Na zdjęciach doliczyłem się 16 podstaw 🤔Stan na teraz.
5 szaf po 4 ładowarki, 20 stanowisk + 4 które już są więc będzie 24. Ale najważniejsze że 20 będzie SuC v3 więc będzie piękne ładowankoNa zdjęciach doliczyłem się 16 podstaw 🤔
Spory postęp, byłem w niedzielę wieczorem i nie było właściwych ładowarek, słupki roznegliżowane z bebechami na wierzchu.
Szaf jest raczej 4, nie 5. Pomiędzy jest betonowa podstawa pod kolejne stanowisko SC. Do tego powstaje pytanie czy stare zostawią, czy pojadą do innej lokalizacji skoro tu będzie 16 stanowisk. Ja obstawiam, że je jednak zabiorą, choć mogliby zostawić i udostępnić dla innych marek.5 szaf po 4 ładowarki, 20 stanowisk + 4 które już są więc będzie 24. Ale najważniejsze że 20 będzie SuC v3 więc będzie piękne ładowankochyba że pomiędzy tymi szafami już nie będzie piątej, w sumie jak się przypatrzy to tam jest podstawa pod ładowarkę, więc może rzeczywiście 16 stanowisk v3.
Kolejna zmiana cennika Supercharger - 1,55 zł / kWh poza szczytem i 1,85 zł / kWh w szczycie. Na innych stacjach też podobne zmiany.
Plus ciekawy wykres ale coś dziwnie nisko wychodzi na nim PL:
W Krakowie to chyba chodzi o to żeby więcej lokalsów się ładowało poza szczytem stąd większa różnica w cenie.Zaniżają ceny przed wyborami, żeby pokazać jak to dobrze jest w tym kraju. A nie, czekaj, to jednak nie Elon tak działa.
Nie znam się więc wypowiem się. Jedna szafa nie może obsługiwac więcej jak 4 stanowiska. W bonarce sa już 4 stanowiska V2 więc pewnie one zostaną, a dodatkowo będzie 16 stanowisk v3 (4 szafy), więc w sumie 20.Jeśli szaf jest 4 a stanowisk 20 to reweli tam niestety nie będzie, gdyż standard to 1 szafa na max. 4 ładowarki (no i nie wiemy jakie jest przyłącze). Ale załóżmy, że te 4 szafy mają super przyłącze to jedna szafa tutaj będzie obsługiwać 5 ładowarek. Szafa do SuC V3 ma maks. moc 387kVA co da 77kW na SuC jeśli podepnie się 5 Tesli, nawet przy 2 samochodach nie będzie to 250kW (a raczej maks 190kW). Chociaż jest jeden trick: mianowicie moc może być współdzielona między szafami poprzez DC Bus (o ile jest taki połączenie).
View attachment 13432
View attachment 13433
A w Ciechocinku zamiast zrobić większą różnicę pomiędzy szczytem i poza szczytem to po prostu obie ceny podrożały - w niedzielę płaciłem 1,65 zł/kWh poza szczytem.Kolejna zmiana cennika Supercharger - 1,55 zł / kWh poza szczytem i 1,85 zł / kWh w szczycie. Na innych stacjach też podobne zmiany.
Zapewne ktoś to przeanalizował i pewnie nawet poza szczytem w Ciechocinku jest większy ruch niż gdzie indziej i stąd ta wyższa cena. O dziwo poza szczytem stary SuC w Warszawie też ma niższą cenę niż nowy SuC w Ząbkach (1,55/1,65)A w Ciechocinku zamiast zrobić większą różnicę pomiędzy szczytem i poza szczytem to po prostu obie ceny podrożały - w niedzielę płaciłem 1,65 zł/kWh poza szczytem.
W środku stoją rozdzielnice SN/NN firmy Schneider:Dzisiaj rozmawiałem chwile z Panami Budowlańcami. Nowych stanowisk ma być 16, nie mają zlecenia demontowania starych, więc raczej zostaną. Coś mówili jeszcze, że w środku będzie "sala zabaw dla Tuska", natomiast nie mogłem już ciągnąć tematu niestety. Kiedy skończą, jeszcze nie wiedzą![]()
Wczoraj wieczorem - kable już zasypane, ziemia w kanałach ubita, pozostaje ułożyć kostkę, posprzątać teren i wymalować oznakowanie.Jak tam postępy, był ktoś ostatnio?
Super, to teraz trzymajmy kciuki za szybki odbiór!Wczoraj wieczorem - kable już zasypane, ziemia w kanałach ubita, pozostaje ułożyć kostkę, posprzątać teren i wymalować oznakowanie.
No chyba że coś jeszcze mają do zrobienia w rozdzielni, była zamknięta.
Super czekamy z niecierpliwościąWczoraj wieczorem - kable już zasypane, ziemia w kanałach ubita, pozostaje ułożyć kostkę, posprzątać teren i wymalować oznakowanie.
No chyba że coś jeszcze mają do zrobienia w rozdzielni, była zamknięta.