Tesla Model 3 Highland LR RWD pod chmurką bez ładowania w domu

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Smutne gierkowskie bloki i już dwie tesle obok siebie na parkingu.
BEVy bez ładowania w domu - tej siły nie powstrzymacie 😀

Nie musiałem się ładować, ale chciałem sprawdzić, gdzie jest ładowarka w Bonarce. Poszło zgodnie z oczekiwaniem, od 34% (było wcześniej trochę jeżdżone po Krakowie plus kilka godzin sentry) do 76% 25 minut. Śmieszna cena za 1 kWh, 1.70 zł. Super, że tam tyle tych stanowisk!

To w ogóle pierwsze płatne ładowanie, a pierwszy tysiąc km zrobiony za darmo dzięki mojemu pracodawcy i dzięki tesli, która załadowała moją w dniu odbioru.
 

Attachments

  • 20250321_215430.jpg
    20250321_215430.jpg
    3,5 MB · Liczba wyświetleń: 32

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Jeszcze słowo o michelinach eprimacy. To są świetne opony, gdy jest ciepło i sucho, a temperatura w oponach po nagrzaniu wynosi 2.9 atmosfery, a nie powyżej 3.

Gdybym nie miał doświadczeń w deszczu przy 3°C to bym nie uwierzył w te narzekania na nie. Jestem rozdarty, bo w Polsce prawie nie pada, ale mieć opony, które w deszczu są tak straszne, to jednak jest coś nieodpowiedzialnego.
 

nabrU

Moderator
No to ja się powtórzę: w MOICH warunkach te opony nie mają tych wad (o czym pisałem kiedyś -> poniżej link) i gdybym miał kupować następne 'kapcie' to ePrimacy na pewno będą brane pod uwagę:


A tak wygląda przeważnie nawierzchnia drogi w UK (zdjęcie z dzisiejszej jazdy próbnej Renault 5 o czym napiszę wkrótce), gdzie w PL rzadko takie coś się spotyka. Plus takiej drogi to dobra przyczepność, minus - spora głośność.

1742659412550.jpeg
 

Pedr

Posiadacz elektryka
Różna jest wiarygodność testów, ale tu akurat zgadza się z moimi obserwacjami: ADAC 2023

"Zdobywając 38 miejsce spośród 50 konkurentów, Michelin e.Primacy został oceniony ostatecznie jako "Dostateczny". Pomimo imponującego śladu ekologicznego, charakteryzującego się najlepszą zrównoważoną produkcją, niezrównaną trwałością, minimalnym zużyciem oraz będąc najlżejszą i najbardziej oszczędną w paliwo oponą w swojej kategorii, otrzymał krytykę za swoje osiągi. Kwestionowano jego zrównoważenie, zwłaszcza podkreślając jego wady na suchej oraz szczególnie mokrej nawierzchni, co doprowadziło do obniżenia oceny. Na suchych powierzchniach opona zapewniała zadowalające odczucia kierowcy oraz kierowanie przy granicy przyczepności również zostało uznane jako zadowalające. Osiągnęła dobrą ocenę w zakresie odległości hamowania na suchych drogach. Jednak jej ogólna wydajność na suchej nawierzchni nie przekroczyła satysfakcjonującego wyniku. Opona wykazywała znaczące słabości na mokrych drogach, gdzie jej osiągi podczas hamowania, oporu przed aquaplaningiem oraz kierowanie były oceniane jako niewystarczające. Jej niezdolność do skutecznego łączenia sił podłużnych i poprzecznych skutkowała mglistą i trudną kontrolą w sytuacjach krytycznych, co ostatecznie zaowocowało dostateczną oceną jej wydajności na mokro.

https://www.opontest.pl/adac/letnie/2023/205-55-r16/
 

inter

Pionier e-mobilności
Różna jest wiarygodność testów, ale tu akurat zgadza się z moimi obserwacjami: ADAC 2023

"Zdobywając 38 miejsce spośród 50 konkurentów, Michelin e.Primacy został oceniony ostatecznie jako "Dostateczny". Pomimo imponującego śladu ekologicznego, charakteryzującego się najlepszą zrównoważoną produkcją, niezrównaną trwałością, minimalnym zużyciem oraz będąc najlżejszą i najbardziej oszczędną w paliwo oponą w swojej kategorii, otrzymał krytykę za swoje osiągi. Kwestionowano jego zrównoważenie, zwłaszcza podkreślając jego wady na suchej oraz szczególnie mokrej nawierzchni, co doprowadziło do obniżenia oceny. Na suchych powierzchniach opona zapewniała zadowalające odczucia kierowcy oraz kierowanie przy granicy przyczepności również zostało uznane jako zadowalające. Osiągnęła dobrą ocenę w zakresie odległości hamowania na suchych drogach. Jednak jej ogólna wydajność na suchej nawierzchni nie przekroczyła satysfakcjonującego wyniku. Opona wykazywała znaczące słabości na mokrych drogach, gdzie jej osiągi podczas hamowania, oporu przed aquaplaningiem oraz kierowanie były oceniane jako niewystarczające. Jej niezdolność do skutecznego łączenia sił podłużnych i poprzecznych skutkowała mglistą i trudną kontrolą w sytuacjach krytycznych, co ostatecznie zaowocowało dostateczną oceną jej wydajności na mokro.

https://www.opontest.pl/adac/letnie/2023/205-55-r16/
Zgodne z moimi odczuciami.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Z Krakowa do domu poszło 68%, tu już jestem trochę rozczarowany. Aż 8% baterii więcej, niż w tamtą stronę, gdy temperatura była o około 8 stopni C wyższa.

Całość trasy z autopilotem (i bidonem z wodą...), to akurat było fajne.

Takie mam statystyki.
 

Attachments

  • 20250322_222104.jpg
    20250322_222104.jpg
    3,5 MB · Liczba wyświetleń: 35
Last edited:

nabrU

Moderator
Z Krakowa do domu poszło 68%, tu już jestem trochę rozczarowany. Aż 8% baterii więcej, niż w tamtą stronę, temperatura około 8 stopni C wyższa.

Było patrzeć w obie strony w trakcie jazdy na widżet Energia i byś wiedział, na co ci te procenty poszły ;)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Z Krakowa do domu poszło 68%, tu już jestem trochę rozczarowany. Aż 8% baterii więcej, niż w tamtą stronę, gdy temperatura była o około 8 stopni C wyższa.

Całość trasy z autopilotem (i bidonem z wodą...), to akurat było fajne.

Takie mam statystyki.
A to dziwne, z Krakowa do Wawy jest z gorki i zawsze mniej wychodzi :)
 

Najnowsze dyskusje

Top