Tesla ma zupełnie inne standardy/podejście do obsługi klienta niż inne marki. Trzeba to niestety zaakceptować lub kupić inny samochód. W każdym razie kilka faktów:
- Tesla nie produkuje na zmówienie, tylko takie same konfiguracje dużymi partiami, a potem dopasowuje co wyprodukowali do istniejących zamówień
- Pracownicy Tesli w Warszawie nie mają zielonego pojęcia co jest produkowane, a nawet co płynie statkiem, do momentu kiedy dostaną informację o przydzielonych nr VIN, czyli jakieś 3 tyg przed odbiorem... Serio.
- Niestety jedynym sensownym źródłem informacji jest społeczność fanów, a w szczególności ten wątek na angielskim forum (polecam przeczytać pierwszy post):
- W lutym/marcu wszystko zapowiadało się dobrze, i nie dziwię się że pracownicy Tesli zakładali że dostawy zostaną zrealizowane bez problemów, potem przyszedł COVID w Szanghaju i całkowicie zamknęli fabrykę na około miesiąc, akurat w tedy kiedy powinny być produkowane partie samochodów dla Europy. Obecnie pracownicy mieszkają w fabryce (bo nie wolno się poruszać po mieście) i próbują wyprodukować cokolwiek
- W Q1 było ponad 10 (a nawet chyba 14 ale nie pamiętam dokładnie) statków z Szanghaju do EU, w Q2 wiemy na 100% tylko o dwóch..., na 50% o kolejnych dwóch
- Na pewno nie zdążyli wyprodukować na Q2 wszystkich kombinacji wersja/lakier/kolor wnętrza więc niestety o dostawach w tym kwartale będzie decydowało trochę szczęście
- VINy zostały przedzielone na razie tylko z pierwszego statku, więc to że ktoś go jeszcze nie ma nie przekreśla szans na dostawę w Q2
- Inne firmy też zaliczają potężne opóźnienia, czasy na pewno nie należą do normalnych (Covid/wojna na Ukrainie)