[Tesla Model 3 HL LR] Drgania kierownicy przy ok. 120 km/h - czyżby masowy problem?

piotrpo

Pionier e-mobilności
Tak właśnie chcę zrobić na zimę - zakupię nowe opony innego producenta.
Nie wiem czy problem leży w producencie. Jeździłem na Pilot Sport 4 i były to bardzo dobre opony patrząc na przyczepność w praktycznie każdych warunkach poza zimowymi. Dzisiaj przejechałem się lokalnymi drogami w deszczu na E Primacy i pod tym względem jest to jakiś dramat. Może problemem była nawierzchnia, wiadomo - parę tygodni suszy, syf na drodze, deszcz i robi się warstwa emulsji. Z drugiej strony padało na tyle ostro, że podejrzewam raczej aquaplaning. Dam im jeszcze szansę, ale są na warunkowym :/
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Nie wiem czy problem leży w producencie. Jeździłem na Pilot Sport 4 i były to bardzo dobre opony patrząc na przyczepność w praktycznie każdych warunkach poza zimowymi. Dzisiaj przejechałem się lokalnymi drogami w deszczu na E Primacy i pod tym względem jest to jakiś dramat. Może problemem była nawierzchnia, wiadomo - parę tygodni suszy, syf na drodze, deszcz i robi się warstwa emulsji. Z drugiej strony padało na tyle ostro, że podejrzewam raczej aquaplaning. Dam im jeszcze szansę, ale są na warunkowym :/
Miałem Primacy 4 fabrycznie w Twingo i może miały niskie opory toczenia, ale tak kiepskiego zachowania na mokrym nie pamiętam od czasów Dębicy Vivo w Polonezie rodziców.
 

Pedr

Posiadacz elektryka
Nie wiem czy problem leży w producencie. Jeździłem na Pilot Sport 4 i były to bardzo dobre opony patrząc na przyczepność w praktycznie każdych warunkach poza zimowymi. Dzisiaj przejechałem się lokalnymi drogami w deszczu na E Primacy i pod tym względem jest to jakiś dramat. Może problemem była nawierzchnia, wiadomo - parę tygodni suszy, syf na drodze, deszcz i robi się warstwa emulsji. Z drugiej strony padało na tyle ostro, że podejrzewam raczej aquaplaning. Dam im jeszcze szansę, ale są na warunkowym :/
Dokładnie takie same odczucia. Trochę popadało i mialem wrażenie, że jadę na kompletnie lysych oponach. Po raz pierwszy nie mogę się doczekać aż wrócę do zimówek.
 

jarqu

Zadomawiam się
Chętnie przyjechałabym się taka trójką gdzie właściciel twierdzi że nie ma żadnych wibracji. Wydaje mi się że to też kwestia subiektywna jak ktoś interpretuje wibracje.
 

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Chętnie przyjechałabym się taka trójką gdzie właściciel twierdzi że nie ma żadnych wibracji. Wydaje mi się że to też kwestia subiektywna jak ktoś interpretuje wibracje.
Myślę podobnie. Czytałem na niemieckim forum o osobie, która jeździła kilkoma 3HL i we wszystkich czuła wibracje. Jest duży wątek o wibracjach w 3HL. Piszą, że takie jest zawieszenie 3, przesadnie czułe, przenosi zbyt dużo wibracji z podłoża po którym jedzie, jest podobno różnica w ilości wibracji w zależności po jakim podłożu 3 jedzie.
Tak jak wcześniej pisałem, jeździłem testową 3 w Ząbkach i wibracje były. Autem poruszam się codziennie i wiem, że mnie by te wibracje wk….
 

TomRS

Posiadacz elektryka
Ja jeździłem całkiem niedawno testową 3 HL LR w Poznaniu i nie zauważyłem żadnych dziwnych wibracji na kierownicy, nic co by zwróciło moją uwagę, a jestem dosyć wyczulony na tym punkcie.
 

Kszychu

Posiadacz elektryka
No u mnie do ostatniej soboty nie było absolutnie nic. Nie ważne czy auto stało na światłach czy jechało 150 na autostradzie, odczucie na kierownicy było dokładnie takie samo
 

eugtor

Posiadacz elektryka
Ja jeździłem całkiem niedawno testową 3 HL LR w Poznaniu i nie zauważyłem żadnych dziwnych wibracji na kierownicy, nic co by zwróciło moją uwagę, a jestem dosyć wyczulony na tym punkcie.
Też zawsze czuję jak coś jest nie tak w samochodzie, i w żadnej z 2 testowych trójek LR nie zauważyłem tych wibracji. W sumie to u mnie w obecnym samochodzie czasami pojawiają się wibracji w zakresie 100-120 km/h, ale później znikają. Mi się wydaję że to albo drobne kamyki w bieżniku, albo może faktycznie nierówności jezdni wywołują rezonans w zawieszeniu.
 
Top