TESLA - ciekawostki

pluto

Pionier e-mobilności
TESLA obniżyła ceny samochodów w:

CHINACH
Model 3 RWD spadek o 11,7%
Model 3 P spadek o 5,7%
Model Y SR spadek o 10%
Model Y LR spadek o 13,4%
Model Y P spadek o 9,5%

AUSTRALII
Model 3 RWD spadek o 2,4%
Model 3 LR spadek o 3,9%
Model 3 P spadek o 1,9%
Model Y RWD spadek o 2,4%
Model Y P spadek o 2,4%

KOREII POŁUDNIOWEJ
Model Y LR spadek o 12,1%
Model Y P spadek o 9,5%

JAPONII
Model Y RWD spadek o 9,9%
Model Y P spadek o 9,9%

Ciekawie czy obniżki także obejmą rynek Europejski - fajnie by było ;)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Przyciski są i w tej i w tej opcji na kierownicy. Więc zmiana kierunkowskazów będzie podobna dla obu kierownic. W takim układzie to chyba bym wolał Yoke.
Może Bronek się wypowie, czy lepsze są dźwigienki na kolumnie (tradycyjne) czy na kierownicy
Jak mialem w Trojce yoke +dźwigienki, to myślałem że lepiej bez nich będzie
Ale sama yoke jest jak tu stwierdzono do kręcenia ok a widoki są ekstra.
Natomiast dla sygnalizacji kierunkowskazami, nie mam jeszcze 100% pewności że te przyciski są lepsze. Bywają momenty że tylko dla kierunkowskazów wajha byłaby prostsza. Cały problem to różnica w położeniu. Dzwignia jest zawszet w jednym miejscu. Przyciski nie.
I po prostu łatwiej jest oderwać rękę i pierdyknąć w wajhę, ktora zawsze tam jest, niż gdy czasem też trzebacw yoke oderwać dłoń i trafić we właściwy przycisk.
Niemniej wolę Yoke, dlatego jej nie wymienię. A to pewnie z tym nie będzie problemu., bo będą orginalne lub quasi orginalne
Dobrze że dali tą opcje, skończy się marudzenie w internecie.
 
Last edited:

Pyo_trek

Posiadacz elektryka
TESLA obniżyła ceny samochodów w:

CHINACH
Model 3 RWD spadek o 11,7%
Model 3 P spadek o 5,7%
Model Y SR spadek o 10%
Model Y LR spadek o 13,4%
Model Y P spadek o 9,5%

AUSTRALII
Model 3 RWD spadek o 2,4%
Model 3 LR spadek o 3,9%
Model 3 P spadek o 1,9%
Model Y RWD spadek o 2,4%
Model Y P spadek o 2,4%

KOREII POŁUDNIOWEJ
Model Y LR spadek o 12,1%
Model Y P spadek o 9,5%

JAPONII
Model Y RWD spadek o 9,9%
Model Y P spadek o 9,9%

Ciekawie czy obniżki także obejmą rynek Europejski - fajnie by było ;)
Pewnie kilka procent, brak konkurencji.
W Chinach 33,500 USD za TM3 RWD
 

aadamuss

Posiadacz elektryka
Z tymi kierunkami to nie jest tak, że trzeba go sobie kliknąć zanim zacznie się skręcać i zawsze się trafi ? Przyzwyczajenia z dźwigni trzeba odrzucić :)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Z tymi kierunkami to nie jest tak, że trzeba go sobie kliknąć zanim zacznie się skręcać i zawsze się trafi ? Przyzwyczajenia z dźwigni trzeba odrzucić :)
Ja coś takiego robię. I czasem też trzeba zmienic ręce aby nie krzyżować.
Ręka prowadzącą i trzymającą, jest ręka prawa, to ona podchwytem mocno dzierży wolant.
. Lewa tylko ma kliknąć. I to dotyczy ciasnych rond i powyżej drugiego zjazdu. Inne to pikuś
Tego trzeba doświadczyć, popróbować itd
Mam też inny sposób ze zmianą rąk ale to sprawa na kolejny filmik, bo tlumaczenie tylko zamuli sytuację
Teoretycznie zawsze to lepiej lub gorzej wygląda niż w rzeczywistości. Jak ze wszytkim co jest fizyczne i zależne od zachowań i xmiennej sytuacji.


 
Last edited:

pmlody

Pionier e-mobilności
Ja coś tskiego robię. I czasem też trzeba zmienic ręce aby nie krzyżować
Tego trzeba doświadczyć, popróbować itd
Teoretycznie zawsze to lepiej lub gorzej wygląda niż w rzeczywistości. Jak ze wszytkim co jest fizyczne i zależne od zachowań i sytuacji zmiennej


Dla mnie niewyobrażalne. Ale rok temu jeżdżenie elektrykiem też takie było :D
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Jakby bylo do dupy to jak wymieniłem w Tm3 zwykłą na yoke, tak tu w Xie, bym zrobił to odwrotnie Ale ogarniam i żona nawet bardziej niż ja, to akceptuje.
X jest porąbany, to mu pasuje. S szczególnie Plaid, jest szybka to też. W innych do wyboru, bo tu wg upodobań
 
Top