Sprzedaż Tesli i wybór chińczyka.Tylko po kiego grzyba BYD Seal?!

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
Budują fabrykę na Węgrzech, koło Szeged
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
Drodzy,
co inni sądzą na temat seala jest mi doskonale obojętne. Spasowanie, materiały i wyciszenie mi odpowiadają a jeździłem dotychczas glównie autami segmentu E premium. Wytykanie chińskości jest dość zabawne jeśli wziąć pod uwagę, że wszyscy chcą Tesle z fabryki w CHRL bo ma dużo lepsza jakość niż te z Berlina.

Nawet bym wolał żeby seal się nie sprzedawał bo lubię mieć wyróżniające się samochody, ale niestety nic na to nie wskazuje. Byd szybko zwiększa udział rynkowy w Europie, sprzedają go największe grupy dealerskie (u nas Krotoski, Zasada, Cichy) i ma nieograniczony kapitał więc może pobudować na miejscu fabryki żeby obejść cła.
To brzmi jak autoreklama, a nie to o co zapytali pozostali uczestnicy.

Może czyste fakty, a nie subiektywne odczucia?
 
Last edited:

kaktus

Posiadacz elektryka
Byłem dzisiaj testować Seala i rozumiem osoby, którym może się on podobać. BTW, środek dnia a całkiem spory ruch w salonie - w momencie w którym czekalem na sprzedawcę właśnie ktoś zamawiał AWD. Natomiast ja przekonałem się, że wolę drugą Teslę.
Co zdecydowało? Jestem ciekawy co poza ceną i pochodzeniem ci nie podeszło (chyba że tylko to?).
 

Pedr

Posiadacz elektryka
a napiszesz szerzej co ci nie pasowało? i jakie masz odczucia porównując do Tesli?
Moje bardzo subiektywne odczucia: na plus
  • bardzo wygodne siedzenia - aż się nie chciało wychodzić
  • HUD - chciałbym mieć w Tesli
  • fajne kamery 360 z liniami pomocniczymi - naprawdę się przydają
Na minus ( w stosunku do Tesli)
  • ekran mniej responsywny, wszystko działa płynnie ale do tesli to jest jednak spora różnica, wg. zapewnień sprzedawcy apki mają się pojawić w przyszłości.
  • materiały są różne - niektóre super, ale w wielu partiach są twarde plastiki tam gdzie Tesla ma jednak coś miękkiego + piano black w pewnych miejscach
  • audio - słychać, że jest subwoofer ale brakuje dynamiki i rozdzielczości
  • układ kierowniczy jest mniej precyzyjny - myślałem, że mam jakieś super komfortowe ustawienie, a było na "sport" gdzie niewiele czułem co się dzieje z kołami. Po powrocie do Tesli czułem się jak gdybym wsiadł do gokarta.
  • niby 3.8 do setki ale tego w ogóle nie czuć - naciskam pedał przyspieszenia, faktycznie pojawia się pauza i samochód zaczyna przyspieszać - mega dziwne uczucie w elektryku
  • Po prawie 10 miesiącach z teslą brak one-pedal to dla mnie duży minus - rekuperacja w najmocniejszym położeniu lekko zwalnia samochód ale trzeba cisnąć ostro po hamulcu
  • kierownica regulowana manualnie - przy zmianie kierowcy trzeba dostosować
  • matrixy mają być - na razie są statyczne LEDy
  • i jeszcze jedno - czuć zdecydowanie większą masę samochodu
Na podobnym poziomie
  • wyciszenie - jechałem 120 i uważam, że tak samo cicho/głośno jak w mojej tesli
  • zawieszenie - ładnie wybiera nierówności, nie hałasuje
  • asystenci - aktywny tempomat, utrzymanie w pasie - bez zarzutów
Samochód jest bardzo ładny, dobrze wykończony i zdecydowanie może się podobać. Sprzedawca nie oferował mi leasingu, na pytanie o ubezpieczenie odpowiedział, że klient niedawno zapłacił 5k, no że większość zamówionych samochodów jest już sprzedana :unsure:
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Moje bardzo subiektywne odczucia: na plus
  • bardzo wygodne siedzenia - aż się nie chciało wychodzić
  • HUD - chciałbym mieć w Tesli
  • fajne kamery 360 z liniami pomocniczymi - naprawdę się przydają
Na minus ( w stosunku do Tesli)
  • ekran mniej responsywny, wszystko działa płynnie ale do tesli to jest jednak spora różnica, wg. zapewnień sprzedawcy apki mają się pojawić w przyszłości.
  • materiały są różne - niektóre super, ale w wielu partiach są twarde plastiki tam gdzie Tesla ma jednak coś miękkiego + piano black w pewnych miejscach
  • audio - słychać, że jest subwoofer ale brakuje dynamiki i rozdzielczości
  • układ kierowniczy jest mniej precyzyjny - myślałem, że mam jakieś super komfortowe ustawienie, a było na "sport" gdzie niewiele czułem co się dzieje z kołami. Po powrocie do Tesli czułem się jak gdybym wsiadł do gokarta.
  • niby 3.8 do setki ale tego w ogóle nie czuć - naciskam pedał przyspieszenia, faktycznie pojawia się pauza i samochód zaczyna przyspieszać - mega dziwne uczucie w elektryku
  • Po prawie 10 miesiącach z teslą brak one-pedal to dla mnie duży minus - rekuperacja w najmocniejszym położeniu lekko zwalnia samochód ale trzeba cisnąć ostro po hamulcu
  • kierownica regulowana manualnie - przy zmianie kierowcy trzeba dostosować
  • matrixy mają być - na razie są statyczne LEDy
  • i jeszcze jedno - czuć zdecydowanie większą masę samochodu
Na podobnym poziomie
  • wyciszenie - jechałem 120 i uważam, że tak samo cicho/głośno jak w mojej tesli
  • zawieszenie - ładnie wybiera nierówności, nie hałasuje
  • asystenci - aktywny tempomat, utrzymanie w pasie - bez zarzutów
Samochód jest bardzo ładny, dobrze wykończony i zdecydowanie może się podobać. Sprzedawca nie oferował mi leasingu, na pytanie o ubezpieczenie odpowiedział, że klient niedawno zapłacił 5k, no że większość zamówionych samochodów jest już sprzedana :unsure:
dobra analiza, zaskoczył mnie brak OPD i uczucie sporej masy
 

MisiekFisiek

Zadomawiam się
To brzmi jak autoreklama, a nie to o co zapytali pozostali uczestnicy.

Może czyste fakty, a nie subiektywne odczucia?
Ale czego autoreklama? Miśkafiśka? Czy uważasz, że pracownik dealera udaje użytkownika forum, taka bieda w sprzedaży? 😀

Dane techniczne każdy może sobie sam znaleźć. Mi zresztą zwisa bardzo niskim kalafiorem czy ktoś się tym autem zachwyca czy nie.
dobra analiza, zaskoczył mnie brak OPD i uczucie sporej masy
Masa to fakt, ale nic zaskakującego. Byd stosuje blade battery czyli technologie LFP. Tesla NMC. Stąd różnica w masie i odczuciach. Dla mnie M3 Long Range dyskwalifikowała właśnie bateria NMC a z kolei RWD ma mniejszy zasięg.
Samochód jest bardzo ładny, dobrze wykończony i zdecydowanie może się podobać. Sprzedawca nie oferował mi leasingu, na pytanie o ubezpieczenie odpowiedział, że klient niedawno zapłacił 5k, no że większość zamówionych samochodów jest już sprzedana :unsure:
Ja dałem 4200 za full opcje w PZU. Co do odczuć z prowadzenia to rzecz bardzo subiektywna. Rzeczywiście wiele osób chwali M3.
 
Top