SuC Kraków-Bonarka

slaveq

Pionier e-mobilności
Lepiej jebnąć jedną ładowarkę 140 kW z współdzieloną mocą na dwa porty CCS i kwitnąć na stacji benzynowej lub wpie*dalać hot-doga.

Sorry, ale trochę już takich lokalizacji zwiedziłem i możliwość zjedzenia normalnego obiadu po drodze 550km ma swoje zalety.

Oczywiście rozbudowy tej ładowarki 140 kW do HUBa nie będzie bo stacja 110kV daleko w cholerę i nie ma mocy.
Coś się tak uruchomił? Może to niepopularna opinia ale miejsce jest podobnie bezsensowne jak SuC w Warszawie. Wiem, że darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby ale oby ten hub nie był usprawiedliwieniem żeby nie budować nowych superchargerow w okolicach Krakowa bo przecież "macie super rozbudowaną Bonarkę".
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
Coś się tak uruchomił? Może to niepopularna opinia ale miejsce jest podobnie bezsensowne jak SuC w Warszawie. Wiem, że darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby ale oby ten hub nie był usprawiedliwieniem żeby nie budować nowych superchargerow w okolicach Krakowa bo przecież "macie super rozbudowaną Bonarkę".
Protestuję. Nie ma nic podobnego do SuC w Warszawie. 😂

Ale tak, idealne są miejsca po prostu na mopach. Jedzenie obiadu w trasie nie działa, bo SuC są zbyt szybkie, nikt normalny tak szybko nie je :)
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Coś się tak uruchomił? Może to niepopularna opinia ale miejsce jest podobnie bezsensowne jak SuC w Warszawie. Wiem, że darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby ale oby ten hub nie był usprawiedliwieniem żeby nie budować nowych superchargerow w okolicach Krakowa bo przecież "macie super rozbudowaną Bonarkę".
Bo dla mnie ta inwestycja jest super, dlatego :) Korzystam z tego SuC często przy okazji zakupów, w Koszycach na Słowacji jest podobnie ulokowany SuC i ten kilkuminutowy zjazd z głównej drogi aż tak nie boli, zwłaszcza, że na miejscu jest duży wybór miejscówek z jedzeniem.

Rozumiem dlaczego takie miejsce - po prostu mają za ścianą dużą stację elektroenergetyczną 110kV, nie ma problemów z mocą. Podejrzewam, że na obwodnicy Krakowa nie ma drugiego takiego miejsca gdzie można podpiąć 3-5 MW.

Mają odpalić też Nowy Targ - zobaczymy jak tam zrobią, czy w mieście, czy na trasie, obstawiam miasto właśnie ze względu na dostępną moc.
 

marco_25

Pionier e-mobilności
Coś się tak uruchomił? Może to niepopularna opinia ale miejsce jest podobnie bezsensowne jak SuC w Warszawie. Wiem, że darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby ale oby ten hub nie był usprawiedliwieniem żeby nie budować nowych superchargerow w okolicach Krakowa bo przecież "macie super rozbudowaną Bonarkę".
Często SuC w Europie są stawiane koło centrum handlowego tylko przeważnie na zewnątrz. Tutaj jest to w garażu podziemnym gdzie nawet nie ma sensu siedzieć w samochodzie jedynie wyjść i kupić chleb lub wypić świeżo wyciskany sok. Na tą chwilę na tych czterech stanowiskach v2 szału nie ma. Dojazd nie jest idealny ale w Brnie też nie jest super. Nie zawsze jest tak jak we Wiedniu, jednakże przy takich brakach w infrastrukturze energetycznej oraz klimatowi jaki teraz panuje na Wiejskiej to cieszy jak cholera rozbudowa nawet takiego SuC w Krakowie czy postawienie tego w Ząbkach. Teslę przekona kasa - będzie więcej samochodów postawią chargery, spokojnie dopiero się rozpędzamy.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Ale tak, idealne są miejsca po prostu na mopach. Jedzenie obiadu w trasie nie działa, bo SuC są zbyt szybkie, nikt normalny tak szybko nie je :)
U mnie to wygląda tak - podpięcie się, wybór miejscówki z jedzeniem, zamówienie jedzenia, toaleta, przestawienie samochodu (bo już jest naładowany), zjedzenie tego co zamówione :) Idealnie by było gdyby się samochód mógł sam przestawić.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
U mnie to wygląda tak - podpięcie się, wybór miejscówki z jedzeniem, zamówienie jedzenia, toaleta, przestawienie samochodu (bo już jest naładowany), zjedzenie tego co zamówione :) Idealnie by było gdyby się samochód mógł sam przestawić.
O to to dokładnie przestawianie samochodu bo na suc ładowanie max 20-30 minut. Jeszcze Bonarka to jest moloch gdzie ci te 20 minut na dojście do restauracji nie wystarczy. Pomysł bez sensu z rozbudową lepiej dać 30 słupków AC. Nam są potrzebne szybkie ładowarki przy trasach w pierwszej kolejności takie jak Katowice albo Ciechocinek a nie Bonarki, Poznanie i Warszawy.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
O to to dokładnie przestawianie samochodu bo na suc ładowanie max 20-30 minut. Jeszcze Bonarka to jest moloch gdzie ci te 20 minut na dojście do restauracji nie wystarczy. Pomysł bez sensu z rozbudową lepiej dać 30 słupków AC. Nam są potrzebne szybkie ładowarki przy trasach w pierwszej kolejności takie jak Katowice albo Ciechocinek a nie Bonarki, Poznanie i Warszawy.
Co do 30 słupków AC pełna zgoda - dobra opcja na dłuższe zakupy, kino, itd. Ale na krótkie zakupy SuC jest dobrą opcją dla krakusów.

Ten SuC w Bonarce jest mocno obłożony obecnie - zarówno dużo lokalnych Tesli, jak i przyjezdnych.

Fajnie to mają rozwiązane w Giga Berlin - 20 słupków SuC i chyba drugie tyle słupków AC z Tesla Wall Connector - wszystko w jednej lokalizacji. Akurat te AC w tym konkretnym miejscu to słaby pomysł, chyba, że ktoś przyjechał na zwiedzanie fabryki, albo jest kolejka do 20 słupków SuC.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Co do 30 słupków AC pełna zgoda - dobra opcja na dłuższe zakupy, kino, itd. Ale na krótkie zakupy SuC jest dobrą opcją dla krakusów.

Ten SuC w Bonarce jest mocno obłożony obecnie - zarówno dużo lokalnych Tesli, jak i przyjezdnych.

Fajnie to mają rozwiązane w Giga Berlin - 20 słupków SuC i chyba drugie tyle słupków AC z Tesla Wall Connector - wszystko w jednej lokalizacji. Akurat te AC w tym konkretnym miejscu to słaby pomysł, chyba, że ktoś przyjechał na zwiedzanie fabryki, albo jest kolejka do 20 słupków SuC.
Bonarka jest może obłożona bo nie ma alternatywy. Suc to przy jakiejś restauracji albo sklepie typu Lidl gdzie spędzasz 20-30 minut a nie przy wielgachnej galerii gdzie czasem sam wjazd może zająć 15 minut jak mają jakiś black friday czy inne promocje. Spoko, że go zrobili ale zamiast rozbudowywać wolałbym inwestycję w innym miejscu gdzieś blisko A4.
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Bonarka jest może obłożona bo nie ma alternatywy. Suc to przy jakiejś restauracji albo sklepie typu Lidl gdzie spędzasz 20-30 minut a nie przy wielgachnej galerii gdzie czasem sam wjazd może zająć 15 minut jak mają jakiś black friday czy inne promocje. Spoko, że go zrobili ale zamiast rozbudowywać wolałbym inwestycję w innym miejscu gdzieś blisko A4.
Takie są u nas realia, że albo mamy Bonarkę bo jest prąd i chęć udostępnienia miejsca, albo mielibyśmy gówno, bo bliżej autostrady z mocą licho, okupacja Orlenu lub inne przeszkody. Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma. Jakbyś wolał bliżej A4 to do Tauronu pisz, żeby podrzucili trochę mocy gdzie trzeba.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Takie są u nas realia, że albo mamy Bonarkę bo jest prąd i chęć udostępnienia miejsca, albo mielibyśmy gówno, bo bliżej autostrady z mocą licho, okupacja Orlenu lub inne przeszkody. Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma. Jakbyś wolał bliżej A4 to do Tauronu pisz, żeby podrzucili trochę mocy gdzie trzeba.
No takie mamy realia to znaczy, że co że mamy się tym cieszyć czy spojrzeć prawdzie w oczy? Już kończąc temat z mojej strony. To jest tylko moja opinia i nadal uważam, że lokalizacja jest bez sensu na rozbudowę. Jak będzie w Krakowie jeszcze kilka innych SuC to wtedy zdanie zmienię i powiem "ok Bonarka ładnie uzupełnia pozostałe teslowe lokalizacje".
 
Top