Tesla 3 opony wielosezonowe 235/45 R18

Ratt

Posiadacz elektryka
Też postawiłem w tym roku na Continental AllSeasonContact 2 245/35 R20 95 Y XL, FR
Zobaczymy jak będzie na śniegu w górach. Dam znać.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Odświeżam temat, powoli moje letnie opony dobijaja do granicy bieżnika i pewnie będę musiał już w tym roku wymienić. Co polecacie z wielosezonowych opon? Myślałem o Hankook ion flexclimate ale może są jakieś inne warte uwagi?

Jeszcze pytanie bo znalazłem te opony ale one nie mają oznaczenia IL01 https://allegro.pl/oferta/4x-opony-...limate-235-45r18-98w-xl-rant-2024-17206976677 o co z tym chodzi?
 
Last edited:

inter

Pionier e-mobilności
Odświeżam temat, powoli moje letnie opony dobijaja do granicy bieżnika i pewnie będę musiał już w tym roku wymienić. Co polecacie z wielosezonowych opon? Myślałem o Hankook ion flexclimate ale może są jakieś inne warte uwagi?

Jeszcze pytanie bo znalazłem te opony ale one nie mają oznaczenia IL01 https://allegro.pl/oferta/4x-opony-...limate-235-45r18-98w-xl-rant-2024-17206976677 o co z tym chodzi?
Na moich oponach jest IL01, ale malutkie które ciężko znaleść. Wg mnie to bez znaczenia.
 

CezaryT

Tesla Model 3 Highland LR
Odświeżam temat, powoli moje letnie opony dobijaja do granicy bieżnika i pewnie będę musiał już w tym roku wymienić. Co polecacie z wielosezonowych opon? Myślałem o Hankook ion flexclimate ale może są jakieś inne warte uwagi?
Miałem Hankook FlexClimate ION założone od listopada. Po ich założeniu zacząłem odczuwać na fotelach bicie promieniowe pomiędzy prędkościami 40, a 60 km/h. Zgłosiłem prośbę o diagnozę przyczyny w serwisie Tesli w Poznaniu. Na wyważarce Hunter przy teście drogowym wyszło, że 3 z 4 opon miały bicie przekraczające dopuszczalne normy. Wg opinii serwisu Tesli opony nie do wyważenia. Kupiłem w ich miejsce Continental AllSeasonContact 2 235/45 R18 98 Y XL, FR też z rantem ochronnym ale bez pianki. Na Hankook złożyłem reklamację - nieuznaną, w ich ocenie opony miały właściwe parametry, przy jednej z nich zauważyli uszkodzoną stopę opony (pewnie przy pierwszym montażu albo w Tesli), w każdym bądź razie nie zalecali dalszej jej eksploatacji - nie miałem ochoty na przepychanki i machnąłem ręką - kazałem opony zutylizować.

Następnie trafiłem do dobrego fachowca - wulkanizatora, który zakładał mi te Continental. Przy okazji z ciekawości zrobiłem też test drogowy Continental AllSeasonContact 2 na Hunterze i w pomiarach bicia promieniowego wypadły lepiej niż Hankook FlexClimate. Ich ceny są porównywalne natomiast Continental to klasa premium, a Hankook to klasa średnia i widać to na teście drogowym.

Podsumowując... po zmianie na Continental oczywiście zauważalna poprawa w płynności ich toczenia się po drodze - brak niepokojących objawów, brak różnic w zużyciu kWh, co do hałasu to ogólnie w trakcie jazdy nie słyszę różnicy w porównaniu z Hankook - jedyna zauważalna rzecz to kiedy przejeżdża się przez szczeliny dylatacyjne na autostradach czy ekspresówkach to jest słyszalne echo pustej opony więc to jest jest jedyna różnica jaką zaobserwowałem w oponach bez pianki. Przyczepność w mojej ocenie jest porównywalna.

Hankook FlexClimate ION

zalety:
  • pianka
  • rant ochronny
wady:
  • klasa średnia
  • gorsze wyniki bicia promieniowego w teście drogowym Hunter względem Continental
  • gorsza dostępność, w oficjalnym sklepie Hankook na Allegro czas oczekiwania to 15 dni, na oponeo podobnie (po przebiciu opony i chęci wymiany pary trzeba wtedy trochę poczekać)
  • w trakcie reklamacji był nawet dłuższy moment kiedy opony te w rozmiarze 235/45R18 były całkowicie niedostępne (z informacji od wulkanizatora jest to związane z tym, że linie produkcyjne producent przestawia na opony letnie i z tego mogą wynikać braki w dostępności wielosezonów)

Continental AllSeasonContact 2

zalety:
  • rant ochronny
  • klasa premium
  • dobra dostępność
  • lepsze wyniki bicia promieniowego niż Hankook
wady:
  • brak pianki
Oczywiście powyższe dotyczy tylko moich subiektywnych doświadczeń, jestem przekonany o tym, że znajdą się użytkownicy zadowoleni z Hankook. Natomiast ja osobiście żałuję, że nie wybrałem w pierwszej kolejności Continental.
 
Last edited:

eimi

Pionier e-mobilności
Hankooki całoroczne są póki co bezkonkurencyjne ale mi też wulkanizator mówił że z wyważaniem hankookow to loteria i duzo opon ma promieniowe bicie.
 

Ratt

Posiadacz elektryka
Zastąpiłem P0 letnie na Continental AllSeasonContact 2 245/35R20 95 Y i jestem bardzo zadowolony. P0 miały piankę i wcale nie były cichsze od obecnych. Zero wibracji nawet powyżej 200 km/h i dobrze trzymają na śniegu. Nie wiem jak w lecie bo zmieniałem na tę zimę :)
 
Top