Tesla kamery vs lidar - test

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Artykuł wyjaśniający manipulacje w filmie:
 
Last edited:

Gilim

Zadomawiam się
To Volvo ? :)

"Wygląda na to, że pierwsza grupa nabywców, którzy otrzymają swoje elektryczne SUV-y EX90, otrzyma samochód elektryczny z niekompletnym pakietem oprogramowania. Lista funkcji, które "mogą być opóźnione" w EX90 obejmuje Apple CarPlay, szereg funkcji bezpieczeństwa opartych na LiDAR oraz funkcje zarządzania baterią i ładowania."
News sprzed roku….
 

Ratt

Posiadacz elektryka
News sprzed roku….
I twierdzisz że już działa? ha ha ha :)

Informacja z 17 stycznia tego roku:

"It's enabled to collect data but as yet doesn't do anything with it"


 

EVJerry

Fachowiec
Wejdź na stronę dowolnego chińskiego producenta i poczytaj o pakiecie technologicznym w jego samochodach.
Nie wykonuj swojej pracy moimi rękoma. Wskaż konkretne materiały, jak chcesz dowieść swoją tezę.

Tak bo brak odbicia w danym miejscu jest przez algorytmy olewany i samochód sobie ślepo pojedzie w taką dziurę.
Czyli jednak nie ma "cienia" - po prostu nie widzi.

Waymo używa też kamer. Jeżdżą powoli bo to jeden z pierwszych w pełni autonomicznych systemów dopuszczony do jazdy na drogach publicznych.
To jak znajdziesz system tego typu jeżdżący z normalnymi prędkościami, na pewno nas o tym poinformujesz.

Inżynierowie firm jak Nio by się nie zgodzili biorąc pod uwagę że każdy ich samochód autonomiczny ma kilka lidarów.

Analysis of Interference between Two LiDAR Sensors in Autonomous Driving Scenario "We found that there is negligible impact of cross-talk." "Our results verify the importance of LiDAR sensor for safe transportation system."
Ale już kolejnego zdania nie analizowałeś? "Cross- talk is handled by sensor manufactures internally using signal processing algorithms" - co należy czytać ze zrozumieniem, że zakłócenia od innych lidarów muszą być obsługiwane przez algorytmy wewnętrzne, co oznacza, że część danych jest tracona jako niemiarodajne. W obecnie stosowanych radarach też tak jest, na przykład są wyposażone w mechanizm, który wykrywa inny radar w tym samym paśmie, np. policyjny do pomiaru prędkości i się wyłącza.

A, tak przy okazji nastąpił wysyp materiałów polemizujących, np.
 

ClassicGOD

Leaf on the wind
Nie wykonuj swojej pracy moimi rękoma. Wskaż konkretne materiały, jak chcesz dowieść swoją tezę.
pierwszy z brzegu - Nio: https://www.nio.com/nad?&noredirect=
Czyli jednak nie ma "cienia" - po prostu nie widzi.
Jak robisz zdjęcie kamerą i widzisz cień to też myślisz że nie widzi czy że to jednak cień?
To jak znajdziesz system tego typu jeżdżący z normalnymi prędkościami, na pewno nas o tym poinformujesz.
Demonstracja Avatra 11, jeden z wielu samochodów używających lidarów i kamer jeżdżącego z normalnymi prędkościami. Nie prototypu, nie pod nadzorem producenta tylko przez osobę która taki samochód kupiła.
Ale już kolejnego zdania nie analizowałeś? "Cross- talk is handled by sensor manufactures internally using signal processing algorithms" - co należy czytać ze zrozumieniem, że zakłócenia od innych lidarów muszą być obsługiwane przez algorytmy wewnętrzne, co oznacza, że część danych jest tracona jako niemiarodajne.
Tak ten minimalny cross-talk może zostać odfiltrowany przez algorytmy. IEEE przetestowało i zaleca stosowanie lidarów z samochodach.
 

umcus

Pionier e-mobilności
IMHO każdy system ma swoje zady i walety (ech, ta Chmielewska). Znaczenie ma, do czego ten system ma służyć i jak bedzie wykorzystywany przez ułomnych ludzi. W typowej jeździe FSD obydwa systemy będą tak dobre, jak dobry będzie sprzęt i oprogramowanie. I z lidarem i z kamerą może coś pójść nie tak, to tylko kwestia odpowiednich warunków. Gorzej, że to tylko kwestia czasu, że trafi się gość, co jak wielu myśli, że jak jest masa trzyliterowych skrótów na pokładzie (ESP, ABS, etc ;) ), to prawa fizyki przestają go obowiązywać. I skoro ma lidar czy kamery na pokładzie, to one zawsze ogarną temat. I potem taki półgłówek leci setką przez wieś w mgle gęstej jak mleko scrollując tiktoka i nieszczęście gotowe.
 

EVJerry

Fachowiec
Świetnie! To teraz od tego "pierwszego z brzegu" dojdź do swojej pierwotnej tezy "praktycznie wszystkie nowe samochody w Chinach". Dla ułatwienia: Niro + Avatar to nadal 2, a nie "praktycznie wszystkie".

Jak robisz zdjęcie kamerą i widzisz cień to też myślisz że nie widzi czy że to jednak cień?
I twierdzisz, że w cieniu widocznym na zdjęciu nie widać nic tak, jak nic nie widzi lidar w miejscu, gdzie jego wiązka nie dociera?

Demonstracja Avatra 11, jeden z wielu samochodów używających lidarów i kamer jeżdżącego z normalnymi prędkościami. Nie prototypu, nie pod nadzorem producenta tylko przez osobę która taki samochód kupiła.

Tak ten minimalny cross-talk może zostać odfiltrowany przez algorytmy. IEEE przetestowało i zaleca stosowanie lidarów z samochodach.
Chwila, chwila! Avatar 11 nie używa tylko lidarów, lecz ma również kamery. Zatem to inny przypadek. Tesla też jeździ z normalnymi prędkościami używając kamer. Nie o to chodziło.
 

ClassicGOD

Leaf on the wind
Chwila, chwila! Avatar 11 nie używa tylko lidarów, lecz ma również kamery. Zatem to inny przypadek. Tesla też jeździ z normalnymi prędkościami używając kamer. Nie o to chodziło.
Dokładnie o to chodziło. Cały czas rozmawiamy o samochodach używających obu.
 

Najnowsze dyskusje

Top