Tesla Model 3, dostawy III kwartał 2022

lookash_c

Pionier e-mobilności
Jak Ktoś zdecyfował się na wpłatę tej drobnej kwoty za rezerwację Tesli, musi rozumieć jak to działa w tej nietuzinkowej, a innowacyjnej firmie. Taki jest ich (innowacyjny) model biznesowy sprzedaży.
Problem chyba w tym, że nikt nie potrafi odpowiedzieć jak to działa :)
Chyba, że "czekaj aż przyjdzie twoja kolej" uznać za wytłumaczenie? :-D
 

krzyss

Pionier e-mobilności
ok, czyli to jest model w którym zamawiam auto i nie wiadomo czy je dostanę, bo moje zamówienie może się nie wpasować w to co produkują teraz a nie ile czekam. Czyli mam to traktować jak "kodeks piracki pisany palcem na piasku" To ja faktycznie dziękuje. Naprawdę jestem coraz bardziej przekonany że to padnie tak jak uber.
Dlaczego piracki ? czytałeś umowę która zawierałeś wpłacając zaliczkę ?
Ja tylko wtrącę swoje trzy grosze do tego co napisał kolega @ELuk pracownicy mają odrobinę wpływu, bo jak wystem przydzieli auta to oni dzwonią po klientach czy Ci odbierają, jak nie to auta przenoszą się na następnych. Jedyne czego nie wiemy, czy przenoszą się na następnych w ramach danego kraju, czy zwyczajnie całej europy.
 

Proxy84

Fachowiec
Zamówienia w Tesli są składane on-line bezpośrednio do centrali.
To jest zupełnie inny model sprzedaży, który trudno zrozumieć ludziom, do tej pory kupującym w salonach dealerskich danego producenta.
Tesla Polska/Warszawa to nie jest dealer zamawiający auto dla klienta.
To jest punkt wydawania aut, które im przywiozą i nie mają żadnego wpływu na to Kto i kiedy dostanie auto.
Jak Ktoś zdecyfował się na wpłatę tej drobnej kwoty za rezerwację Tesli, musi rozumieć jak to działa w tej nietuzinkowej, a innowacyjnej firmie. Taki jest ich (innowacyjny) model biznesowy sprzedaży.
Jak Komuś to nie odpowiada,
to tradycyjny, dealerski model czeka u innych producentów. Robisz wpłatę kilkadziesiąt tysięcy zaliczki i czekasz na sprawną obsługę.
Nie ma co się napinać, że w Tesli tak sobie to wymyślili i tak to działa. To ich biznes i oni ponoszą skutki swoich decyzji.
Można się z tym nie zgodzić i kupić auto innego producenta, czyli zagłosować pieniędzmi.
A jeżeli chodzi o Teslę Polska to nie zgodzę się, jako osoba zarządzająca tym przybytkiem, jednak zależałoby mi żeby mieć jakąś sprzedaż, cisnąć centralę, budować relację, monitować że jest backlog na rok do tyłu. A oni mają to gdzięś, co obecny kwartał to dobitnie pokazuje, że ani jedno zamówienie nie idzie do nas pomimo ogromnej kolejki.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
A, e to tak nie działa. To nie fraszyza czy salon. Tu nie ma premii od sprzedaży i kasy ekstra za serwis.
Po staremu, masz rację. Do tego zamawiamy mało.
Wyznacznikiem popularnosci i ilosci jest sieć ładowarek SC. Do tego nasza waluta... Gdybym miał sam coś u nas sprzedać za cenę sprzed kilku miesięcy, to bym się nie spieszył.
Licząc, ze może kraj się ogarnie i inflacja zmaleje. Skoro i tak nie wyrabiam z dostawami.
Lepiej pchać 5am gdzie popyt wiekszy i waluta lepsza
 

Szymek

Fachowiec
A, e to tak nie działa. To nie fraszyza czy salon. Tu nie ma premii od sprzedaży i kasy ekstra za serwis.
Po staremu, masz rację. Do tego zamawiamy mało.
Wyznacznikiem popularnosci i ilosci jest sieć ładowarek SC. Do tego nasza waluta... Gdybym miał sam coś u nas sprzedać za cenę sprzed kilku miesięcy, to bym się nie spieszył.
Licząc, ze może kraj się ogarnie i inflacja zmaleje. Skoro i tak nie wyrabiam z dostawami.
Lepiej pchać 5am gdzie popyt wiekszy i waluta lepsza
Może Panowe założą osobny wątek a w tym ograniczymy się do informacji o dostawach, vin-ach itd?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
A jeżeli chodzi o Teslę Polska to nie zgodzę się, jako osoba zarządzająca tym przybytkiem, jednak zależałoby mi żeby mieć jakąś sprzedaż, cisnąć centralę, budować relację, monitować że jest backlog na rok do tyłu. A oni mają to gdzięś, co obecny kwartał to dobitnie pokazuje, że ani jedno zamówienie nie idzie do nas pomimo ogromnej kolejki.
Nie doczytales co kolega napisal, i ciagle sie upierasz ze powinno to dzialac jak w innych firmach.
Tutaj kierownik czy pracownik jest kompletnie nie istotnym ogniwem. System decyduje a nie poszczególne oddziały.
Tu nie ma targetów do wyrobienia... jest jedno przykazanie ODDAĆ WSZYSTKIE AUTA PRZED KOŃCEM KWARTAŁU.
A kierownik to jest tylko po to zeby ewentualnie wspomagac pracowników a nie odpowiedać za relacje... nie ma relacji miedzy klientem a systemem, to tylko maszyny :p
 

PabloPablo

Nowy na Forum
Uwielbiam te wątki gdzie ktoś wyskakuje "nie podoba się nie zamawiaj", bo oczywiście ktoś ma problem z tym że ktoś ma krytyczne uwagi na temat jakiegoś procesu w danej firmie to musi rezygnować z produktu :D

Wielokrotnie było tak że zewnętrzne ruchy konsumenckie zmieniały pozytywnie firmy.
 
Last edited:

dawson

Fachowiec
może i dobrze że salony to tylko punkty odbioru i nie maja wpływu na terminy dostaw samochodów. Nie jestem lekarzem, prawnikiem, księdzem , rolnikiem itd. Klikając na stronie „zamów” każdy jest równy i kupuje za tyle samo. Fakt, Polski rynek może być mało atrakcyjny dla producentów EV i pewnie biorą to pod uwagę.

Liczę że za 2tyg. coś się ruszy , niech tylko zaczną produkować M3.
 

Proxy84

Fachowiec
A, e to tak nie działa. To nie fraszyza czy salon. Tu nie ma premii od sprzedaży i kasy ekstra za serwis.
Po staremu, masz rację. Do tego zamawiamy mało.
Wyznacznikiem popularnosci i ilosci jest sieć ładowarek SC. Do tego nasza waluta... Gdybym miał sam coś u nas sprzedać za cenę sprzed kilku miesięcy, to bym się nie spieszył.
Licząc, ze może kraj się ogarnie i inflacja zmaleje. Skoro i tak nie wyrabiam z dostawami.
Lepiej pchać 5am gdzie popyt wiekszy i waluta lepsza
Trudno się z tym nie zgodzić, tak jest. Realizacja zamówień w Polsce po prostu się nie opłaca tymbardziej zaległych. Dlatego chyba jednak odpuszczę.
 
Top