Michal

Moderator
Ja mam ustawione 70%.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
LR Do 55%, poszukam gdzieś artykułu ale przeczytałem całą analizę, że 40-55% to jest najbardziej optymalny stan dla baterii jeśli chodzi o jej degradację (nie chodzi o ilość cykli tylko czas)
 

Michal

Moderator
Optymalna ilość energii w bateriach Li-ion do przechowywania to 70%. Nasze auta są zbudowane z takich baterii, po naładowaniu większość aut spędza czas stojąc w miejscu, więc tak jakby w przechowaniu :p
 

Robert RM

Zadomawiam się
Skąd taka różnica w cenie? Pytam, bo za moment będę przed takim samym wyborem. Jeszcze nie robiłem kosztorysu ale nie spodziewałem się, że różnica może być prawie trzykrotna... Jeśli można to podaj poproszę jaka długość kabla była przez Ciebie użyta i co jeszcze było droższe (oprócz samego kabla) w przypadku instalacji 3x16A.
Mmam już w tym momencie instalację 1F 13A robioną pod PHEV.
Przy przejściu na 3F 16A do wymiany idzie wszystko co miałem. Przy 1F wymieniany jest tylko kabel.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Optymalna ilość energii w bateriach Li-ion do przechowywania to 70%. Nasze auta są zbudowane z takich baterii, po naładowaniu większość aut spędza czas stojąc w miejscu, więc tak jakby w przechowaniu :p
Skąd ta informacja, ja czytając doszedłem do innego wniosku. 70% może tak ale degradacja z czasem jest wyższa niż przy niższym poziomie naładowania.

Tutaj
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/the-usual-battery-degradation-topic.240819/page-3 cały wątek a najważniejszy z niego wykres:

1664375069988.png
 
Last edited:
Top