Te przedziały wyglądają trochę niewiarygodnie.Wypowiedź w dyskusji pt. 'Skoda Enyaq iV' https://forum.elektrowoz.pl/threads/skoda-enyaq-iv.188/post-71318
Bezpośredni link:
Battery charging: Full versus Partial - 🔋PushEVs
What's better for your electric car battery?pushevs.com
Raczej dotyczy tylko modeli max, i tylko q4 2020 i q1 2021 w tesli. W modelu 13 max pro tez nie ladowalo. Czasem sie zalaczy. Problem jest w tesli i w zlym umieszczeniu spirali indukcyjnego ladowania. Od modelu q2 2021 to zostalo poprawioneCiekawe czy to samo jest z Iphone 14 plus. Mam TM3LR z Q1 2021 i przymierzam się do Iphone 14 plus… jeśli nie ładuje to zrezygnuję z Tesli … żart, z zakupu Iphone 14 plus
Chodzi o właściwości fizyczne anod baterii NMC, w uproszczeniu przy wyższych poziomach naładowania (wyższe napięcie) na anodach zaczynają krystalizować się związki litu które 'zapychają' anodę i powodują permanentną redukcję użytkowej pojemności baterii.Te przedziały wyglądają trochę niewiarygodnie.
Dlaczego 0-70 ma być zdrowsze niż 20-80, i to drastycznie (5000 cykli vs 3500)?
Przydałoby się źródło.
Dziwi mnie przedstawiana znikoma degradacja przy rozładowywaniu baterii do 0% (lub poniżej 20%).Chodzi o właściwości fizyczne anod baterii NMC, w uproszczeniu przy wyższych poziomach naładowania (wyższe napięcie) na anodach zaczynają krystalizować się związki litu które 'zapychają' anodę i powodują permanentną redukcję użytkowej pojemności baterii.
To pewnie zasługa buforów na dole. Poza tym trzeba też zastanowić się jak faktycznie wygląda proces fizyczny - rozładowanie nie powoduje budowania dendrytów, które właśnie odpowiadają za degradację ogniw.Dziwi mnie przedstawiana znikoma degradacja przy rozładowywaniu baterii do 0% (lub poniżej 20%).
kalkulacje sobie zrobisz za rok jak będziesz wiedział jak ten rok wyglądał. dziś dostałem fakture za prąd listopad-grudzień to mogę sobie podsumować 2022 a nie wróżyć z fusów na 2023Czy gdzieś ewentualnie można przeczytać czy mieć elektryka opłacalne? Supercharger na razie 2,56 za 1 kwh? Jak lądujesz w domu(bez FW) to tez nie bardzo, bo mamy ograniczenia - 2000 kwh na rok po jednej cenie, a dalej już ceny dużo większy. Czy może ktoś już robił te kalkulacje ?
czemu ładowanie w domu bez paneli nie bardzo? Nawet jak przyjmiemy 1zł za 1kwh to po mieście poruszasz sie za okolo 15zł na 100km. Nie ma spaliniaka, który jeździ taniej po miescie.Czy gdzieś ewentualnie można przeczytać czy mieć elektryka opłacalne? Supercharger na razie 2,56 za 1 kwh? Jak lądujesz w domu(bez FW) to tez nie bardzo, bo mamy ograniczenia - 2000 kwh na rok po jednej cenie, a dalej już ceny dużo większy. Czy może ktoś już robił te kalkulacje ?
Raczej 22zlczemu ładowanie w domu bez paneli nie bardzo? Nawet jak przyjmiemy 1zł za 1kwh to po mieście poruszasz sie za okolo 15zł na 100km. Nie ma spaliniaka, który jeździ taniej po miescie.