Tesla Model 3 Highland LR RWD pod chmurką bez ładowania w domu

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Tak, daltego stworzyłem ten wątek, bo to grzanie z kabla jest powszechnie głoszonym benefitem. A mało osób w "blokach" wie, że EV są dla nich jeszcze bardziej (jeśli mają zasięg porównywalny z ICE w mieście), bo właśnie bez grzania się z fotowoltaiki/kabla przy domu, oferują rewelacyjną sprawność i ciepłą kabinę w kilkadziesiąt sekund, a nie kilkanaście minut, jak ICE.
Tak, jak nieszkodliwość ładowania DC w samochodach typu tesla (zarządzanie ciepłem podczas szybkiego ładowania rozwiązuje problem), tu też ciągle mało osób o tym wie. I rezygnuje z BEV, bo nie ma gdzie ładować.
Pytanie "a to nie trzeba codziennie ładować?" jest najczęściej zadawanym przez kolegów i sąsiadów, odkąd kupiłem teslę.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Do tego elektryki kupowane przez osoby z miast bez możliwości ładowania to rzadkość. Coś jak z moją mx5, szmaciany dach i 8 lat zero problemów z tym związanych, podobno nie jedną osobę z miasta zainspirowałem moim tematem na odpowiednim forum.
Witaj w klubie, ja mam podziemny garaż ale ze względów kosztowo-organizacyjnych w połączeniu z perspektywą przeprowadzki w inne miejsce w przewidywalnej przyszłości zdecydowałem się nie montować własnego wallboxa. W docelowej nieruchomości raczej będę się starał o jego montaż bo to jednak trochę taniej(niewiele w moim wypadku bo z publicznych stacji odchodzi 50% vat i 19% dochodowego, a ładuję zazwyczaj w okolicach 1,49-1,60/kWh), ale przede wszystkim wygodniej. Największą niewygodą jest jak wracasz "na oparach", reszta w sumie pomijalna.

Waw-Krk zrobisz spokojnie na strzała o ile nie przeszarżujesz z prędkością :), powrót tak samo.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Albo kupić akcesorium z Ali, z domykaniem automatycznym, koszt około 240 zł + twoja robota.
Czy ktoś to już zamontował? Bardzo irytuje mnie zamykanie frunka, myślę czy go nie zareklamować. Ale jednocześnie boję się niekontrolowanego otworzenia przedniego bagażnika na autostradzie...

I tak od kilku dni się waham.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Zamontuj caly komplet z elektrycznymi siłownikami 40 minut wiecej roboty i trochę wiecej kasy
Dlaczego ma Ci sie otworzyć zawsze są podwojne zaczepy jedne nizej , drugi wyżej
 

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Czy ktoś to już zamontował?
Poczekaj, ochłoń po zakupie :)
Ja się też na początku zastanawiałem czy nie zamontować, ale zrezygnowałem.
Zastanów się jak często będziesz tego używał, ja swojego praktycznie nie używam, na jakieś większe wyjazdy gdzie muszę dopakować i każda przestrzeń się liczy, w codziennym użytkowaniu bez sensu.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Poczekaj, ochłoń po zakupie :)
Ja się też na początku zastanawiałem czy nie zamontować, ale zrezygnowałem.
Zastanów się jak często będziesz tego używał, ja swojego praktycznie nie używam, na jakieś większe wyjazdy gdzie muszę dopakować i każda przestrzeń się liczy, w codziennym użytkowaniu bez sensu.
ja jednak jestem w team @Bronek, będę tego używał.

Samochodami zwykle jeżdżę na myjnię w weekend i tam przecieram szmatkami. Mokre i brudne, idealne do frunka. I weź dociskaj łapami pięknie błyszczącą się maskę. Tu też wada innego koloru niż biały.

Żona lubi kwiaty (ja też), co chwilę jakąś ziemię dowożę - tu też już tesla używana była. Przynajmniej raz w tygodniu będę używać, ale dziękuję za Twoją opinię.
 

swistak

Posiadacz elektryka
Poczekaj, ochłoń po zakupie :)
Ja się też na początku zastanawiałem czy nie zamontować, ale zrezygnowałem.
Zastanów się jak często będziesz tego używał, ja swojego praktycznie nie używam, na jakieś większe wyjazdy gdzie muszę dopakować i każda przestrzeń się liczy, w codziennym użytkowaniu bez sensu.
Ja miałem tak samo. Kusiło. Ale...
Do tej pory frunk otworzyłem 3x z mojej potrzeby (2x ładowanie ze słupka, a tam mam kabel i raz wymiana opon - mam tam te adapterki podnośnika). Poza tym 2-3 razy tylko by pokazać znajomym - o patrzcie mam bagażnik z przodu. :)
Czyli lekko licząc otwieram 1 raz na miesiąc. Przy czym będzie rzadziej niż częściej.
A ta modernizacja wcale tania nie jest.
 
Top