SuC Kraków-Bonarka

ELuk

Pionier e-mobilności
'Wasze' w sensie jak będzie pełne 250kW na ładowarkę to 'happy days', a jak będzie 'lidl' to będzie narzekanie...
Optimists, może w UK po brexicie tak jest, ale w EU… 😕
Robiłem ostatnio trip prawie 5000 km po EU i niestety,
W wielu miejscach 250kW na v3 to jest tylko teoria, w pięknej Italii to miałem nawet tak, że zapełniony w 1/3 hub, 24 ładowarki, wszystkie v3, a moc w szczycie to 120 !!!
W DE też tak bywało, jakby Ktoś uważał że tam lepiej…
Reasumując, albo Wam brexit wyszedł na dobre, albo nie jest tak różowo na tym dzikim zachodzie.., 🤣
Oczywiście to wolniejsze ładowanie nie ma istotnego znaczenia w sytuacji gęstości infrastruktury, ale biorąc pod uwagę, że PL cały czas goni z przyczyn historyczno-społecznych, to trudno się spodziewać infrastruktury z UK.
Ale za parę lat.., jak wybory wygra Donald Tusk z Kołodziejczakiem to na pewno będzie lepiej.
(Oczywiście to sarkazm jak by Ktoś nie był ogarnięty). 😉
 

marco_25

Posiadacz elektryka
Wszystko rozbija się o procenty jakie przyjmuje Tauron Dystrybucja. Niestety dla ładowarek do EV przyjmuje się 80% mocy przyłącza i dlatego żeby podłączyć 24x250kW firma musi mieć zapewnioną moc na poziomie 4,8MW. To jest też jeden z czynników przez który tak ciężko u nas z przyłączami do sieci średniego napięcia a wnioski ciągną się latami a nie miesiącami. Dla odbiorcy indywidualnego jest to 10% i potem nie ma co się dziwić, że mocy na osiedlach nie uświadczysz żeby postawić głupi słupek AC bo to ładowarka 🙁
Taki mamy klimat od ok. 8 lat i raczej nie inwestuje się w sieci energetyczne a kasa z EU na ten cel jest zablokowana z wiadomych powodów. Każdy kraj ma inaczej zarządzany system energetyczny także to, że mamy interkonektory to i tak sukces.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Robiłem ostatnio trip prawie 5000 km po EU i niestety,
W wielu miejscach 250kW na v3 to jest tylko teoria, w pięknej Italii to miałem nawet tak, że zapełniony w 1/3 hub, 24 ładowarki, wszystkie v3, a moc w szczycie to 120 !!!
W DE też tak bywało, jakby Ktoś uważał że tam lepiej…
Reasumując, albo Wam brexit wyszedł na dobre, albo nie jest tak różowo na tym dzikim zachodzie.., 🤣

Tak super różowo to nie jest, też zdarzają się operatorzy, którzy coś tam z wielu względów przycinają. Ale wystarczy tak naprawdę trzymać się top operatorów (Fastned, SuC, Instavolt, Osprey, MFG, Ionity - kolejność przypadkowa) i będzie OK z szybkością. Nawet osławiony Lidl u nas ma te 50kW (tyle, że my płacimy)
 

6a8

Posiadacz elektryka
Wszystko rozbija się o procenty jakie przyjmuje Tauron Dystrybucja. Niestety dla ładowarek do EV przyjmuje się 80%
Co tu myśleć o ładowarkach, jak znajomy na głupie przyłącze czekał 3 lata ?
 

KrzyCh

Posiadacz elektryka
Ja bym się tak nie skupiał na tych 250 kW mocy. To tak jak z przyspieszeniem do 100 km/h. Coś tam mówi ten parametr, ale jak często „ścigamy się” do 100-ki?
W praktyce 150 kW to moc jaką Tesle są w stanie przyjmować w dłuższym przedziale SoC. Szczególnie te nowsze szybko zniżają moc ładowania, a powyżej 50% SoC wszystkie chyba przyjmują poniżej 150 kW. I moim zdaniem jak ładowarki wydolą 150 kW przy dużym obłożeniu to i tak będzie super (może nie hiper, ale super już tak 😉).
I wreszcie czy się będę ładował 20 czy 24 minuty? Jakoś mnie to grzeje. Ale realne dostępne moce poniżej 100-120 kW to już zaczyna robić różnice w szybkim ładowaniu.



Większa liczba takich hub-ów przy drogach to jest coś czego potrzebujemy.

PS
Choć w sumie to się nie powinienem wypowiadać, bo sporadycznie korzystam z szybkich ładowarek 😎. Np. ostatni weekend wycieczka 900 km z ładowaniem w hotelu w cenie śniadania.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Ja bym się tak nie skupiał na tych 250 kW mocy. To tak jak z przyspieszeniem do 100 km/h. Coś tam mówi ten parametr, ale jak często „ścigamy się” do 100-ki?
W praktyce 150 kW to moc jaką Tesle są w stanie przyjmować w dłuższym przedziale SoC. Szczególnie te nowsze szybko zniżają moc ładowania, a powyżej 50% SoC wszystkie chyba przyjmują poniżej 150 kW. I moim zdaniem jak ładowarki wydolą 150 kW przy dużym obłożeniu to i tak będzie super (może nie hiper, ale super już tak 😉).

Pełna zgoda. Ja pisałem tylko z perspektywy człowieka, który czyta to Forum i widzi częste narzekania na kiepską szybkość ładowarek itp. Mam prawie zerowe doświadczenia z ładowania w PL więc mogę się mylić.
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Skupiał czy nie to lepiej jak jest te 250 kW. Znacznie to skraca czas naładowania od 10 do 50%, a często tyle wystarczy, żeby dokończyć podróż.

Co do ilości stanowisk. Bliżej wyjazdu ja widziałem wczoraj 7 betonowych podstaw, przy obecnych SC przygotowanych było 5 i jeszcze coś tam dłubali. Układ stanowisk jest rzeczywiście dziwny, bo poprzecznie do obecnych miejsc parkingowych.
 

Jogur

Zadomawiam się
Optimists, może w UK po brexicie tak jest, ale w EU… 😕
Robiłem ostatnio trip prawie 5000 km po EU i niestety,
W wielu miejscach 250kW na v3 to jest tylko teoria, w pięknej Italii to miałem nawet tak, że zapełniony w 1/3 hub, 24 ładowarki, wszystkie v3, a moc w szczycie to 120 !!!
W DE też tak bywało, jakby Ktoś uważał że tam lepiej…
Reasumując, albo Wam brexit wyszedł na dobre, albo nie jest tak różowo na tym dzikim zachodzie.., 🤣
Oczywiście to wolniejsze ładowanie nie ma istotnego znaczenia w sytuacji gęstości infrastruktury, ale biorąc pod uwagę, że PL cały czas goni z przyczyn historyczno-społecznych, to trudno się spodziewać infrastruktury z UK.
Ale za parę lat.., jak wybory wygra Donald Tusk z Kołodziejczakiem to na pewno będzie lepiej.
(Oczywiście to sarkazm jak by Ktoś nie był ogarnięty). 😉
W Brnie i Wiedniu to samo - niby aku podgrzany/przygotowany, aut nie ma przy fajkach a TM3P brała jeno 171kW :( (SOC od ok 2-3%)
 

marco_25

Posiadacz elektryka
Uprzejmie donoszę, że na obwodnicy Krakowa "KFC Kraków Węzeł Mirowski" o tutaj:

otworzyli właśnie ładowarkę 2x 150 kW CCS z rozsądną ceną jak za tą prędkość i miejsce tj. 2,34 zł/kWh (apka Elocity).

Notabene przejrzałem ładowarki AC w okolicy i mam wrażenie jakby ceny AC poszły w dół w niektórych lokalizacjach Elocity.
Prośbę mam żebyś sprostowanie umieścił. Tej ładowarki NIE MA fizycznie. Dziś tam byłem i ani obsługa nic nie wie, ani wizja lokalna nie dały pozytywnego wyniku.

Jest wystarczająco dużo dezinformacji, dlatego: źródła, zdjęcia lub osobista inspekcja to naprawdę nic trudnego a trzymamy dzięki temu poziom.


Powyższe przekreślone informacje z oryginalnej wersji posta są nie rzetelne, wyjaśnienie poniżej https://forum.elektrowoz.pl/threads/suc-krakow-bonarka.2151/post-114227

Pozdrawiam wszystkich elektromobilnych z SuC pod Rzeszowem, miałem cieplutko z 1% i niesprawnym słupkiem 1B 😁
 
Last edited:

elektryk

Pionier e-mobilności
Prośbę mam żebyś sprostowanie umieścił. Tej ładowarki NIE MA fizycznie. Dziś tam byłem i ani obsługa nic nie wie, ani wizja lokalna nie dały pozytywnego wyniku.

Jest wystarczająco dużo dezinformacji, dlatego: źródła, zdjęcia lub osobista inspekcja to naprawdę nic trudnego a trzymamy dzięki temu poziom.
Ale jak nie ma?

W apce Elocity pokazują się dwa złącza CCS ze statusem online, na PlugShare ludzie piszą że się ładowali.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Jest wystarczająco dużo dezinformacji, dlatego: źródła, zdjęcia lub osobista inspekcja to naprawdę nic trudnego a trzymamy dzięki temu poziom.
To nie moje rejony ale na plugshare są dodane zdjęcia - patrząc na nie chyba jednak mogę przyznać że nie łatwo ją będzie znaleźć ;)
 

marco_25

Posiadacz elektryka
Ale jak nie ma?

W apce Elocity pokazują się dwa złącza CCS ze statusem online, na PlugShare ludzie piszą że się ładowali.
Jestem po porannym joggingu i patrząc na co napisałem i co odpowiedzieliście mogę jedynie stwierdzić pijesz nie pisz, napisałeś przeproś - co niniejszym czynie - Przepraszam @elektryk za posądzenie o manipulację, i przepraszam forumowiczów za wprowadzenie w błąd.

Podróżowałem do domu z Bieszczad z dzieciakami, koło 22 chciałem sprawdzić jak daje radę ta szybka ładowarka. Objechałem KFC i nie było tam nic, tam gdzie powinien być charger stały dostawczaki (nawet znaku nie było widać) obsługa nawet nie wiedziała że jest tam ładowarka. ChargePoint pokazuję pozycje z czapy :( Rzut oka na plugshare w komórce i zonk nie ma ładowarki. Z tyły samochodu tylko lament kiedy do domu i po powrocie parę "łyczków" Glen Deveron i z gorącą głowa zrobiła swoje.

Jednak z każdej porażki powinno wyciągnąć się lekcję także w myśl zasady analiza wsteczna zawsze skuteczna, zidentyfikowane powody: ciemno i sytuacja rodzinna, niekompetencja obsługi, ustawienie filtra Plug score powyżej 4 co eliminowało ładowarkę, reakcja pod wpływem. No cóż jeszcze raz sorki.

Myślę że w ramach kary mniejszej podjadę dziś na wycieczkę żeby się załadować i poprawić statystyki w nawigacji tesli. A z @elektryk mam nadzieję się spotkamy w bonarce jak już przestaniesz robić zdjęcia z ukrycia budowie tylko w trakcie ładowania ;) Udanego weekendu wszystkim życzę.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Mam wrażenie, że ciasnawo tam jakoś będzie.
 

marco_25

Posiadacz elektryka
Myślę że w ramach kary mniejszej podjadę dziś na wycieczkę żeby się załadować i poprawić statystyki w nawigacji tesli. A z @elektryk mam nadzieję się spotkamy w bonarce jak już przestaniesz robić zdjęcia z ukrycia budowie tylko w trakcie ładowania ;) Udanego weekendu wszystkim życzę.
Zmiany na mapie naniesione i już zaakceptowane, dodałem parę zdjęć co by się łatwiej było zorientować w terenie. Miły pan z Mercedesa po chwili odjechał i udało się do 127 kW dojść 🙃 Myślę, że teraz innym będzie łatwiej. Mocy na ładowarkach życzę!

Horyzont EV - KFC Kraków Węzeł Mirowski
Mirowska 203, 30-244 Kraków, Poland

https://www.plugshare.com/location/532680
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Zmiany na mapie naniesione i już zaakceptowane, dodałem parę zdjęć co by się łatwiej było zorientować w terenie. Miły pan z Mercedesa po chwili odjechał i udało się do 127 kW dojść 🙃 Myślę, że teraz innym będzie łatwiej. Mocy na ładowarkach życzę!

Horyzont EV - KFC Kraków Węzeł Mirowski
Mirowska 203, 30-244 Kraków, Poland

https://www.plugshare.com/location/532680
Pięknie to zaktualizowałeś. Z takimi instrukcjami największa drogowa ciapa powinna trafić.
 

marco_25

Posiadacz elektryka
Chciałem dodać zdjęć z Bonarki ale mnie robotnicy pogonili :) także w porównaniu do tego co zamieścił @dawidgora są dodane następne podstawy pod ładowarki. Na połowie z ładowarek jest już osłona Coming Soon. Pan z serwisu (pozdrawiam ;)) który naprawiał stare v2 oczywiście nie zdradził kiedy odbiór ale zapewnił, że na pewno w tym roku.
 

dawidgora

Fachowiec
Chciałem dodać zdjęć z Bonarki ale mnie robotnicy pogonili :)
Bo to trzeba po południu, jak już nie pracują :D

I jak oceniasz ilość stanowisk? Wg moich najnowszych obliczeń będzie jednak więcej niż 14, no chyba że część podstaw nie będzie dostępna.
Ma być 14 stanowisk na start, a potem kolejne 10.
 
Top