Michal
Moderator
To nie jest takie proste.
Dużo zależy od tego co masz na myśli pisząc ładowarka
Domyślam się, ze pytasz o TM3.
Ładowarka jest w aucie "pod maską" (właściwie chyba pod siedzeniami) i ma maksymalne moce 7,4 kW na jednej fazie oraz 11 kW na trzech fazach. Ładowarka jest urządzeniem, które przetwarza prąd zmienny w stały i faktycznie ładuje baterię Dlatego łądowarką można nazwać stację łądowania DC albo ładowarkę wbudowaną w auto. EVSE odpowiada w zasadzie tylko za komunikację z autem - informuje je jaką moc może pobrać z gniazda AC i po nawiązaniu połączenia zwiera styczniki dostarczające energię. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że EVSE to tylko styczniki z elektroniką sterującą.
Do auta dołączone jest EVSE (nie ładowarka) jednofazowe, które z dołączonym gniazdem jednofazowym shuko ma możliwą do osiągnięcia moc 3 kW (13 A).
Jeśli dokupisz małe niebieskie złącze jednofazowe, to możesz osiągnąć 3,7 kW (16 A).
Jeśli dokupisz duże niebieskie złącze jednofazowe, to możesz osiągnąć 7,4 kW (32 A). Tutaj uwaga, bo musisz mieć zabezpieczenia na instalacji 32A, a to jest rzadkość.
Jeśli masz EVSE starego typu (trójfazowe), to oprócz powyższego możesz jeszcze się podłączyć do instalacji trój fazowej i osiągnąć moc łądowania 11 kW (16 A).
Dużo zależy od tego co masz na myśli pisząc ładowarka
Domyślam się, ze pytasz o TM3.
Ładowarka jest w aucie "pod maską" (właściwie chyba pod siedzeniami) i ma maksymalne moce 7,4 kW na jednej fazie oraz 11 kW na trzech fazach. Ładowarka jest urządzeniem, które przetwarza prąd zmienny w stały i faktycznie ładuje baterię Dlatego łądowarką można nazwać stację łądowania DC albo ładowarkę wbudowaną w auto. EVSE odpowiada w zasadzie tylko za komunikację z autem - informuje je jaką moc może pobrać z gniazda AC i po nawiązaniu połączenia zwiera styczniki dostarczające energię. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że EVSE to tylko styczniki z elektroniką sterującą.
Do auta dołączone jest EVSE (nie ładowarka) jednofazowe, które z dołączonym gniazdem jednofazowym shuko ma możliwą do osiągnięcia moc 3 kW (13 A).
Jeśli dokupisz małe niebieskie złącze jednofazowe, to możesz osiągnąć 3,7 kW (16 A).
Jeśli dokupisz duże niebieskie złącze jednofazowe, to możesz osiągnąć 7,4 kW (32 A). Tutaj uwaga, bo musisz mieć zabezpieczenia na instalacji 32A, a to jest rzadkość.
Jeśli masz EVSE starego typu (trójfazowe), to oprócz powyższego możesz jeszcze się podłączyć do instalacji trój fazowej i osiągnąć moc łądowania 11 kW (16 A).
Last edited: