ELuk

Pionier e-mobilności
Ja używam w formie fabrycznej, czyli bez takiego dynksa, ładuje z AC w domu.
Może ma to sens jak ładujesz w deszczu, ale raczej producent by coś takiego przewidział.
 

Pabloss

Posiadacz elektryka
Producent nie dał i po tylu latach produkcji samochodów nie przeprowadził "akcji serwisowej" :) więc wniosek jest jeden w Teslach nie jest to potrzebne.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Wczoraj w nocy ok. 21:00, a potem ok. 04:30 oraz dzisiaj ok. 20:00 uaktywnił mi się alarm i po jakichś 10 sek. się wyłączył. Nie było żadnych oczywistych przyczyn do uaktywnienia.
Stąd pytania:
- poza info w apce o aktywacji alarmu, nie ma nic na ekranie w samochodzie. Czy są jakieś logi aby dojść co aktywowało alarm?
- czy jest jakaś opcja wyłączenia klaksonu gdy alarm się uruchomi? Bo nowa Tesla robi na razie antyreklamę EV wśród sąsiadów (stoi na podjeździe do garażu) poprzez takie zachowanie ;)

Jako ruch celem eliminacji potencjalnej przyczyny, na razie wyłączyłem czujnik przechylenia / intruza.
 
Last edited:

ypl

Pionier e-mobilności
U mnie zero alarmów fałszywych, też czytałem, że mucha może hałasu narobić. Jak nie ma muchy, szyby zamknięte, wartownik nic nie pokazał, to bym się na serwis zgłosił, oni napewno pełne logi mają.
 

Michal

Pionier e-mobilności
Macie jeszcze w UK słoneczne dni? Wystaw auto na słońce na kilka godzin - jeśli coś tam jest w środku, to się usmarzy.
 

daniel

Pionier e-mobilności
U mnie było 6-7 alarmów fałszywych. Większość to muchy. Dwa razy miałem tak, że zostawiłem włączony wiatraczek na USB. Jak samochód się uśpił to gniazdo się wyłączyło i wiatrak też. Potem zajrzałem do aplikacji i bum. Alarm. Gniazdo się wyłączyło i ruszył wiatrak czyli był ruch w samochodzie. W każdym innym przypadku to były owady i to dość duże, ale raz musiałem 3 razy sprawdzać o co chodzi i dopiero gada zobaczyłem.
 

Slavekk_

Fachowiec
Pierwsze auto stało pod chmurką 12.2020 - 03.2021 i żadnych problemów (z gniazdem) w tym czasie.
Tak mnie olśniło...
Te wszystkie przykłady z deszczem/śniegiem/myjnią maja jedną wspólną cechę - woda może się lać na styki bez napięcia. Bo przecież stycznik ładowania jest otwarty np. na myjni...
Problem jest inny - czy jest jeden stycznik ładowania w samochodzie, czy do DC jest oddzielny.
Jeśli jest jeden to po wetknięciu wtyczki AC mamy pod nią nieosłonięte styki z napięciem baterii.
I w takiej sytuacji warto jednak zasłonić...
Nie wiem jak jest w Tesli ani w innych samochodach.
Wujek Dobra Rada mawiał - ja Ci radzę, ty rób jak chcesz :D
 

Michal

Pionier e-mobilności
No weź... Jak jeden stycznik... Nie ma szans, żeby przy ładowaniu AC było napięcie na stykach DC :D
 

daniel

Pionier e-mobilności
No weź... Jak jeden stycznik... Nie ma szans, żeby przy ładowaniu AC było napięcie na stykach DC :D
Napięcie doprowadzamy kablem, a nie w drugą stronę. Po co miałoby być napięcie od strony samochodu?
A jak w Kia/Hyundai chcesz wyciągać prąd to wpinasz adapter.
 

Michal

Pionier e-mobilności
No i to jest adapter podpinany do AC Type2, a nie DC :)
Do DC to najwyżej możesz podpiąć elektrolizer, żeby wodór Solorzowi robić do tych jego durnych pomysłów :p
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
Wczoraj w nocy ok. 21:00, a potem ok. 04:30 oraz dzisiaj ok. 20:00 uaktywnił mi się alarm i po jakichś 10 sek. się wyłączył. Nie było żadnych oczywistych przyczyn do uaktywnienia.
Stąd pytania:
- poza info w apce o aktywacji alarmu, nie ma nic na ekranie w samochodzie. Czy są jakieś logi aby dojść co aktywowało alarm?
- czy jest jakaś opcja wyłączenia klaksonu gdy alarm się uruchomi? Bo nowa Tesla robi na razie antyreklamę EV wśród sąsiadów (stoi na podjeździe do garażu) poprzez takie zachowanie ;)

Jako ruch celem eliminacji potencjalnej przyczyny, na razie wyłączyłem czujnik przechylenia / intruza.
U mnie reset pomógł. (Specjalnie uruchomiłem wartownika po to by mieć event.json log i tam próbować szukać przyczyny - ale nic mądrego nie znalazłem)
 

GGrraadd

Nowy na Forum
Czy montaż haka w TM3 można zamówić po jakimś czasie po odbiorze auta (np. po roku), czy tylko przy zamówieniu i konfiguracji auta?
 
Top