Tesla Model 3 Highland LR RWD pod chmurką bez ładowania w domu

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Powyżej 120. wszystkie żrą ... , a do tego gdy jest wiatr ...
Krową Xp w 2 osoby mogę mieć nawet ok 20kwh/100km jadąc ok 110-125 bez szarpania, ale dzisiaj doszedłem do 30kWh.., bo leciałem 140-150 i wiało ,,że było czuć
Ale ja leciałem 95% 120 kmh na tempomacie (autopilocie z bidonem w kierownicy), około 118/119 kmh na gps.

Dalej uwielbiam ten samochód, ale za 6 lat w zimie i deszczu/ śniegu myślę że wyprawa Kraków Warszawa będzie już na styk jadąc z prędkościa dopuszczalną. Pożyjemy zobaczymy.
 

nabrU

Moderator
Te zrzuty z informacjami to z jakiej apki/systemu są?

To TeslaFi, danych jest o wiele więcej niż to co pokazałem powyżej. Jeśli użyjesz mojego linku polecającego poniżej dostaniesz 14 dni za free:)


Dalej uwielbiam ten samochód, ale za 6 lat w zimie i deszczu/ śniegu myślę że wyprawa Kraków Warszawa będzie już na styk jadąc z prędkościa dopuszczalną. Pożyjemy zobaczymy.

Za 6 lat to mogą być niższe prędkości dopuszczalne w PL :p i się problem sam rozwiąże ;)
 

KrzysztofFly

Moderator
Ale ja leciałem 95% 120 kmh na tempomacie (autopilocie z bidonem w kierownicy), około 118/119 kmh na gps.

Dalej uwielbiam ten samochód, ale za 6 lat w zimie i deszczu/ śniegu myślę że wyprawa Kraków Warszawa będzie już na styk jadąc z prędkościa dopuszczalną. Pożyjemy zobaczymy.
Za 6 lat, to po drodze będziesz miał ze sześć SuC i pewnie jeszcze dziesiątki innych ładowarek do wyboru ;). Czyli tak, jak już teraz jest na zachód od Odry ;).
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Średnia z ladowarki jest dla mnie całkiem ok, 19.1 kWh/100 km.

Jeszcze tą wiosną zrobimy. trasy Warszawa- Olsztyn, oraz Warszawa-Kołobrzeg, a tu już czuję przygodę, bo będzie jedno ładowanie na trasie w każdą stronę, ale też wyprawa jak dla nas ogromna. Powyżej 400 km to niemal zawsze wybieramy inny środek transportu niż samochód.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Ostatnio jeżdżę albo w korkach, albo z ludźmi, którzy nie lubią przyśpieszeń. Albo jeździ moja żona, która nigdy w żadnym samochodzie nie wcisnęła gazu w podłogę mimo zachęt z mojej strony. Temperatury też super, przez to ciśnienie w oponach skoczyło z 2.8 na nawet 3.2 atm po rozgrzanym asfalcie.
I zadziała się magia, oto zużycie od ładowania i z trasy do Modlina
1000019067.jpg
Ale to nie do końca prawda. Ostatnie ładowanie było tydzień temu na 93%, a obecnie jest 47%.
Czyli zużyto 46% z 75 kWh, czyli 34.5 kWh.

Nawet nie liczę strat przy ładowaniu, tesla naprawdę sporo oszukuje. 34.5 kWh podzielone na 248 km daje 13.9 kWh na 100 km. Do tego straty na ładowaniu rzędu 4% i mamy około 14.5 kWh na 100 km jeżdżąc bardzo spokojnie, płynnie w idealnej temperaturze, choć sporo w korkach stop and go.

Czy narzekam? Nie, tylko przestrzegam, żeby nie patrzeć na te zużycia w planowaniu życia z BEV.
Sam mam póki co prąd za darmo w pracy, cieszy mnie bardzo, że tak rzadko muszę do niej jeździć samochodem.
 

nabrU

Moderator
Nie rozumiem tego 'oszukiwania', serio. Jak zużycie na postoju można nazywać oszukiwaniem?
Może weź sobie ręcznie spisuj czy fotografuj dane 'Obecna trasa' i sam sobie podsumuj jako 'Od ładowania' albo po prostu zerknij ile samochód zużywa Ci na postoju w widżecie 'Energia' i znajdziesz zgubione 2,9kWh od ładowania (ciekawe ile dni temu ładowałeś).
 

nabrU

Moderator
Sorry ale gadasz głupoty....

Od ładowania sugeruje całkowite.

Poproszę o zapis z instrukcji, że tak jest.

Podobno tesle nie zużywają energii na postoju i ja też tego nie zauważyłem, ale magicznie ponad 10 % znika.

Czy to jakiś żart? Nawet jak masz sentry czy ochronę przed przegrzaniem itp. wyłączone to energia się jakoś zużywa. A update'y na przykład to niby jak się pobierają? Bez-zużyciowo? Proszę poniżej dane na temat mojego dobowego zużycia gdy samochód nie jeździ (na ostatnim skrinie tylko raz wybudziłem samochód zerkając na apkę):

1744995413241.png 1744995764891.png 1744995575310.png

Plus trochę na ten temat z instrukcji o tym aspekcie widżetu 'Energia':

1744995809001.png


Samochody ICE wliczają czas pracy silnika stojąc na światłach, czy napędzając klimatyzację. Tesla tego nie robi, choć to sugeruje (energia całkowita).

Znowu piszesz głupstwa, ehhh...
 
Top