Szlabany idiotycznie działające, czy trafiły też na kretyna ?

Bronek

Pionier e-mobilności
Kto tak zaprogramował zapory ? .
Kto wjeżdża na czewonym ?
Kto kto wyłamał jedną zaporę, a ma opory przed wyłamaniem drugiej ?

To ....
 

KrzyCh

Pionier e-mobilności
W 90% wiadomo wjeżdżają podczas podnoszenia.
Co jest dodatkowo mylące , to to że są pdniesione w 100% , stoją pionowo a czerwone jeszcze się świeci (na filmiku chyba też )
No właśnie mam inne wrażenie. Od jakiegoś czasu obserwuję, że prawie wszyscy czekają aż czerwone przestanie migać. A czasem dzieje się to nawet kilka sekund po całkowitym otwarciu szlabanu.

Nie wiem czy to efekt tego, że dostałem jakiś rok-dwa temu pouczenie od policji za dokładnie takie wjechanie jak te osobówki z filmiku - szlaban już otwarty, ale czerwone jeszcze migało i ruszyłem. Boczna, lokalna droga pod Wrocławiem. Przejazd wkurzający bo potrafi być zamknięty kilka-kilkanaście minut. Stali kilkaset metrów za przejazdem z lornetką.

Może jakby się mandaty sypały z automatu jak z fotoradaru to byśmy zmienili przyzwyczajenia i by mniej tragedii było. Mandat mało przyjemny, ale jednak uczy. Ja od tej akcji z policją nie mam problemów z intepretacją czerwonego na przejeździe kolejowym.

A filmik to idealna ilustracja dlaczego trzeba czekać aż zgaśnie czerwone (i ten przepis ma sens) - bo mechanizm szlabanu ma/może mieć bezwładność i nie zdążyć się zamknąć. Już nie wspomnę, że np. W takich Czechach większość przejazdów lokalnych nie ma szlabanu wcale. W PL jak coś nie jest z betonu i się da objechać to się objeżdża i wytłumaczenie zawsze się znajdzie. Ta dyscyplina sportowa powinna być na olimpiadzie to byśmy złoty medal zawsze mieli przynajmniej.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
Może jakby się mandaty sypały z automatu jak z fotoradaru to byśmy zmienili przyzwyczajenia i by mniej tragedii było.
Masz odpowiedź, dlaczego wysokość mandatu nie ma nic wspólnego z tym co się dzieje na drogach. Tylko nieuchronność kary może cokolwiek wymóc.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Ehhh. Rzeczywiście bardzo trudne. Czerwone = stój. To nie matura ze Giertych Ci zaliczy.
ojej... a jednak trudne i widocznie mylące.
Rzadko widuję samochody przejeżdżające na czerwonym,
A na migających światłach przy rogatkach... to bardzo często. Czym się różnią, że te są tak olewane?
Może jednak nie jednoznacznością. Każdy ma wpojone podstawowe zasady. A światła mrugające na czerwono tego nie mają.
mryga pomarańczowe - ignorujesz i patrzysz na znaki. Tu też mryga...
Uważam, że nie zaszkodziła by zmiana w kierunku spójności oznakowań.
Szlaban się podnosi czy opuszcza - światło czerwone stałe.
Można jechać to zielone.
Nawet mogły by te dziwne inne sygnalizatory zostać.

Krytykuje się ludzi bardzo łatwo, a jednak wiele osób zginęło na przejazdach i to zawodowych kierowców. Ale rozumiem każdy z Was uważa się za tych lepszych. Typowe zachowanie.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Krytykuje się ludzi bardzo łatwo, a jednak wiele osób zginęło na przejazdach i to zawodowych kierowców. Ale rozumiem każdy z Was uważa się za tych lepszych. Typowe zachowanie.
Zginęło bo szkoda było im tych 5 sekund po podniesieniu szlabanu albo tej minuty przed opadnięciem a później znaleźli się pomiędzy szlabanami za wyłamanie, których są mandaty. Zawodowi kierowcy maja tendencję (jak każdy w innym zawodzie) do rutyny a to najczęstsza przyczyna wypadków. Największym błędem było zatrzymanie się, jak już wyłamał jeden a widział, że ma czas to mógł cofać, nie było niczego za nim. Niestety w stresowej sytuacji kierowca spanikował i naraził sporo osób na niebezpieczeństwo a siebie teraz na więzienie.

To chyba nie jest takie skomplikowane widzisz światło czerwone, stałe czy pulsujące zatrzymujesz się. Widzisz pomarańczowe, zwiększasz czujność i stosujesz się do znaków, policjanta czy innych osób kierujących ruchem. Nawet na zielonym nie możesz mieć pewności czy ktoś mający teraz czerwonego nie jest pijany, naćpany albo po prostu mocno zamyślony.
 

vwir

Pionier e-mobilności
ojej... a jednak trudne i widocznie mylące.
Rzadko widuję samochody przejeżdżające na czerwonym,
A na migających światłach przy rogatkach... to bardzo często. Czym się różnią, że te są tak olewane?
Może jednak nie jednoznacznością. Każdy ma wpojone podstawowe zasady. A światła mrugające na czerwono tego nie mają.
mryga pomarańczowe - ignorujesz i patrzysz na znaki. Tu też mryga...
Uważam, że nie zaszkodziła by zmiana w kierunku spójności oznakowań.
Szlaban się podnosi czy opuszcza - światło czerwone stałe.
Można jechać to zielone.
Nawet mogły by te dziwne inne sygnalizatory zostać.

Krytykuje się ludzi bardzo łatwo, a jednak wiele osób zginęło na przejazdach i to zawodowych kierowców. Ale rozumiem każdy z Was uważa się za tych lepszych. Typowe zachowanie.
No w sumie sam nie rozumiem, po jaką cholerę robią tam inne sygnalizatory. Czemu to w ogóle ma służyć?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Problem w tym przypadku jest jeden .
Po kiego automat podnosi na kika sekund te zapory gdy nie zmieniają się światła? Lub to ich zgaśnięcie jest na "ułamek sekundy" krótką chwilę?
Kolej wziela się za dobór naturalny ?
Poluje na łamacza prawa , gapę , durnia itd. ?
 

zlp

Pionier e-mobilności
Komu w Holandii zamknął się przejazd to zapewne zauważył, że tam nie trzeba czychać na kierowców łamiących przepisy. Rogatka zamyka się 30 sekund przed przejazdem pociągu i tuż po przejeździe się otwiera. Nikomu tam do głowy nie wpada, aby wykorzystać ten czas i zdążyć przed pociągiem.
U nas za to jest bezpiecznie. Rogatka zamyka się 10 minut przed pociągiem, a bezmyślni kierowcy starają się jeszcze przejechać kiedy się opuszcza. Jeszcze parę wypadków, a dla zwiększenia bezpieczeństwa będziemy czekać 20 minut.
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
No w sumie sam nie rozumiem, po jaką cholerę robią tam inne sygnalizatory. Czemu to w ogóle ma służyć?
No dokładnie. z calkowicie odmiennym trybem pracy.
Znormalizowanie nie rozwiąże problemu, ale może pomóc.
 

cezbar

ID.4 Pro 128kW/77kWh 2023
Problem w tym przypadku jest jeden .
Po kiego automat podnosi na kika sekund te zapory gdy nie zmieniają się światła? Lub to ich zgaśnięcie jest na "ułamek sekundy" krótką chwilę?
Kolej wziela się za dobór naturalny ?
Poluje na łamacza prawa , gapę , durnia itd. ?
jak automat zaczal podnosić szlabany bo 1. pociąg minął czujkę zjazdu.
w tym czasie nadjechał 2 pociąg na czujkę przyjazdu więc przedłużył aktywne światła
ale szlaban nagle nie może zmienić kierunku bo to mechaniczne urządzenie. PO TO JEST CZEKANIE JAK włączone są światła.
proste i logiczne.
 
Top