zrobiłem zrzutu z CS wczoraj przed wyjazdem, zrobiłem go dopiero dzisiaj jak dojechaliśmy do samochodu...