Lupus

Posiadacz elektryka
Czy gdzieś ewentualnie można przeczytać czy mieć elektryka opłacalne? Supercharger na razie 2,56 za 1 kwh? Jak lądujesz w domu(bez FW) to tez nie bardzo, bo mamy ograniczenia - 2000 kwh na rok po jednej cenie, a dalej już ceny dużo większy. Czy może ktoś już robił te kalkulacje ?
Każdy liczy dla siebie, bo to zależy od wielu czynników:
- klasy samochodu
- przebiegu
- możliwości ładowania w domu
- na jaki okres liczymy
- czy zaoszczędzisz na parkowaniu
- na ile wycenisz dodatkowy komfort
- czy na elektryku zaoszczędzisz czas czy stracisz

Generalnie za sam napęd elektryczny trzeba dołożyć ok 60-70 tyś zł (np Kia Niro hybryda kosztuje 140 tyś, a Kia Niro EV 213 tyś - wersja L).
Minus 18 lub 27 tyś dopłaty.

Ładowanie na superchargerach raczej się nie opłaca.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
SR+ jest super oszczędna. Mnie tylko irytuje że wszyscy podają to co wyświetla samochód a nie to co wskazuje licznik przed ładowarką. Samochód nie pokazuje zużycie na postoju i w trakcie ładowania. Różnica zima przy trzymaniu auta na zewnątrz jest ogromna. Mój Y zjada 20-23 a jak policzę zużycie według licznika na ładowarce to wychodzi 30.
Od razu uprzedzam że tyle zużywam bo tak jeżdżę, da się zejść do 15 po mieście ale co to za jazda, zero frajdy.
 

Michal

Moderator
A mnie wkurza, że jak ktoś podaje ile spala wachy na 100 km, to nie podaje przy tym ile faktycznie ropy zostało wyciągnięte z ziemi, ile energii poszło na transport, ile na rafinację, ile znowu na transport, ile na obsługę stacji benzynowej i wszystko po drodze :p
A jeszcze najlepiej, żeby to wszystko podał w kWh a nie w jakiś tam litrach na 100 km... Co to ma być.
Przy każdej pompie paliw powinien być licznik kWh energii pokazujący całość.
Ponadto to wszystko powinno jeszcze zawierają dane o CO2 wyemitowanym w całym procesie, a nie jakieś wyniki spalania silnika w najlepszym możliwym scenariuszu...
 
Top