Taryfa Pstryk - ceny dynamiczne

nabrU

Moderator
Może po prostu przemilczeć? Dodać do ignorowanych? Jest trochę możliwości...
Bo w innym wypadku mamy kilka stron bezsensownej 'naparzanki słownej' z okopów jak pod Verdun
 

konrad.zielinski

Posiadacz elektryka
Absolutnie nie jest to przedsiębiorczość. Przedsiębiorczy czlowiek zarabia 40Pln w kilka minut.

Je też kombinuję kiedy taniej ale mam to zintegrowane i ładuje głownie z nadmiaru słońca czyli kiedykolwiek system zdecyduje że np. pranie i gotowanie nie wykorzystuje nadmiaru PV itp ... a jak nie ma nadmiaru to po prostu ładuję kiedy muszę albo chcę. Nie wyobrazam sobie sprawdzania jaka jest aktualna cena i uzależnianie się od tego. Tak jak inni pokazali prawdopodobnie wygodniej jakąś taryfę z określnonym harmonogramem i wyedy samochod tez ustawic pod ten harmonogram.
W Froniusue mam też opcje z taryfami dynamicznymi ale na razie to jacyś operatorzy z zachodu dostępni. Ale zasada byłaby taka sama jak z nadmiarem.
Generalnie uważam że to ma sens ale pod warunkiem pełnej automatyzacji aby nie zabierało mi to cennego czasu ktory właśnie mogę poświęcić na przedsiębiorczość i zarabianie kasy.
Właśnie ta automatyzacja to strata czasu i koszty, które się nie zwrócą. Wystarcza prosty harmonogram: codziennie 13-16 + sb-nd 10-13 - to wszystko (dla dystrybucji G13, w innych może być trochę inaczej). Wtyczka w auto w niedziele, święta, albo wtedy gdy to potrzebne/wygodne.

Nie potrzeba gwarancji, że będzie taniej niż w taryfie strefowej, wystarczy, że faktycznie jest znacznie taniej. Ceny dynamiczne są całkiem przewidywalne, trzeba tylko raz zrozumieć co je kształtuje - podaż OZE i popyt.
 

cezbar

ID.4 Pro 128kW/77kWh 2023
A co napisać człowiekowi, który w wątku o taryfach dynamicznych co kilka tygodni troluje jak mu to one bardzo nie pasują, ergo muszą być bez sensu? Raz napisał, ok, ale ileż można? Ludzie się chcą dowiedzieć z czym to się je, a on ciągle że mu nie smakuje. Jak nie pasuje to nie i nara, inni są ciekawi. Uprzejmy już byłem.
🤐
 

konrad.zielinski

Posiadacz elektryka
Ale jednak kupiłeś 126 kWh - (aż albo tylko) i średnia cena kWh w tym miesiącu wyniosła 30 groszy.
Najbardziej wartościową informacją będzie średnia cena kWh zdłuższego okresu czasu np. roku
Średnia cena tych kWh to 20 zł.
Cena miesiąca to 18 zł.

Każdy miesiąc będzie kosztował 18 zł, aż przywrócą opłatę mocową, wtedy to będzie pewnie z 30 zł/mc.

Porównywanie średniej rachunku z ceną taryfowa nie jest rzetelne. Mając taryfowe G13 (71 gr/kWh) mój rachunek za garaż w czerwcu wyniósłby ok. 108 zł, nie 38 zł, a średnia rachunku 85 gr/kWh.
 
Last edited:

r00tku

Posiadacz elektryka
Nie trzeba niewiadomo jakich mikrooptymalizacji, wystarczy harmonogram: od wiosny do jesieni niedziela 10-16, a jak mniej jeździsz, to odpowiednio mniej godzin wokół południa słonecznego, czyli 13 CEST, a zimą poniedziałek 1-6, lub odpowiednio mniej godzin wokół 3-4 nad ranem. Dobę wcześniej zazwyczaj też są dobre ceny. I można bez spiny zejść tak
Wszystko to kwestia nadpodaży OZE i małego popytu. Zimą nie jest aż tak dobrze, bo mamy za mało wiatraków, ale nie drożej niż w G12.
Ważna adnotacja: mieszkam w bloku :)

Uwierz mi, liczyłem to na podstawie 1,5 roku danych historycznych - zarówno moich ładowań z Teslamate, jak i cen prądu - i okno czasowe by mi się opłacała taka zabawa to 12-14 (zwłaszcza w weekendy) - czyli wtedy gdy mnie nie ma. Ładowanie w nocy - koszty podobne do obecnych na G12. Dla 6% obniżki w skali roku nie opłaca mi się nawet wyklikiwać formularza na stronie. Teoretycznie, może udałoby się wbić ponad 10%, ale to i tak są niewielkie oszczędności.
 
Last edited:

STMS

Pionier e-mobilności
No ale to wytłumacz mi czy planujesz ładowanie auta zawsze w godzinach 22-7 rano czy lecisz na pełnym spontanie kiedy potrzebujesz? Jedno z drugim się wyklucza

wyobraź sobie, że ja mam taki magiczny wskaźnik na ekranie jak % baterii i jak zejdzie poniżej 30% to podłączam i "automagicznie" rano znów mam 55% ... takie to planowanie 🤣

a jak jadę w trasę to mam taki magiczny wskaźnik w aplikacji i wieczorem go przestawiam na 100% i też jak przychodzę rano do auta to mam tyle ile potrzebuję 🤣
 

STMS

Pionier e-mobilności
Chłopie, ustawiłeś raz harmonogram ładowania na noc i wpinasz się na noc. Ja ustawiłem harmonogram na południe i wpinam się w weekend, a jeżdżę jak mi wygodnie. Mam z tego wyższe oszczędności, a ty na to, że to bez sensu, bo nie mam gwarancji. No nie mam, ale na koniec miesiąca to jednak mi zawsze wychodzi taniej niż tobie.

No to wy teraz na to, że mam auto za 200k i co mnie to obchodzi. Po pierwsze co was to obchodzi za ile mam auto i co robię ze swoimi pieniędzmi, a po drugie, jakby mnie nie obchodziło, to bym miał G11 czy G12. Ale nie mam i zarabiam na tym z tysia rocznie - i mam na waciki. To ty na różnicy G12r między G11 oszczędzasz mniej niż ja na różnicy dynamicznych między moją najlepszą strefową!

Zoptymalizowałem swoje koszty lepiej i równie łatwo, bo mam lepsze zrozumienie jak działa ten rynek, a ty imputujesz, że to dlatego, że się poświęcam i umartwiam. Za mało rozumiesz, a za dużo masz do powiedzenia.

ciśnienia nie trzymasz a Twoje planowanie jest nic nie warte przy tych cenach aktualnych bo dolicz 8 gr do kWh i wychodzi drogo

poza tym przesył ... pokaż mi taryfę w tygodniu która ma tani przesył od 10:00 do 13:00 ?


1753341409700.png
 

cezbar

ID.4 Pro 128kW/77kWh 2023
ciśnienia nie trzymasz a Twoje planowanie jest nic nie warte przy tych cenach aktualnych bo dolicz 8 gr do kWh i wychodzi drogo

poza tym przesył ... pokaż mi taryfę w tygodniu która ma tani przesył od 10:00 do 13:00 ?


View attachment 30463
Moze enea niedługo zaoferuje patrz:
ENEA operator wprowadza nowe taryfy strefowe sa niższe ceny dystrybucji w godzinach o niskiej cenie energii
Jak inni OSD. To trzeba sprawdzić.
 

STMS

Pionier e-mobilności
Moze enea niedługo zaoferuje patrz:

Jak inni OSD. To trzeba sprawdzić.

czy Enea wprowadzi czy nie to dopóki będą tak wysokie taryfy dynamiczne od 38 gr netto w pstryku do maxa urzędowego to nawet nie ma sensu na to patrzeć
 

bajtus1992

Zadomawiam się
Mieszkam w bloku i jestem na etapie montażu wallboxa w garażu podziemnym. Będzie to osobne przyłącze i osobny licznik – wyłącznie do ładowania samochodu.

Policzyłem, jak wyglądałoby ładowanie z wykorzystaniem taryfy dynamicznej (Pstryk) oraz taryfy G12 – wyłącznie w godzinach nocnych. Pod uwagę wziąłem wszystkie dane historyczne z Pstryka oraz aktualne ceny energii w taryfie G12 u mojego sprzedawcy, Polenergii.

W moim przypadku nie ma szans, żeby Pstryk był bardziej opłacalny. Najniższe ceny energii z tej taryfy dynamicznej przypadają zazwyczaj na dni wolne i godziny między 10 a 13 – czyli nie wtedy, kiedy realnie ładuję auto. Żeby Pstryk przebił G12 przy osobnym liczniku, ceny w nocy musiałyby spaść poniżej 35 gr/kWh, a takie sytuacje właściwie się nie zdarzają.

Taryfa G12 daje przewidywalność – stałą, niższą cenę energii w nocy, kiedy zazwyczaj nie korzystam z samochodu. Osobiście bardziej cenię sobie swobodę, np. weekendowy wyjazd w góry, niż planowanie życia wokół tańszego ładowania tylko po to, by zaoszczędzić 30 zł miesięcznie.

Oczywiście to tylko moja perspektywa – może komuś pomoże przy analizie kosztów.
 
Top