zibizz1

Pionier e-mobilności
Ja też wole procentowy bo mózg to lepiej rozumie ale np teslafi.com używa kilometrów i np dziś wnocy samochód się obudził i wygrzana bateria po naładowaniu spowodowała że pojawiło sie 80,67%

1704813981426.png

albo tu kolejny przypadek że wskoczyło 71%
1704814079060.png

Skoro zakończył ładowanie to musiało być w tamtej chwili 70% a że po odłaczeniu zasilania ocenił że jest jednak 69% no to trudno, to nie apteka:)
 

rawier

Posiadacz elektryka
Ja też wole procentowy bo mózg to lepiej rozumie ale np teslafi.com używa kilometrów i np dziś wnocy samochód się obudził i wygrzana bateria po naładowaniu spowodowała że pojawiło sie 80,67%

View attachment 15453
albo tu kolejny przypadek że wskoczyło 71%
View attachment 15454
Skoro zakończył ładowanie to musiało być w tamtej chwili 70% a że po odłaczeniu zasilania ocenił że jest jednak 69% no to trudno, to nie apteka:)
no właśnie sęk w tym, że nie po odłączeniu zasilania - wciąż było podłączone - i przy teście do 71% z ciekawości obserwowałem - w żadnym momencie nie pokazał 71% z których spadłby do 70...
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
"Odłączenie" czyli przerwanie procesu ładowania. Kabel może być wpięty, zgoda na ładowanie z EVSE może być ale auto już odłączyło bo osiągnęło żądaną wartość a sekundę po tym wartość się zmieniła. Tak jak z pompowaniem, w momencie jak sie pompuje koło wskazanie jest większe, a jak przewie się pompowanie to wartość spada, różnica może być tak mała że juz nie będzie ponownie uruchamiał procesu ładownaia. Zobacz na wykresie od @ggrz że wskazanie może skakać.
 

rawier

Posiadacz elektryka
Ciekawe jest to, że przy DC nigdy nie miałem takiego efektu. Gdyby nie to że samochód stoi w garażu (w bryle budynku) to zrzucałbym to na temperaturę baterii, ale to nie jest tak, że ładowana jest zimna (teraz w garażu mam 17C) a ładuje się parę godzin więc jej temperatura pewnie też rośnie.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ciekawe jest to, że przy DC nigdy nie miałem takiego efektu. Gdyby nie to że samochód stoi w garażu (w bryle budynku) to zrzucałbym to na temperaturę baterii, ale to nie jest tak, że ładowana jest zimna (teraz w garażu mam 17C) a ładuje się parę godzin więc jej temperatura pewnie też rośnie.
Naladuj auto na DC odlacz i zostaw na 10h.
Poziom naladowania tez spadnie.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
tylko mi na AC nie pokazuje zadanej wartości od razu a nie po 10h...
Dla mnie to normalne, bateria stygnie poziom spada. Tez tak mam, teraz mam nastawione 80 a zazwyczaj rano mam 76%
W lecie prawie nie wystepuje. Naturalna sprawa. Zwolnij ladowanie do 1kWh to mniejsze braki beda bo bateria bedzie syale zimna.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Nie będzie zimna, przy ładowaniu AC bateria nie grzeje się praktycznie od ładowania tylko jest sztucznie podgrzewana żeby mogła być ładowana. Im mniejsza moc ładowania tym więcej energii będzie szło na grzanie a mniej będzie trafiało do baterii. AWD 7kW, RWD 4kW Ładowanie z mniejszą mocą spowoduje że w pierwszej fazie ładowania poziom baterii będzie spadał
 

ciastek

Pionier e-mobilności
AWD 7kW, RWD 4kW Ładowanie z mniejszą mocą spowoduje że w pierwszej fazie ładowania poziom baterii będzie spadał
Ciekawe.
Spadek poziomu baterii będzie nieznaczny. Energia z baterii idzie tylko na zasilanie auta, nie na grzanie baterii.
Patrz
. Auto dostosowuje moc grzania do mocy oferowanej przez „ładowarkę”. Grzeje do ok 11 st C.
Uwagi: filmik sprzed dwóch lat, Model 3 Performance (więc nie LFP).
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Mój błąd, przy ładowaniu poziom nie spadnie, ale jak włączymy przygotowanie do podróży na ładowarce o małej mocy to poziom spadnie w trakcie ładowania i przygotowywania do podróży.
 

Najnowsze dyskusje

Top