Pedr

Pionier e-mobilności
U mnie stoi pod wiatą więc rano minus -14.5. Trasa 23km. Ładowanie na parkingu podziemnym i powrót 26km
 

Attachments

  • Screenshot_20240109_122216.jpg
    Screenshot_20240109_122216.jpg
    229,1 KB · Liczba wyświetleń: 47
  • Screenshot_20240109_122241.jpg
    Screenshot_20240109_122241.jpg
    247,6 KB · Liczba wyświetleń: 53

rawier

Posiadacz elektryka
Od jakiegoś czasu mam rozjazd przy ładowaniu z AC pomiędzy tym co ustawiam jako próg naładowania a finalnym wskazaniem samochodu. Przykładowo dzisiaj ustawiłem limit 70% - ładowanie zakończone przy 69%. Podniosłem limit na 71% - ładowanie zakończone na 70%. Nie jest regułą zaniżanie w dół, bo zdarzało się i w górę - ustawiony limit na 80% - po zakończonym ładowaniu samochód ma 82%. Nigdy nie było większej różnicy niż 2-3% w dół lub górę. Ktoś zaobserwował podobne zachowanie?
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Tak bo poziom naładowania baterii to nie jest stan pieniędzy na koncie. To bardziej poziom wody który przy duzym wietrze może się nieznacznie zmieniac samoistnie.
1. Po naładowaniu do 80% ładowanie jest zakończone i auto już się nie ładuje przez kolejne kilka godzin (dopóki poziom znacznie nie spadnie) i zużywa energię dlatego poziom spada do 79%(to może być 79,9%). Z wielu powodów.
a) w ujemnych temperaturach trzeba trzymac ciepła baterie aby ja doładowywać
b) żeby oszczedzać energię pakiet trakcyjny jest rozłączany i auto usypia
Dlatego auto na kablu nie pobiera ciągle energii i poziom spada

2. Poziom ustala się na poziomie napięcia(w LFP tez na podstawie zużycia) na co wpływ ma obciażenie i temperatura. Więc poziom może sie zmienić. W LFP w zakresie 20-80% napięcie bardzo nieznacznie się zmienia więc trudno ocenić poziom naładowania i błąd jest duży wiec pomiar za godzine może dać inny wynik i 70% zamieni sie w 72%. Jeśli np przygotowujemy pojazd do odjazdu z podpiętym kablem a limit naładowania jest osiągniety to bateria nie jest ładowana ale jest rozgrzewana prądem z sieci, jej temperatura wrośnie i zwiekszy się napięcie, więc bez doładowywania szacowaney % może wzrosnąć
 

ggrz

Zadomawiam się
Dzisiejsze ładowanie z ustawieniem 80% - nie dotarło do 80%, a nawet trochę poskakało pomiędzy 78, a 79.

1704812290124.png
 

rawier

Posiadacz elektryka
Tak bo poziom naładowania baterii to nie jest stan pieniędzy na koncie. To bardziej poziom wody który przy duzym wietrze może się nieznacznie zmieniac samoistnie.
1. Po naładowaniu do 80% ładowanie jest zakończone i auto już się nie ładuje przez kolejne kilka godzin (dopóki poziom znacznie nie spadnie) i zużywa energię dlatego poziom spada do 79%(to może być 79,9%). Z wielu powodów.
a) w ujemnych temperaturach trzeba trzymac ciepła baterie aby ja doładowywać
b) żeby oszczedzać energię pakiet trakcyjny jest rozłączany i auto usypia
Dlatego auto na kablu nie pobiera ciągle energii i poziom spada

2. Poziom ustala się na poziomie napięcia(w LFP tez na podstawie zużycia) na co wpływ ma obciażenie i temperatura. Więc poziom może sie zmienić. W LFP w zakresie 20-80% napięcie bardzo nieznacznie się zmienia więc trudno ocenić poziom naładowania i błąd jest duży wiec pomiar za godzine może dać inny wynik i 70% zamieni sie w 72%. Jeśli np przygotowujemy pojazd do odjazdu z podpiętym kablem a limit naładowania jest osiągniety to bateria nie jest ładowana ale jest rozgrzewana prądem z sieci, jej temperatura wrośnie i zwiekszy się napięcie, więc bez doładowywania szacowaney % może wzrosnąć
Tylko u mnie w opisywanym dzisiaj przypadku było tak że na telefonie wyskoczyła informacja, że ładowanie zakończone przy poziomie 70% a po wejściu w aplikację samochód zeznawał 69%. W momencie zakończenia ładowania ( i nie mam baterii LFP) 😀
 
Top