Michal

Moderator
To nie jest takie proste.

Dużo zależy od tego co masz na myśli pisząc ładowarka ;)
Domyślam się, ze pytasz o TM3.

Ładowarka jest w aucie "pod maską" (właściwie chyba pod siedzeniami) i ma maksymalne moce 7,4 kW na jednej fazie oraz 11 kW na trzech fazach. Ładowarka jest urządzeniem, które przetwarza prąd zmienny w stały i faktycznie ładuje baterię Dlatego łądowarką można nazwać stację łądowania DC albo ładowarkę wbudowaną w auto. EVSE odpowiada w zasadzie tylko za komunikację z autem - informuje je jaką moc może pobrać z gniazda AC i po nawiązaniu połączenia zwiera styczniki dostarczające energię. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że EVSE to tylko styczniki z elektroniką sterującą.
Do auta dołączone jest EVSE (nie ładowarka) jednofazowe, które z dołączonym gniazdem jednofazowym shuko ma możliwą do osiągnięcia moc 3 kW (13 A).
Jeśli dokupisz małe niebieskie złącze jednofazowe, to możesz osiągnąć 3,7 kW (16 A).
Jeśli dokupisz duże niebieskie złącze jednofazowe, to możesz osiągnąć 7,4 kW (32 A). Tutaj uwaga, bo musisz mieć zabezpieczenia na instalacji 32A, a to jest rzadkość.

Jeśli masz EVSE starego typu (trójfazowe), to oprócz powyższego możesz jeszcze się podłączyć do instalacji trój fazowej i osiągnąć moc łądowania 11 kW (16 A).
 
Last edited:

dawson

Fachowiec
Wyczerpałeś temat, dzięki. Mam dostęp do 3F32A dlatego pytałem o max tego EVSE które dostajemy z autem :cool: Do pracy nie musze nic dokupować bo 7kW przez 8h pracy w TM3 RWD starczy aż nad to.
 

Michal

Moderator
Dopisałem jeszcze kilka zdań, bo jednak nie było do końca jasne, co można nazwać "ładowarką".
 

Michal

Moderator
Przy czym od niedawna Tesla przynajmniej w US robi tak, że masz tylko 7 dni od proponowanej daty odbioru na odebranie auta, jeśli ta data wypada w albo po oknie odbioru widocznym podczas zamawiania. Chodzi o to, że nie da się już przekładać zamówień w przyszłość. Nie odbierasz , tracisz zamówienie i cenę po której zamówiłeś. Jeśli proponowany odbiór wypada wcześniej, to pozwalają przesunąć (raczej się nie zdarza).
Nie wiadomo jeszcze czy tak samo będzie w EU, ale myślę, że raczej trzeba się na to przygotować w ten właśnie sposób.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Punkt widzenia zależy od punku siedzenia. Z doświadczenia i obserwacji - skoro Tesla nie zmienia cen samochodów zamówionych , to zamroziłem/odblokowalem stosowną gotówkę, m in sprzedając w szczycie trochę waluty i obligacji. Trzymam teraz jak głupi kasę, licząc że to jest "wsio rybka" , bo przez np kwartał i tak by jej wiele nie przybyło, a nawet można by ewentualnie lekko stracić? .Czasy dziwne. Nie jestem specem od spekulacji ale m. w wiem w co wsadzać kasę na dłużej. Tym samym jestem gotów i 7 dni jest OK..
Ciekawe ile osób u nas zamówiło Xsa Plaid czy Ske? Jak wielu, to może się komuś odmieni i będzie na stocku, wtedy można wskoczyć. Ale raczej nie widzę tego dla siebie zbyt różowo pomimo iż zamówiłem w nowej cenie. Tesla ma spore zaległości, a inne rynki bardziej raczej preferuje, wsadzi na lawetę i powiezie np do Berlina z Warszawy lub prosto z portu?
 
Top